Een maand geleden een mooie DR800S gekocht.
Nieuwe bandjes erop...welke erg lekker rijden.
Maar gisteren na een stukje toeren bleek bij thuiskomst er benzine uit het overloopslangetje te lekken...druppelend weliswaar..maar toch.
Benzinekraan dicht..en het stopte.
Gezocht op dit forum en gevonden:
"o ringetje van het huisje/houdertje van de vlotternaald".
Iemand anders hier ervaring mee, en waar is zo'n ringetje te bestellen..CMSNL ?
Daarna...wat is de beste manier om de carb te demonteren ?
benzine uit slangetje overloop
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Mijn advies is om even de accubak/luchtfilterbak los te maken. Zijn maar een paar boutjes waarmee die vastzit maar dan kan je wel heel de boel een paar centimeter naar rechts verschuiven om zodoende de carb's er redelijk makkelijk tussenuit te krijgen. Eventueel bij montage de rubbers even inspuiten met siliconenspray, dan gaat die nog makkelijker. Kijk even op website hieronder voor een uitgebreide beschrijving van de carb
Voor o-ringetje zou ik even naar de motorzaak gaan.
Voor o-ringetje zou ik even naar de motorzaak gaan.
Assumption is the mother of all fuck ups
Als je de boutjes van de luchtfilter en accubak los hebt heb ik misschien nog een leuke aanvullende tip om met een spanband die vastzit aan je rekje om de luchtfilterbak te gaan en dan de hele mikmak naar achter te ratelen ( met beleid ! ) en zo werkruimte te creeren.
Op je site staan 2 carbs beschreven...staat het type op de carb zelf?...of is deze makkelijk te herkennen ?Edwin schreef:Mijn advies is om even de accubak/luchtfilterbak los te maken. Zijn maar een paar boutjes waarmee die vastzit maar dan kan je wel heel de boel een paar centimeter naar rechts verschuiven om zodoende de carb's er redelijk makkelijk tussenuit te krijgen. Eventueel bij montage de rubbers even inspuiten met siliconenspray, dan gaat die nog makkelijker. Kijk even op website hieronder voor een uitgebreide beschrijving van de carb
Voor o-ringetje zou ik even naar de motorzaak gaan.
DR800S uit 1991 & XVS950A uit 2010
Edwin schreef:De DR'en hebben de BST33SS. De andere wordt op andere motoren gebruikt, echter de werking is hetzelfde.
sure...want er staat daar een choke afgebeeld waarbij de knop op de carb zelf zit...bij de DR loopt deze met een kabel naar het stuur.
Of is dat het enige verschil..?
moet wel zeggen dat de stukjes leuk geschreven zijn en fun to read...maakt niet uit wat je gaat doen aan je motor, het begint met een biertje
DR800S uit 1991 & XVS950A uit 2010
ok...bedankt.
Ga ik komend weekend als ik tijd heb de carb maar eens demonteren en kijken hoe de binnenkant eruit ziet.
De motor heeft in het verleden ook 9 jaar! geschorst gestaan...dus zou me niets verbazen als de carb een "beetje" vies is van binnen.
Alhoewel ik verder geen problemen met starten en rijden heb.
Ga ik komend weekend als ik tijd heb de carb maar eens demonteren en kijken hoe de binnenkant eruit ziet.
De motor heeft in het verleden ook 9 jaar! geschorst gestaan...dus zou me niets verbazen als de carb een "beetje" vies is van binnen.
Alhoewel ik verder geen problemen met starten en rijden heb.
DR800S uit 1991 & XVS950A uit 2010
ehhh heren allemaal goed gedoeld, maar zouden we hem niet eerst adviseren de vlotterbakken er af te proberen te halen voor ie de carbs er af haalt. even de uitlaatbocht weg. dan kan je met het geschikte gereedschap (klein kruisbitje op een mini ratel) met enig geluk de vlotterbakken er af halen. dan is die ringetje vervangen peanuts. wel even de accu los dat je niet de boel kortsluit op de + van de startmotor. als de uitlaatbocht los is dan kan de starter er ook in 3 minuten af en heb je zeker ruimte genoeg om de vlotterbakken er af te doen. alleen als de schroefje zitten vast gekankerd (sorry voor de uitspraak) moet je de carb's demonteren. gelijk vervangen door inbus boutjes. je kan zo een hoop werk besparen, o ringetje gewoon bij de betere auto materialen of technische handelsonderneming halen
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Kijk een verstandige futurist..
maar ik haal niks los behalve de vlotterbakken, ratel met bithouder en evt het bekende kiesentrekker tangetje.
o ring idd gewoon bij goede motorzaak of auto dinges..
maar ik haal niks los behalve de vlotterbakken, ratel met bithouder en evt het bekende kiesentrekker tangetje.
o ring idd gewoon bij goede motorzaak of auto dinges..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Mijn ervaring met sleutelen aan carbs van de BIG zegt dat je die sjoeffies de eerste keer alleen los krijgt in de werkbank met ECHTE kruipolie ( GEEN WD40 ) / slagschroevendraaier / griptang en aanverwante artikelen. Als dat gelukt is vervang je ze door RVS imbusboutje`s.
En als je hem toch op de werkbank hebt liggen kan je meteen de gasnaalden en buizen inspecteren ( en ultrasoon reinigen indien nodig )
Vandaar dat ik meeging in het verhaal van Addwin.
En als je hem toch op de werkbank hebt liggen kan je meteen de gasnaalden en buizen inspecteren ( en ultrasoon reinigen indien nodig )
Vandaar dat ik meeging in het verhaal van Addwin.
Al tig keer meegemaakt dat ik de kop van lastige boutjes eraf moest boren, waarna een mini griptang zijn dienst bewees. Tot ik een boutenverwijderaar ging gebruiken....een must-have in de gereedschapkist
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
ik ben het geheel eens met de vorige sprekers, WARE HET NIET DAT DE BIG GOED LOOPT, en iedere big eigenaar weet dat je met je fikken van de carb's moet afblijven als tie goed loopt. als ie goed loopt moet je blij zijn want met al het gerommel wordt het meestal alleen maar slechter, of het kost veel geld.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Even terug naar de eerste vraagstelling:
Daarnaast kan je een discussie voeren of dat wel slim is. Maar zowel jij als ik weten niet hoe de vlotterbak vast zit, en we weten ook beide dat als er kruiskoppen inzitten deze hoogstwaarschijnlijk muurvast zitten.
Zo, Ik ga lekker ff stukkie bleppen met de motor, op naar het strand
Ik heb daar alleen mijn manier van demontage beschreven, zoals gevraagd.Iemand anders hier ervaring mee, en waar is zo'n ringetje te bestellen..CMSNL ?
Daarna...wat is de beste manier om de carb te demonteren ?
Daarnaast kan je een discussie voeren of dat wel slim is. Maar zowel jij als ik weten niet hoe de vlotterbak vast zit, en we weten ook beide dat als er kruiskoppen inzitten deze hoogstwaarschijnlijk muurvast zitten.
Zo, Ik ga lekker ff stukkie bleppen met de motor, op naar het strand
Assumption is the mother of all fuck ups
luitjes...(ook diegene dir tjikkies aan het kijken is)...ik probeer eerst alleen de vlotterbakken los te krijgen (aangezien de motor verder prima loopt)...mocht dat niet lukken..dan haal ik de carb er wel af.
Ook daarna alleen de vlotterbakken er af en ringetje vernieuwen als de carb er verder schoon uitziet...bij smerigheid gaan we wel verder.
Ik heb vroeger een XL500R gehad...zolang die lekker draaide bleef ik met mijn vingers van de carb af !
Ook daarna alleen de vlotterbakken er af en ringetje vernieuwen als de carb er verder schoon uitziet...bij smerigheid gaan we wel verder.
Ik heb vroeger een XL500R gehad...zolang die lekker draaide bleef ik met mijn vingers van de carb af !
DR800S uit 1991 & XVS950A uit 2010
wijs besluit en er zijn allerlei trucjes om die schroefjes los te krijgen toch.
succes en gewoon met positieve flair er aan beginnen, lukt het vandaag niet, morgen weer een dag.
futurist
@Edwin, piccies van de sjikkies hoor.......
succes en gewoon met positieve flair er aan beginnen, lukt het vandaag niet, morgen weer een dag.
futurist
@Edwin, piccies van de sjikkies hoor.......
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Hahaha, ben op het strand geweest, maar geen enkele sjick gezien
Wel nog even naar deze grote jongens gekeken
Wel nog even naar deze grote jongens gekeken
- Bijlagen
-
- stena line.jpg (48.36 KiB) 2835 keer bekeken
Assumption is the mother of all fuck ups
ok maar wel piccies
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Jij gaat gewoon naar het verkeerde strand...