Yamaha WR 450 2003 word veel te warm en of spanning te laag.
Geplaatst: ma mei 21, 2012 22:02
Yamaha WR 450 F wordt te warm en of spanning (12volt ) is te laag.
Mijn Wr450 2003 heeft een probleem. Vorig jaar toen ik hem kocht had hij een probleem (nu nog) met het elektrisch starten. De startmotor ging prima rond, maar hij sloeg niet aan. Trapte ik een keer met de kick-starter dan liep hij meestal gelijk. Was de motor warm dan werkt de elektrische starter ook prima, maar als de motor warm was en ik boven in het toerental het gas los liet dan kwam er een knal. Kleppen afgesteld en het was nagenoeg over. Tot afgelopen zaterdag. Ik wou de motor elektrische proberen te starten, maar de accu bleek te ver leeg te zijn.( Raar want 2 weken geleden nog met gereden) Dan maar kicken en gelijk starten. Geen probleem of toch? We gingen rijden en na ongeveer 30 km begon de motor in het midden gebied regelmatig te knallen. Boven in het toerental en onder in het toerental nog geen probleem. Even gestopt om te kijken hoe of wat. Toen wij stil stonden merkte ik dat de motor veel te warm was geworden.Zelfs zo warm dat het zij schiltje bij de uitlaat begon te smelten. Raar want zo hard hadden wij (Oudjes) helemaal niet gereden. Ook merkte wij op dat de spanning van de accu ook nog minder was geworden en het controle lampje niet meer aan ging. Na dat de motor was afgekoeld zijn wij heel rustig met heel weinig gas binnen door teruggereden naar huis. De spanning was zo LAAG DAT HET KNIPPERLICHT TIJDENS HET RIJDEN ZELFS NIET MEER DEED en terwijl deze toch spanning had moeten krijgen via de stroom spoel of accu. Bijna thuis stopte de motor helemaal, het leek wel of hij geen stroom meer kreeg. Even iets laten afkoelen en toen kon ik hem via de kick starter weer starten. Raar?
Nou is mijn vraag is het een elektrische probleem of toch iets in het blok of te arm lopen in het midden gebied?
Een te lage spanning op de CDi kan dat ? Of te weinig benzine zodat hij te arm loopt en daar door veel te warm wordt en daar door de spanning ook in stort? Graag een goed advies hier in.
Groeten Jamo
Mijn Wr450 2003 heeft een probleem. Vorig jaar toen ik hem kocht had hij een probleem (nu nog) met het elektrisch starten. De startmotor ging prima rond, maar hij sloeg niet aan. Trapte ik een keer met de kick-starter dan liep hij meestal gelijk. Was de motor warm dan werkt de elektrische starter ook prima, maar als de motor warm was en ik boven in het toerental het gas los liet dan kwam er een knal. Kleppen afgesteld en het was nagenoeg over. Tot afgelopen zaterdag. Ik wou de motor elektrische proberen te starten, maar de accu bleek te ver leeg te zijn.( Raar want 2 weken geleden nog met gereden) Dan maar kicken en gelijk starten. Geen probleem of toch? We gingen rijden en na ongeveer 30 km begon de motor in het midden gebied regelmatig te knallen. Boven in het toerental en onder in het toerental nog geen probleem. Even gestopt om te kijken hoe of wat. Toen wij stil stonden merkte ik dat de motor veel te warm was geworden.Zelfs zo warm dat het zij schiltje bij de uitlaat begon te smelten. Raar want zo hard hadden wij (Oudjes) helemaal niet gereden. Ook merkte wij op dat de spanning van de accu ook nog minder was geworden en het controle lampje niet meer aan ging. Na dat de motor was afgekoeld zijn wij heel rustig met heel weinig gas binnen door teruggereden naar huis. De spanning was zo LAAG DAT HET KNIPPERLICHT TIJDENS HET RIJDEN ZELFS NIET MEER DEED en terwijl deze toch spanning had moeten krijgen via de stroom spoel of accu. Bijna thuis stopte de motor helemaal, het leek wel of hij geen stroom meer kreeg. Even iets laten afkoelen en toen kon ik hem via de kick starter weer starten. Raar?
Nou is mijn vraag is het een elektrische probleem of toch iets in het blok of te arm lopen in het midden gebied?
Een te lage spanning op de CDi kan dat ? Of te weinig benzine zodat hij te arm loopt en daar door veel te warm wordt en daar door de spanning ook in stort? Graag een goed advies hier in.
Groeten Jamo