Amsterdam Dakar

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, Rudy, Mars

Plaats reactie
marcoo
Berichten: 3
Lid geworden op: vr sep 07, 2012 21:35

Amsterdam Dakar

Bericht door marcoo »

Volgend jaar gaan wij op de motor naar Gambia rijden. 3 collega vrienden. Het plan is de Amsterdam Dakar Challenge. Wij zoeken hier nog de perfecte motoren voor. Wij hebben vanaf nu 1 jaar voorbereiding. De motoren die wij kiezen zijn nog niet zeker. De Suzuki DR big heeft voorlopig onze voorkeur vanwege zijn betrouwbaarheid en imposante omvang wat belangrijk is voor de PR.
Elke Suggestie en aanbieding is welkom. Als je denkt dat een Yamaha of Honda de motor is. Laat het weten. Wij staan open. Zoals je weet is de A.D. een barrel race, dus de motoren moeten low budget zijn.

Als je een motorbedrijf hebt, een bedrijf in warme kleding (testen), een bedrijf in avontuur, goede schoenen, Anti mug, kampeer/kookartikelen, outdoor sport, techniek, or whatever. Vertrouwen in een naam die verder gaat, laat het weten. Wij laten jouw naam gaan tot Gambia via de website en Discovery Channel. Wij gaan in november naar Gibraltar. 3 dagen, 3000 km in de winter op de motor zonder kuip, een betrouwbaar barrel. En dan verder... 7000 km tot aan Gambia. Wij vinden het nu al leuk. Heb je ideeën, sponsors, suggesties, waarschuwingen... Laat het weten... Denk mee ajb...

Groeten, Mark, Marco en Rene
Arne
Berichten: 24
Lid geworden op: di okt 02, 2007 15:44
Locatie: Wijster

Re: Amsterdam Dakar

Bericht door Arne »

Leuk plan!

Wij (mijn vrouw en ik) zijn in 2006 met de A-D mee op huwelijksreis geweest... ..met de auto. :?

Erg leuk, maar het hangt wel van je verwachtingen af.
Ik heb begrepen dat het inschrijfgeld nu vele malen hoger is, en je krijgt er bijna niets voor terug.
En wat betreft de goede doelen: wees realistisch, want anders raak je gefrustreerd, en teleurgesteld in /over: de afrikanen in het algemeen, de ambtenaren/ functionarisen, de dakar organisatie.
Realiseer je dat de Amsterdam Dakar organisatie gewoon een commercieel evenementenbureau is.

Nou, genoeg azijnzeiken van mijn kant: Het is een gaaf avontuur, daar moet je vol van genieten!

Wij teren nog steeds op die ervaring, en heeft er bij ons toe geleid dat we een 4x4 gekocht hebben, en zo vaak mogelijk richting Marokko reizen.

Dus wees gewaarschuwd, voor je het weet ben je verliefd op Afrika!

Wat betreft je motor keus: technische support voor zware motoren is schaars. Met panne aan een oude auto, kunnen ze je meestal wel weer op weg helpen, maar de enige motoren die ze daar hebben, zijn lichte motorfietsjes en brommers.
Besteed dus vooral wat tijd (sst: en geld) aan het betrouwbaar maken van je motor. Welk merk je dan rijdt, doet niet veel terzake.

Ik zou in ieder geval voor een luchtgekoelde fiets met comfortabel zadel gaan.
Een DR is in dat opzicht een prima keus, net als een XT/ XR.
Of mijn favoriet: een dominator, of een transalp(achtige).
Het exemplaar doet er meer toe dan het merk of type.
En kies redelijk all-road bandjes, dan kun je met 1 setje toe. De meeste meters maak je op goed begaanbare wegen en pistes.

cheers,

Arne
PS: op onze site vindt je nog wat info over onze A-D reis (en wat er uit voort gekomen is): http://www.drenthe-dakar.nl
meer schik op een oud brik
mcbkat
Berichten: 33
Lid geworden op: za mei 14, 2011 19:11
Locatie: Midden Nederland

Re: Amsterdam Dakar

Bericht door mcbkat »

Als je 'm ook weer terug rijdt, zou ik een DR nemen.
Laat je 'm daar, kies dan een Honda...

:mrgreen:

Stefan
DR650, DR750, VW LT 4x4
Arne
Berichten: 24
Lid geworden op: di okt 02, 2007 15:44
Locatie: Wijster

Re: Amsterdam Dakar

Bericht door Arne »

Hey Stefan, jij ook hier? :zwaaien:

cheers,

Arne
meer schik op een oud brik
Plaats reactie