Werking membraankleppen
Geplaatst: ma okt 15, 2012 21:06
Hallo,
Het onderwerp kondigt het al aan, mijn vraag gaat over de werking van de membraankleppen.
Ik heb een Husqvarna WR 250 uit 2005 en merk dat de motor een soort fluit heeft sinds het laatste rondje Lichtenvoorde. Als ik het gas los laat of tijdens stilstand een jengel aan het gas geef er een klein fluitje volgt. De jongens waarmee ik aan het crossen was hadden het over de membraankleppen. Deze zouden dan niet meer vlak sluiten.
Nu heb ik vandaag de membraankleppen eruit gehaald en deze bekeken, ze sluiten inderdaad niet meer en zijn gebogen al is het minimaal. Ik zie er te veel licht doorkomen. Ben even langs de cross boer langs geweest en zei dat deze inderdaad vervangen moesten worden. Ik heb ze voorlopig omgedraaid en nu sluiten ze weer vlak, maar er moeten binnenkort wel nieuwen komen.
Op internet zat ik te kijken naar andere kleppen, nu zie ik carbon kleppen staan, maar ik hoorde ook over verschillende diktes en stijfheden. Hoe werken die kleppen precies?
Gr,
Thijs
Het onderwerp kondigt het al aan, mijn vraag gaat over de werking van de membraankleppen.
Ik heb een Husqvarna WR 250 uit 2005 en merk dat de motor een soort fluit heeft sinds het laatste rondje Lichtenvoorde. Als ik het gas los laat of tijdens stilstand een jengel aan het gas geef er een klein fluitje volgt. De jongens waarmee ik aan het crossen was hadden het over de membraankleppen. Deze zouden dan niet meer vlak sluiten.
Nu heb ik vandaag de membraankleppen eruit gehaald en deze bekeken, ze sluiten inderdaad niet meer en zijn gebogen al is het minimaal. Ik zie er te veel licht doorkomen. Ben even langs de cross boer langs geweest en zei dat deze inderdaad vervangen moesten worden. Ik heb ze voorlopig omgedraaid en nu sluiten ze weer vlak, maar er moeten binnenkort wel nieuwen komen.
Op internet zat ik te kijken naar andere kleppen, nu zie ik carbon kleppen staan, maar ik hoorde ook over verschillende diktes en stijfheden. Hoe werken die kleppen precies?
Gr,
Thijs