Pagina 1 van 1
Tijdcontroles Enduro
Geplaatst: di mar 05, 2013 20:02
door barry!
Onlangs mijn eerste Enduro in Holten gereden wat goed is bevallen!
Wat ik minder goed snapte is de rij tijden
.
Bij de eerste tijdscontrole bleek ik nog 1min over te hebben voordat ik weer door moest rijden.
Omdat ik toch wat rust wou hebben bij de volgende tijdscontrole en niet weet wat straftijd in houd, ben ik flink aan het gas gaan hangen met als gevolg dat ik 19min te vroeg was
.
Dit was echter niet zo'n goed plan want de volgende ronde was ik neit meer zo snel hehe.
Maargoed, hoe werkt dat nu met straftijd e.d.?
Als ik te laat bij de tijdscontrole aankom. Moet ik dan extra gas gaan geven om bij de volgende tijdscontrole op tijd te komen?
Ik heb namelijk ook gehoord dat het aantal minuten je te laat vertrekt mag worden opgeteld bij de volgende tijdscontrole?
Hoe dan ook, mooi was het wel haha
Re: Tijdcontroles Enduro
Geplaatst: di mar 05, 2013 21:26
door gassen
Je moet de gemiddelde snelheid aanhouden. Dwz als je te vroeg klokt moet je ook dezelfde tijd te vroeg aan komen, geldt ook voor te laat.
Je moet de tijden ,bij te vroeg of te laat klokken dus continue bijstellen naar de tussentijd die is gegeven door de organisatie. Als je 30minuten krijgt voor een stuk route en je rijd er 31 minuten op , moet je de volgende tijdstop ook weer die minuut later klokken om weer aan de 30 minuten te komen. Zou je dan op je oude tijd klokken heb je weer 60punten erbij ivm 1 minuut te vroeg klokken, (je deed er maar 29 minuten over).
Tenminste , zo was het in de tijd dat ik wedstrijden reed.
Re: Tijdcontroles Enduro
Geplaatst: do mar 07, 2013 13:28
door 800S
volgens mij werkt het als volgt: je hebt X minuten om 1e gedeelte te rijden en als je er langer of korter over krijg je strafpunten. Als je sneller rijdt kan/moet je de tijd benutten om te eten,tanken, rusten, etc etc. Als je langzamer hebt gereden moet je je haasten om je strafpunten te beperken. Ook voor het 2e gedeelte staat een vaste tijd. Later starten (omdat je er in het eerste gedeelte langer over deed) kan niet gecompenseerd worden door sneller te rijden, elk traject staat op zichzelf! Dan verschuiven de starttijden die je in het begin hebt gekregen.....(met het aantal minuten dat je te laat start)
Naast deze strafpunten zijn er nog tijds/crossproeven. Als je alle proeven bij elkaar optelt heeft degene met minste minuten gewonnen
piece of cake
Re: Tijdcontroles Enduro
Geplaatst: wo mar 13, 2013 11:33
door silbertanne
Wat gassen en 800S schrijven klopt nog steeds. download anders het enduroreglement van de knmv-site of enduro.nl, daar staat het in. Ik had in Holten 5 minuten bij TC1, gedeeltelijk omdat ik een paar minuten moest wachten voordat ik de eerste crossproef op mocht. De tijd was overigens ook erg strak in Holten in het eerste stuk. In heb naast die 5 minuten nog 2 minuten extra gepakt voor eten en drinken. Ik moest dus bij de rest van mijn tijden 7 minuten optellen. In de tweede ronde kreeg in bij dezelfde TC nog een minuut aan mijn broek, dus totaal 8 minuten. In de derde ronde was ik op de minuut bij deze TC, dus totaal 8 minuten straftijd. Ik heb in ronde 2 en 3 niet kunnen stoppen bij de TC, zo strak was het (voor mij althans); de ronden worden dan best wel lang....
Re: Tijdcontroles Enduro
Geplaatst: vr mar 22, 2013 11:43
door henkzelf
Uitleg klopt:
Elke minuut te vroeg of te laat is 60 strafpunten. Je moet deze afwijking zelf onthouden. De trajecttijd tot de volgende controle blijft altijd hetzelfde. Dus als je te laat bent (of per ongeluk te vroeg klokt), moet je je tijdschema aanpassen
Er zijn ook maximale afwijkingen! Meer dan 5 minuten te vroeg klokken is diskwalificatie en meer dan 30 minuten (na één ronde maar ook opgeteld over alle ronden) te laat ook.
NB. bij de laatste (finish-)tijdcontrole, aan het einde van de laatste ronde mag je ongestraft te vroeg klokken; je hoeft dan niet meer te wachten op de juiste tijd.
http://www.enduro.nl/beginnen-met-enduro/