Pagina 1 van 1
ervaring KLX650?
Geplaatst: di mei 08, 2012 22:12
door JaspeRRRRR!!
Hallo,
De KLX 650 lijkt mij een pittig offroadmotortje.
Zijn hier mensen met ervaring met deze motor?
Is ie bijv. ook geschikt om de snelweg mee op te gaan?
Ik kan er niet echt uitgebreide revieuws van vinden...
Jasper
Re: ervaring KLX650?
Geplaatst: do mei 10, 2012 11:23
door schildertje
Beetje zwaar maar je kan er prima mee rond komen, heb op zo één mijn offroad carriëre weer opgepakt met een modderritje in Ruurlo, en nog een setje sm wielen eronder gehad, echt mooi werk dan.
Snelweg is met een offroad geen lolletje, maar goed, alles kan
Re: ervaring KLX650?
Geplaatst: wo mei 16, 2012 19:07
door wiel
hier ook een klx 650 gehad ongeveer 10 jaar geleden een fijne goede motor een beetje te vergelijken met een xr 600 vrij zwaar genoeg vermogen voor off road ritten een prima motor op de cross baan zou ik voor een iets lichtere motor gaan.
ik heb in ieder geval veel plezier aan de kawa beleeft.
Re: ervaring KLX650?
Geplaatst: vr mei 18, 2012 03:01
door frans
Ik heb nog steeds zo'n Kawa, met veel plezier (al komt ie veel te weinig buiten)
Bijzonder betrouwbaar, niet te duur in onderdelen.
Neem wel een KLX650R en laat de KLX650C maar staan.
Succes met zoeken.
gr v Frans
Re: ervaring KLX650?
Geplaatst: za mei 19, 2012 20:14
door JaspeRRRRR!!
Oke bedankt,
Heb je er veel onderhoud aan? Vervang je de zuiger wel eens?
En waarom de R en geen C ?
Jasper
Re: ervaring KLX650?
Geplaatst: zo mei 20, 2012 00:14
door frans
Alleen het normale onderhoud. Distrbutieketting is een item waar de nodige aandacht bij moet blijven omdat de automatische spanner weleens vergeet dat ie automatisch moet zijn. Verder schijnt het automatische kleplichtersysteem nogal eens voor problemen te zorgen (heb ik in 15 jaren tijd nimmer last van gehad overigens.)
Zuiger gaat erg lang mee. Verder onderhoud gaat zitten in het normale werk. Zorg er vooral voor -net als bij andere merken- dat de lagers en bussen van het linksysteem van de achtervering goed in het vet blijft.
De "C" uitvoering zou ik laten staan omdat dit geen enduromotor is. Is een echte offroad met electrische starter en brengt ook vele kilo's meer in de schaal vanwege allerlei overbodige zaken zoals een cockpit met toerenteller, duovoetsteunen, etc etc.
Wil je meer lezen over de KLX, zoek dan het duitse forum, bijzonder veel info te vinden daar.
gr v Frans