Pagina 1 van 1

ktm 125 sx 2010

Geplaatst: ma dec 09, 2013 20:20
door bartham
Hallo nu ben ik van de week wezen cross op een bouwland en alles ging goed na een paar rondjes......
de motor viel uit en ik had geen compressie meer vandaag alles losgehaald zuiger aan beide kanten
beschadigt dit geldt ook voor de cilinder nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee? dit is nu de 2 keer dat hij in zwaarder
bouwland er mee ophoudt (vorige keer vastloper en weer schade aan de zuiger) allebeide keren hebben de zuigers ongeveer 14 uur gelopen.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

grt :)

Re: ktm 125 sx 2010

Geplaatst: ma dec 09, 2013 23:32
door gassen
Of mengsel te arm ; te kleine sproeier, zeker als het buiten wat kouder wordt.
Of veel te vroeg op het gas gegaan ;motor nog niet warm genoeg.
Motor heeft niet gekookt?

Re: ktm 125 sx 2010

Geplaatst: di dec 10, 2013 09:48
door folie
De leibaankrachten op de zuiger werken op de voor en achterkant.
De vastloper heeft aan de zijkant plaatsgevonden. Drijfstang krom ?
Als je een lange geslepen as vinden kunt die in het drijfstangoog past kun je het misschien zien ?

Re: ktm 125 sx 2010

Geplaatst: wo dec 11, 2013 12:12
door j. buikema
Beide keren had de zuiger 14 uur gelopen. Voor die tijd kennelijk geen problemen.
In het bouwland krijgt hij het voor de kiezen: dan wordt het zwaar.
Het kleinste probleempje kan dan grote gevolgen hebben, omdat nu het uiterste wordt gevraagd.
Ik zou zeggen: laat de cilinder nicasilen, en zorg voor een bijpassende zuiger. (Dit zal nu toch al wel moeten.)
Smeren 1:40.

Re: ktm 125 sx 2010

Geplaatst: wo dec 11, 2013 22:20
door singlerider
Koelvloeistof komt slecht op temp nu terwijl je zuiger heter wordt dan met warm weer (grotere sproeier bij kou!) zet je stationairsproeier ook een aantal maatjes groter , helpt wellicht bij situatie "volgas- gas dicht en remmen op motor"

Re: ktm 125 sx 2010

Geplaatst: zo dec 20, 2015 23:50
door Peter mechanic
zuiger met de pijl naar uitlaat !!!! en benzine mengen 1 op 32 wij rijden altijd in lommel in dat zware zand eigenlijk nooit niks kapot optijd de olie vervangen en luchtfilter zijn heeel belangrijk dat die zuiver zijn en goed in de olie gr peter

Re: ktm 125 sx 2010

Geplaatst: do dec 31, 2015 02:56
door JoeBaR
zucht... het betreft een sx125 ...een TWEETAKT , ik zie niet in waarom olie vervangen de levensduur van de zuiger (waar het topic dus om gaat ) zou verlengen. lijkt mij dat een tweetakt de smering uit de toevoeging van olie in de brandstof haalt. ... uiteraard hoor je de versnellingsbak olie regelmatig te vervangen , maar ook dit doet niets wat betreft de levensduur van de zuiger.