niet starten DR800
Geplaatst: za jun 02, 2012 16:43
Hoi, ik heb mij nog niet voorgesteld op het forum. Ik ben namelijk al sinds november 2011 een DR800 uit 1992 aan het opknappen. De motor heeft 2 jaar buiten gestaan. Ik ben dus zoveel mogelijk uit elkaar aan het halen om het te spuiten/ op te knappen. Ik heb hem in de Marlboro kleuren gespoten. Ik loop echter wel tefen een probleem aan.
Ik heb de distributiekettinmg gesteld en de kleppen reeds gesteld. Er is tevens een nieuwe goede accu in gegaan, die steeds aan de druppellader heeft gehangen.
Eergisteren startte de motor even, om vervolgens uit te slaan (moet nog stationair gesteld worden). Iedere keer als ik hem daarna aan de praat probeerde te krijgen, draaide de startmotor een paar keer rond, maar sloeg de motor niet aan (verschijnselen bij een versleten accu, maar dit kan dus niet). Ik had het internet nog even nagepluist en gelezen dat het aan versleten koolbortsels van de startmotor kan liggen, of dat de decompressiehevel niet goed afgesteld staat.
Terwijkl ik het kleppendeksel er had afgehaald (en zuiger in bovenste dode punt), heb ik de speling opgemeten en deze was veel meer dan de voorgeschreven 0,5 a 0, 6mm. Ik kon ook de stelschroef indraaien wat ik wilde, maar hij bleef te veel.
Als ik de decompressiehevel handmatig bediende, had ik het idee dat het asje in de cilinder (van deze decompressiehevel) geen contact maakte met de kleplichter tijdens het draaien van deze as.
Is er iemand die mij een zetje in de goede richting kan geven, hoe ik het probleem op zou kunnen lossen.
Ik neem aan dat de decompressiehevel ook goed moet werken, om de zware eenpitter aan de praat te krijgen.
Ik las tevens op het internet dat (zoals aangegeven) het eventueel versleten koolborstels zouden kunnen zijn van de startmotor. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Ik hoor graag wat tips, hoe ik het probleem op zou kunnen lossen. Voor de 5 seconden dat de DR800 liep met de Laser Produro, kreeg ik toch wel even de kriebels na al die maanden arbeid.
Alvast bedankt voor de moeite,
Peter
ps als de motor rijdt, zal ik wel eens een paar foto's plaatsen
Ik heb de distributiekettinmg gesteld en de kleppen reeds gesteld. Er is tevens een nieuwe goede accu in gegaan, die steeds aan de druppellader heeft gehangen.
Eergisteren startte de motor even, om vervolgens uit te slaan (moet nog stationair gesteld worden). Iedere keer als ik hem daarna aan de praat probeerde te krijgen, draaide de startmotor een paar keer rond, maar sloeg de motor niet aan (verschijnselen bij een versleten accu, maar dit kan dus niet). Ik had het internet nog even nagepluist en gelezen dat het aan versleten koolbortsels van de startmotor kan liggen, of dat de decompressiehevel niet goed afgesteld staat.
Terwijkl ik het kleppendeksel er had afgehaald (en zuiger in bovenste dode punt), heb ik de speling opgemeten en deze was veel meer dan de voorgeschreven 0,5 a 0, 6mm. Ik kon ook de stelschroef indraaien wat ik wilde, maar hij bleef te veel.
Als ik de decompressiehevel handmatig bediende, had ik het idee dat het asje in de cilinder (van deze decompressiehevel) geen contact maakte met de kleplichter tijdens het draaien van deze as.
Is er iemand die mij een zetje in de goede richting kan geven, hoe ik het probleem op zou kunnen lossen.
Ik neem aan dat de decompressiehevel ook goed moet werken, om de zware eenpitter aan de praat te krijgen.
Ik las tevens op het internet dat (zoals aangegeven) het eventueel versleten koolborstels zouden kunnen zijn van de startmotor. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Ik hoor graag wat tips, hoe ik het probleem op zou kunnen lossen. Voor de 5 seconden dat de DR800 liep met de Laser Produro, kreeg ik toch wel even de kriebels na al die maanden arbeid.
Alvast bedankt voor de moeite,
Peter
ps als de motor rijdt, zal ik wel eens een paar foto's plaatsen