Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Moderators: zappa.suzuki, Shifty-PK, DR-Big

Plaats reactie
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door zappa.suzuki »

Net maar ff aan de slag gegaan..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zat al tijden ductape op mn oude gescheurde zadel en was het zat... Best goed gelukt al zeg ik het zelf :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door futurist »

Mooi gedaan Zappa, waar had je die overtrek gevonden? Ziet er ook kwalitatief best goed uit.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door zappa.suzuki »

Bedankt Cor! ben ook wel tevreden, jaren terug al t zadel van de KTM gedaan dus was niet meer eerste x.
Heb de bekleding hier gekocht, gaat vanaf 100x 140 cm en daar doe je 2 zadels mee. https://www.schuimrubberbetaalbaar.nl/k ... _1998.html
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door Edwin »

Afgelopen week geen voorlicht meer tijdens rit naar huis in de avondspits. Niet echt optimaal. Geen tijd gehad om te kijken tot vandaag.
Dacht eerst dat het het aansluitblokje was op de H4 lamp. Zat wat slecht soldeerwerk aan en deze vervangen voor een nieuwe. Helaas geen resultaat. Dan maar tank eraf en de bedrading nakijken. Het was even zoeken in de boom, maar gevonden. Lamp doet het weer.
Nog even
Afgelopen weken best wat moeten sleutelen. Dank aan Ouwe Reus die nog artikelen op de plank had liggen.
Voorrem weer gangbaar gemaakt, stofringen vervangen na de winter.
Carburateur voorzien van nieuwe rubberen pakkingen vd vlotterbakken (OR) Lekte een heel klein beetje ondanks schoonmaken. En benzine ruikt niet echt lekker voor de buren.
Voorrem nieuwe remolie en voorzien van nieuw membraam rempotje. De mijne was verfrommeld en niet goed meer (OR)

Alleen nog andere benzinepomp monteren, ook deze lekt heel weinig benzine. De winter en kou zorgt toch voor de gebreken die nu opspelen denk ik.

Fijne zondag!
Beschadigde kabel crop.jpg
Beschadigde kabel crop.jpg (32.5 KiB) 2297 keer bekeken
Assumption is the mother of all fuck ups
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door BIG88 »

Maar heb je nu ook al je frame vervangen :roll:
have BIG fun

D.F.M.T.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door Edwin »

Nope
Assumption is the mother of all fuck ups
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door BIG88 »

Ik voel alsnog een project aankomen, een BIG ombouw meeting / dag.

Een zondag in de garage ?
Als Zappa terug is.
Een paar handige mensen.
Zoveel mogelijk sympathisanten voor de gezelligheid.
Een (evt. gezandstraald gepoedercoat) frame.
Begeleid sleutelen voor onzekere Biggers.

Ik zie het wel zitten, nieuw onderwerpje starten ?
have BIG fun

D.F.M.T.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door Edwin »

Motor stond al weer 3 weken stil. Startmotor ging wel rond, maar wilde niet aanslaan. De laatste tijd duurde het ook steeds langer dat die bij een koude start aan wilde slaan, soms zo lang dat je gaat denken, hij doet het niet meer, om dan toch aan te slaan. Toeval of niet, maar had net mijn voorlamp opnieuw voorzien van een nieuwe aansluiting omdat de lamp niet meer wilde branden, en daarna kreeg ik de motor met geen mogelijkheid meer aan. In eerste instantie zocht ik het probleem ergens in de kabelboom onder de tank omdat ik daar wat had lopen rommelen in de kabelboom. Maar stekkers, draden...alles eigenlijk goed in orde, maar nog steeds niet aanslaan. Carburateur er nog eens afgehaald, maar zag er ook prima uit. Ik rook wel benzine bij het doorstarten, maar kreeg die ook een vonk? Daar kwam ik wel achter toen ik voor de zoveelste keer de motor probeerde te starten...1 KNAL...en wat voor een knal. De vrouw stond gelijk buiten en vroeg of alles goed ging en aansluitend of ik wel helemaal wijs was. Oké, ben toen weer gestopt met zoeken...maar een vonk was er wel.
Uiteindelijk vandaag de motor weer aan de praat gekregen. Heb voor de zekerheid 2 nieuwe bougies erin gedraaid, en heb de kleppen gesteld. Inlaat was prima...maar uitlaatkleppen stonden erg krap (<0,10). Welke nu precies de oplossing was van het starten is nog niet helemaal duidelijk, maar ben blij dat die gewoon weer gelijk aanslaat.
Morgen eens proberen.
Assumption is the mother of all fuck ups
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door Ouwe Reus »

Edwin schreef:..1 KNAL...en wat voor een knal. De vrouw stond gelijk buiten en vroeg of alles goed ging en aansluitend of ik wel helemaal wijs was.
:lol:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door zappa.suzuki »

Had de hoop dat de verdwenen berichten wel weer terug zouden komen maar t lijkt er op dat t niet t geval is.

Vandaag maar mn achterremklauw compleet gedemonteerd, rem was wat zompig en was al 2 jaar niet gebeurd, zat vroeger na een jaar al vast maar alles was nog verbazingwekkend schoon behalve de olie in de klauw.
Dus maar gedaan wat ik 2 jaar geleden heb gedaan, seals en andere rubbers uit de klauw en schoon gemaakt, klauw een kwartier uitgekookt.
Koperen borstelschijf op een dremel en de groeven schoongemaakt, groeven vol met siliconenvet, ook op de oude seals, seals er weer in, overtolig siliconenvet wat verwijderd, zuigers snel gepolijst [ waren nog erg schoon] ook in de siliconen, geleiderpennen en rubbers ook dun in de siliconen.
Wat DOT olie in de klauw, zuigers er in, leiding er op, ontlucht.

Nu ja dat was niet echt nodig, had eerst t reservoir leeg gezogen, verse olie er in, doorgepompt, toen de zuigers er uitgepompt en toen die er bijna er uit waren de remhevel ingerukt vast gezet, zo komt er geen lucht in als je de leiding los maakt van de klauw.

Nieuwe remblokken er in, kunnen die in remmen op mn oude remschijf, volgende week nieuwe remschijf + blokken er op + nieuwe banden en dan gaat de oude schijf met deze remblokken op t crosswiel.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1183
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door frankn »

zappa.suzuki schreef: Blablabla, geleiderpennen Yadayada...

Over geleidepennen gesproken... :roll:

:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door zappa.suzuki »

ow chips :oops: opsturen of meenemen? :oops: :oops: :oops:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1183
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door frankn »

Neem maar mee hoor. :lol: :lol: :lol:

:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door zappa.suzuki »

:toost:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door Edwin »

Vanavond na het werk voor en achter de bandjes vervangen met nieuw rubber. Heb ze ook eens gebalanceerd, en was ook wel nodig. Achter aardig wat gewicht om de spaken toegevoegd, voorwiel was niet de moeite. Na 2 uurtjes wel klaar ermee. We kunnen weer wat km'ers maken.
Gemonteerd.jpg
Gemonteerd.jpg (179.26 KiB) 2185 keer bekeken
Assumption is the mother of all fuck ups
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1183
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door frankn »

Zit-ie niet verkeerd om?

:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door Edwin »

rotation.jpg
rotation.jpg (132.66 KiB) 2168 keer bekeken
Assumption is the mother of all fuck ups
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door BIG88 »

De voorband heeft meestal he profiel de andere kant op gericht.
Werkt wel eens verwarrend denk ik :shock:
have BIG fun

D.F.M.T.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door Edwin »

Klopt, profiel van voren is andersom, heeft iets te maken net waterafvoer.
Assumption is the mother of all fuck ups
Rammelbak
Berichten: 794
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door Rammelbak »

Misschien dat waterafvoer er in mee speelt, maar bij onze ronde motorbanden is die al aardig goed, zelfs als het een slick zou zijn (uiteraard geld dit niet voor op een circuit). Veel belangrijker is de opbouw van de band en hoe deze de verschillende krachten over brengt en uiteindelijk stabiliteit en feedback geeft.

Ooit kreeg een Guzzi-vriend een voorband geleverd terwijl hij een achterband had besteld. We wilde erg graag rijden en niet weer wachten, dus we belde ter plekke Bridgestone-Nederland. Die legde uit dat we de voorband gewoon als achterband konden monteren, maar dan met de draairichting verkeerd om.
Hij legde uit dat een voorband gemaakt is om de heftige remkrachten op te nemen en in die situatie stabiel te blijven, terwijl een achterband heftige trekkrachten tijdens accelereren over moet brengen en in die situatie stabiel moet blijven. Deze twee krachten werken in tegengestelde richting t.o.v. elkaar.
Helaas wilde de man het niet even op papier bevestigen :roll: maar wij hebben in elk geval veel lol gehad op de motor dat weekend.

Voor mijn GPZtje met 16" wielen is het wat lastig om leuke sportieve banden te vinden. Daar pas ik zo nu en dan hetzelfde trucje op toe. Ik monteer dan een voorband op mijn achterwiel met de draairichting de verkeerde kant op gericht. Binnen 4.000km is dan de band op, maar ik heb wel heel veel grip en heel veel lol :lol:
:zwaaien:
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 85
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door ghulst »

Gisteren de big maar eens in bad gedaan:
Afbeelding

En in elkaar gezet:
Afbeelding

Toen de boel in elkaar stond, de GS definitief verkocht. Maar ik realiseerde me, dat ik geen motorrugzak heb waarin ik ook mijn laptop etc mee durf te nemen. Dus toch maar de bodemplaat van mijn Givi topkoffer gemonteerd. Wat een lastig verhaal is dat. Als ik het goed zie, dan moet je eerst het binnenspatbord en de kentekenplaathouder etc. allemaal los halen voordat je bij de onderkant van de bagageplaat kunt om dat zwarte rubber er af te halen. Dus heb ik met een bitje en een Engelse sleutel maar net zo lang geklooid tot het zonder ging. ;)
Nu geen noppen - Vroeger DR Big 1997 - 36mm carbs, Marving GSX750F dempers, Hyperpro en TT600
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door zappa.suzuki »

Mn blok werd een rammelbak, maakte me bijna wat zorgen dus tijd voor een beurt, vorige was 3.500km geleden.
Dus nieuwe olie + filter, kleppen stonden een tikkie te ruim dus gesteld en balansasketting en nokkenasketting gesteld, de laatste stond echt behoorlijk los.
Ook maar een nieuw voortandwiel gemonteerd, de oude begon al wat versleten te raken.
Blok is nu weer lekker stil 8)

Bougies ook vervangen, zagen er best goed uit naar mijn idee, wat vinden jullie? Big eerst goed heet gereden voor ik de olie aftapten maar het laatste stuk rustig door mn dorp gereden. [zijn wat wit op de foto, zijn wat bruiner]

Afbeelding
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door de antrapper »

Als ze iets bruiner zijn is het prima zo :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Brun05
Berichten: 39
Lid geworden op: zo sep 21, 2014 16:43
Locatie: Tallard, Fr

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door Brun05 »

Nieuws uit Frankrijk!

Hallo allemaal. Ik was even slechts aanwezig op de achtergrond.

Na vorig jaar alle filters oliën en etc te hebben vervangen, gewoon onderhoud zeg maar, was dit voorjaar de voorband en voorvork aan een beetje aandacht toe.
De voorband is een scorpion at geworden, de voorvork heeft nieuwe keerringen, stofkapjes en vorkrubbers gekregen.
Heerlijkheid. Vandaag mocht ik haar weer ophalen. Helaas had de garagist slecht nieuws, ze loopt niet mooi. En lekt wat bezien. Volgens hem is een carbrevisie de oplossing. Het lekken regel ik asap door de leidingen te vervangen en verder moeten de carburateuren wellicht slecht een afstel beurt? Een revisie is hier al snel 350€ en ik vermoed dat dat zonder btw is...
De uitlaten, ik heb haar gekocht met ducati monsterpijpen (!?), maken herrie, binnenin is iets losgetrild dus wellicht vervangen? Ze is uit '93 en heeft ongeveer 43000 gelopen. Ik ben niet supertechnisch maar probeer zo veel mogelijk liefde erin te stoppen
:verliefd:

Vragen:
Wat voor bezine leidingen raden jullie me aan? Standaard?
En uitlaat? Ideeën? Niet te duur, mooi geluid, een beetje herrie mag best. Alleen de potten of is het beter alles te vervangen?

Hopelijk loopt ze slecht omdat de leidingen lucht aantrekken, dat weet ik dan snel :-)

En ik wilde eigenlijk rijden dit weekend...
DRide on!

C'est le ton qui fait la music

DR 800 s43 '93
Leo
Berichten: 5847
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Re: Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Bericht door Leo »

Hoi Brun05 , je hebt een PB ( privebericht) over een ander onderwerp als welke je hier beschrijft maar misschien vind je het wel interessant.
Plaats reactie