Pagina 1 van 1

Geplaatst: zo aug 31, 2003 22:40
door Rudy
Ingaande demping zachterzetten?

(zit onderop je vork als het goed is)

Geplaatst: ma sep 01, 2003 13:52
door huskie
Guidoke, voor we beginnen met andere veren etc, vertel eens hoeveel je weegt en wat je allemaal al geprobeert hebt. Kan best zijn dat je achtervering te stijf staat, waardoor je hele motor teveel voorovert staat over die verradelijke knippen. Of probeer eens wat minder rebound in je vork, zodat je vork dus sneller uitveert. Het kan best zijn, omdat je hard de knippen overgaat je vork geen genoeg tijd krijgt om uit te veren. Hij blijft dan als het ware hangen in het middengebied waardoor elke verdere knip steeds harder begint aan te voelen. Succes.

Geplaatst: ma sep 01, 2003 18:39
door CrualA
ik heb eigenlijk ook veel last van die knippen,vooral bij wedstrijden dan en het lijkt dat mijn CRF het er moeilijker mee heeft dan andere machines,kan dit of ligt dit gewoon aan de rijder?
ps standaard vering en vering aangepast aan gewicht rijder

Geplaatst: ma sep 01, 2003 18:56
door Jeroen
Is dan wel bij een Husaberg maar ik had ongeveer hetzelfde. Maar voor mijn gevoel was de voorvering juist te slap, hierdoor lastiger het voorwiel licht te houden. Met als gevolg meer druk op het voorwiel en een nerveuze motor. Ik heb een kunstof ring bij tussen de veer gelegd en het is een heel stuk beter. Per poot 4mm, dit kun je echter niet tot in het oneindige doen omdat anders je veer blokt. Ik denk dat ik eigenlijk ook een zwaardere veer moet maar als het zo gaat is het ook goed :wink:

Geplaatst: di sep 02, 2003 19:36
door Rudy
Guidoke schreef:Huskie bedankt! Dat is idd een goed idee. De uitgaande demping (ONDERAAN DE POOT RUDY!) staat behoorlijk zwaar, op 15 klikken van het zwaarste om precies te zijn. De volgende keer zal ik deze eens wat slapper zetten, ik had gedacht aan 8 klikken (sugesties?). Achter lijkt de demping goed te zijn, hij staat gewoon orgineel, met de veervoorspanning wat terug gedraaid. Mijn gewicht is overginds 60 Kg (niet zo zwaar...).

Mijn setup is momenteel dus:
Ingaand: 0-23 >>> 8
Uitgaand: 0-26 >>> 15
hebben ze hem op de crf omgedraait :? , normaal is hij echt bovenaan (staat zelfs in mijn cr instructie boekje :lol: )

Geplaatst: di sep 02, 2003 20:53
door Rudy
Guidoke schreef:Tsja, nu begin ik toch te twijfelen... Boven op de poot bij het stelschroefje staat toch echt >COMP.< Lijkt mij te komen van COMPRESSION en dat is toch ingaand? Of zit ik nu helemaal verkeerd? En onderaan de poot staat >TEN< Waar dit vandaan komt zou ik eigenlijk niet weten.
Vraag ad eens , die zal wel een instructie boekje hebben :lol: , comp lijkt me idd ingaande (compression).

Geplaatst: di sep 02, 2003 22:02
door Gast
TEN= Tension, en dat betekent spanning.
kan de voorspanning van de veer zijn dus

Geplaatst: di sep 02, 2003 22:26
door huskie
Ik ga ook voor TEN=tension is de veervoorspanning.
Guidoke zoek ook even de REB op(rebound) Zet die maar wat meer op 20 of 22 open en zie of je voorwiel dan opstuitert. Je staat wat comp betreft vrij hard hè, 8 is vrij zwaar.
Hoeveel zakt je vering achter en voor door als met je uitrusting op de motor zit(halve tank vol)?