Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Moderators: zappa.suzuki, Shifty-PK, DR-Big

Plaats reactie
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Big café

Bericht door futurist »

DR-Big schreef:
futurist schreef:In Maastricht hebben ze één van de 4 machines in Europa die een PET MRI scan kan maken waarbij de uitslag van de optelsom PET + MRI niet 2 maar 3 is.
Mooi he? Das er een van ons. Dat ding is 7 Tesla... Enige in Nederland en inderdaad bijna de enige in Europa.

Hier mag je in :-)

Afbeelding

Er draaien enorme magneten met hoge snelheid om je heen, gekoeld tot supergeleiding met vloeibaar helium. Er knalt weleens een rolstoel of een schaar tegen zo'n ding. Krijg je er alleen af, als je hem stil zet. En dat duurt een paar uur. Zijn niet blij mee.
Degene waar ik in gelegen heb zag er in grote lijnen hetzelfde uit, geweldig mooie apparatuur. Ook weer een serieuze stap vooruit om een aantal ziketebeelden te kunnen localiseren.
Ieder voordeel heb sein nadeel, of ieder nadeel heb ook sein voordeel. Bij mij heeft het in ieder geval goed geholpen om de diagnose te stellen waarom de beestjes (de infectie) iedere keer terug komen.
Resultaat: op de spoed lijst gezet om binnen 6 weken weer geopereerd te worden. De scan heeft voor het eerst geholpen letterlijk de beestjes zichtbaar te maken. onderin het bovenbeen tot 10 cm boven de knie zit een flinke haard bacteriën. Ook bovenin is er alweer niet geringe activiteit. Of de laatste keer in Juni is er niet goed genoeg opgeruimd, wat de Drs niet vermoed want de prof in Leuven weet ook echt wel wat hij doet, en zal zeker niet 2 x mis hebben "geschoten" of de bacterie komt erg snel terug en dat betekend dat er steeds meer weten de anti biotica te overleven. Dat zijn de eerste tekeken van resistentie voor de antibiotica, foute boel dus. Reden om zsm geopereerd te worden. Wel na 2 dec want dan trouwt mijn dochter. De scan heeft ook het grote voordeel dat er nu ook meer gericht op de haarden gewerkt kan worden, alle keren daarvoor was het vechten tegen een onzichtbare vijand.

Dus hoogstwaarschijnlijk kerst in Maastricht, daar betalen mensen veel geld voor om op het Frijthof kerst te vieren...............maar in het ziekenhuis, tja sommige hebben al het geluk.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Rammelbak
Berichten: 794
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door Rammelbak »

Ik zag pas dit voorbij komen: http://www.uitzendinggemist.net/aflever ... orgen.html
Misschien heb je er wat aan.

Heel veel sterkte gewenst!
:zwaaien:
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door Edwin »

Damn Cor, ga je weer. Kan je wederom niets anders dan succes toewensen, en hopelijk dat ze het tuig kunnen uitroeien.
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door zappa.suzuki »

Dat hoop ik ook! sterkte Cor!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door de antrapper »

Mooi, weer wat geleerd , maar wel iets waarmee je weer aan de slag kan, het doel is bekend de route nog niet
helemaal. Het steekt nou niet meer op een dagje, april weer op de motor is een mooi doel, vind je niet Cor :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door futurist »

de antrapper schreef:Mooi, weer wat geleerd , maar wel iets waarmee je weer aan de slag kan, het doel is bekend de route nog niet
helemaal. Het steekt nou niet meer op een dagje, april weer op de motor is een mooi doel, vind je niet Cor :mrgreen:
Ja ik hoop het, de Drs in Maastricht denkt dat er nu een heel goede kans is om van ze (beestjes) af te geraken. Wij hadden een Campertrip van 28 dagen door de USA gepland (helaas zonder Dr, dat wordt een beetje te duur) omdat het wel eens de laatste kans zou zijn en de Drs vind ook dat we moeten gaan en dat is ook in April en hij is zeker dat het goed komt.
TANX voor alle steun uitingen

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door zappa.suzuki »

Ander voorwiel gemonteerd, oude had al jaren een gebroken spaak maar daar kwamen ineens vrij snel 4 bij, dus remschijf en band overgezet.

En binnenkort blok er maar uit, zuipt olie en begint te tikken in de kop, gok een ingesleten tuimelaar dus maar een verse cilinder met 1e overmaat zuiger, manuele NAKS spanner en een andere kop, nokkenas en tuimelaars er op.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door Ouwe Reus »

De inmiddels 25 jaar jonge DR in de watten gelegd
- voorvorkolie vernieuwd
- voorvorkbalgen vernieuwd
- doorsteek voorvork geminimaliseerd
- ketting in de teflon vet
- kentekenplaat vastgezet met popnagels
- remvloeistof vervangen
- remblokken vervangen
- achterdrager vervangen voor gepoedercoate variant (THX Tom/ René !)
- bougies gecontroleerd
- bashplate weer toonbaar gemaakt
- carbs nagezien en schoongemaakt
- lufi schoongemaakt en geolied
- kleppen gesteld
- brandstoffilter gecontroleerd
- kabels en draaipunten gesmeerd
- NAK en BAK gecontroleerd
- olie + oliefilter vervangen
- deksel oliefilter vernieuwd
- grip puppies gemonteerd
Binnenkort nog wat feubelen met dagteller, stuurschakelaars en projectoren. Maar voor nu is het belangrijkste onderhoud weer achter de rug.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door futurist »

toch fijn om te weten dat de Dr is verwend ipv moeder voor moederkesdag........

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door zappa.suzuki »

Ouwe Reus schreef:De inmiddels 25 jaar jonge DR in de watten gelegd
Goed bezig!! :toost:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door Edwin »

Vandaag andere steppies gemonteerd. Na de laatste rit iets geraakt met linker steppie. Deze stond nu ongeveer 45 graden naar achteren, en rechts stond 45 graden omhoog. Nu weer lekker verende steppies :lol: maar wel recht. Nieuwe koppelingskabel, en slangetje vervangen van benzinepomp naar carb (middenstuk) omdat deze een kleine scheurtje had. Moet nog de remblokken vervangen en nieuwe kettingset scoren...maar ff geen zin meer in.

@win
Assumption is the mother of all fuck ups
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door futurist »

Edwin schreef:Vandaag andere steppies gemonteerd. Na de laatste rit iets geraakt met linker steppie. Deze stond nu ongeveer 45 graden naar achteren, en rechts stond 45 graden omhoog. Nu weer lekker verende steppies :lol: maar wel recht. Nieuwe koppelingskabel, en slangetje vervangen van benzinepomp naar carb (middenstuk) omdat deze een kleine scheurtje had. Moet nog de remblokken vervangen en nieuwe kettingset scoren...maar ff geen zin meer in.

@win
de linker voetsteun verbuigen is waarschijnlijk net als rechts gepaard gegaan met een scheur in de framebuis :D :D :D :shock:

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
bert55
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 22:22

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door bert55 »

Ha Cor , ik heb je een pb gestuurd,(hoop ik). :D
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door BIG88 »

Ik heb een René gemoedsrustknopje geplaatst :wink:

Het deed zijn monteurshart bijna fysiek pijn als ik de motor uitzette met een scherpe tik van de startmotortandwielen.
al begrijp ik natuurlijk ook wel dat er een keer zo'n harde terugslag zou komen dat de brokken tandwiel door het blok springen,
nu dus voorkomen door de decomp te activeren met een knopje :)
have BIG fun

D.F.M.T.
dhc6
Berichten: 802
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door dhc6 »

Mijn hartelijke Ramadan dank.

R in Hassi met 46 graden.
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door BIG88 »

Graag gedaan

H in Amsterdam met bakken uit de lucht :shock:
have BIG fun

D.F.M.T.
dhc6
Berichten: 802
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door dhc6 »

Thx.

De whiskey is lekker na 3 weken droog staan.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door Ouwe Reus »

Na diverse berichten van dolle binnenzeskantjes van de penen in de achterremklauw, wilde ik dat probleem vóór zijn door preventief wat kopervet op de schroefdraad van die pennen te smeren.
Klusje van nix, zeker omdat de pennen nog geen 50km geleden los zijn geweest. Maar ja hoor, een van de binnenzeskantjes is nu ook dol, echt onbegrijpelijk. En zo wordt een preventief klusje een grotere correctieve klus....zucht
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door zappa.suzuki »

Torx bitje er in slaan, rustig kokend water over de klauw [ of eerst heet remmen] en met de ratel los draaien :wink: Dan ben je zo klaar :D
Succes daar!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door Edwin »

Had de laatste weken problemen met de benzinetoevoer. Vooral bij de koude start was het veel stotteren en moeilijk lopen. Stationair liep die rond de 900/1000 toeren. Had al een paar keer de carb eraf gehaald, schoongemaakt, nieuwe naalden..maar allemaal zonder resultaat. Vanavond weer de carb eraf gehaald en geheel gedemonteerd, en uiteindelijk gevonden. Het waren de O-ringen bij de gasbuis/huis. Deze horen geklemd te zitten in die witte houder, maar bij mij lagen ze beiden los onderin. Hierdoor verzoop de motor denk ik bij lage toerentallen, echter op de snelweg geen problemen door de hogere consumptie. Nu zijn het best aparte o-ringetjes...beetje plat eigenlijk...iemand die dingen toevallig nog nieuw liggen, die van mij waren toch wel een beetje verdroogd. Maar probleem is opgelost en hij loopt weer heerlijk.
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door zappa.suzuki »

Mooi datje het probleem gevonden hebt! :toost:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door Edwin »

Vandaag stond er weer een uitdaging op het programma, het vervangen van de balhoofdlagers. Bovenste lagerring ging redelijk makkelijk, de onderste redelijk moeilijk. Toen het lager wat vastzit op de stuurpen. Kooi eraf gesloopt en geprobeerd het met rondtikken los te krijgen. Helaas, het gaf geen krimp. Toen maar gewoon de flex erop en als laatste met een beitel een tik erop zodat die los sprong. Erop zetten ging even moeilijk als het eraf krijgen. Op youtube gaat het altijd net wat makkelijker als bij mij thuis. Maar goed, met geduld lekker rondom tikken op het oude lager ging die mm voor mm naar beneden. Gelijk maar het contactslot vervangen. Rij al een paar jaar met een gebroken sleutel en had al een tijd een ander slot liggen. Met de flex de breekbouten doorgeslepen (truc van Zappa, ik had hem nog onthouden ;-)) en nieuwe erop. Heel de boel weer terug opgebouwd en klaar. Tenminste...kwam ik op het laatst nog een stofkap tegen die bovenop de stuurpen hoorde, g&^%domme. Bovenboel weer los en alsnog teruggeplaats, eind goed al goed. Best veel werk moet ik zeggen, maar het was wel hard nodig om te vervangen.

Nu aan het bier!

:toost:
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door zappa.suzuki »

Goed bezig!
Afgelopen maandag gebroken veer vervangen die mn gaskabel hielp terug te komen [ de 36mm carbs gaan wat zwaar] boel weer opgebouwd, test rit en boodschappen.. thuis nog ff aan t gas draaien.. knak kabel gebroken... zucht.. kop er af in de hendel, geen zin om de tank er weer af te halen dus maar schroefnippel er op.. was wat te breed dus maar stukje afgeslepen..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door futurist »

Edwin schreef:Vandaag stond er weer een uitdaging op het programma, het vervangen van de balhoofdlagers. Bovenste lagerring ging redelijk makkelijk, de onderste redelijk moeilijk. Toen het lager wat vastzit op de stuurpen. Kooi eraf gesloopt en geprobeerd het met rondtikken los te krijgen. Helaas, het gaf geen krimp. Toen maar gewoon de flex erop en als laatste met een beitel een tik erop zodat die los sprong. Erop zetten ging even moeilijk als het eraf krijgen. Op youtube gaat het altijd net wat makkelijker als bij mij thuis. Maar goed, met geduld lekker rondom tikken op het oude lager ging die mm voor mm naar beneden. Gelijk maar het contactslot vervangen. Rij al een paar jaar met een gebroken sleutel en had al een tijd een ander slot liggen. Met de flex de breekbouten doorgeslepen (truc van Zappa, ik had hem nog onthouden ;-)) en nieuwe erop. Heel de boel weer terug opgebouwd en klaar. Tenminste...kwam ik op het laatst nog een stofkap tegen die bovenop de stuurpen hoorde, g&^%domme. Bovenboel weer los en alsnog teruggeplaats, eind goed al goed. Best veel werk moet ik zeggen, maar het was wel hard nodig om te vervangen.

Nu aan het bier!

:toost:
Die onderste ring is een etterje, als die er al ooit uit is geweest bij mij dan slijp ik 2 uitsparingkjes onderin de uitsparing van het frame zodat je daar later gemakkelijk een lange pen tegen de onderste ring kan zetten om hem er gemakkelijk uit te kunnen tikken. Meestal heb ik wel een lasapparaat bij de hand en als je dan een klein rupsje last in die ring dan valt die er bijna zowat vanzelf uit.
En bij het monteren heb je de trukjes die Zappa altijd vermeld vergeten. Onderste lager in heet water voor een minuut of 10 en als je een grote vriezer hebt dan het T stuk een uurtje in de vriezer (samen met de onderste ring die in het balhoofd moet) en het lager glijd bijna als vanzelf op de pen van het Tstuk. Met de verfafbrander even het balhoofd van het frame opwarmen en de erg koude onderste ring in het balhoofd gaat er als vanzelf in zodat het zonder geweld lukt en die niet scheef gaat of wordt beschadigd. Onthouden voor de volgende keer.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door Ouwe Reus »

zappa.suzuki schreef:Torx bitje er in slaan, rustig kokend water over de klauw [ of eerst heet remmen] en met de ratel los draaien :wink: Dan ben je zo klaar :D
Succes daar!
Had geen passende bit. Wel de klauw kunnen verwarmen en er toen een boutenverwijderaar erop losgelaten....
IMG_20180821_111218.jpg
IMG_20180821_111218.jpg (73.33 KiB) 2496 keer bekeken
Verder had ik verleden week problemen met de motorloop. Toerenteller ging ook steeds naar "nul". En gewoon uitvallen.
Meetwaarden stator en bobines waren oké. Daarna alle stekkers ingespoten om een eventueel slecht contact te verhelpen.
En ja hoor, toen leek het opgelost. Of toch niet??

Gisteren liet ik de motor even draaien in de (donkere) kelder en is zag iets vreemd aan de linkerkant van het motorblok: kleine vonkjes. Dát was dus het echte probleem. Waarschijnlijk is de isolatie van de bekabeling van de stator toch niet helemaal meer intact. Daarom maar een andere stator gemonteerd.

Edit: Stator is inmiddels gerepareerd, betrof de bekabeling buiten het blok. Gesoldeerd en aders extra geïsoleerd. Stator inmiddels volledig doorgemeten. Niet allen de meetwaarden uit het WPHB, maar alle combinaties (weerstanden tussen de kabels onderling en met de massa zijn alle "oneindig" groot). Zoekt nog iemand een goede SR43 stator voor een prikkie?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Plaats reactie