Resultaat van mijn Big 1.1 ... blok loopt als een kogel.. idd wat zappa zei een beetje bruuske gasaanname wellicht door nokkenas..
Echter bij gas los blijft gas hangen.. Dat wil zeggen toeren vallen niet snel genoeg weg..
Kan zijn? gasschuiven lopen te zwaar? naald blijft hangen? gewoon ff keertje stuk rijden ivm lange stil staan?? Gooi het maar in de groep!
Resultaat
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
valse lucht???? rubbers niet goed of niet goed vast?
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heb dat zelf gehad door een verstopte stationaire sproeier..
Spuit eerst een wat remreiniger rond de carbs bij draaiende motor om te kijken of de toeren niet ineens stijgen, dan idd valse lucht door lucht lekkage, anders carbs reinigen of carb reiniger in de benzine doen [ heb ik geen ervaring mee]
Spuit eerst een wat remreiniger rond de carbs bij draaiende motor om te kijken of de toeren niet ineens stijgen, dan idd valse lucht door lucht lekkage, anders carbs reinigen of carb reiniger in de benzine doen [ heb ik geen ervaring mee]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Kijk ff via je luchtfilter huis, met een schroevendraaier, of je vaccuum schuiven allebei
wel lekker op en neer willen, heb eens een gebroken veer gehad, toen bleef er een schuif hangen,
met allemaal vreemde effecten
wel lekker op en neer willen, heb eens een gebroken veer gehad, toen bleef er een schuif hangen,
met allemaal vreemde effecten
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Na weer een sochtendje prutten.. wel voor mekaar.. blok reageert mooi op gas.. loopt als een streeep.. 7000rpm voor je het weet
Alleen stationair wil ie nog niet helemaal 100%... voor stoplicht na 30 sec.. pof uit.. au tering heet blok schroefje geprobeert.. in combinatie met stationairschroef (die aan de zijkant direct op gashevel).. maar is nog nie helemaal goei..
Alleen stationair wil ie nog niet helemaal 100%... voor stoplicht na 30 sec.. pof uit.. au tering heet blok schroefje geprobeert.. in combinatie met stationairschroef (die aan de zijkant direct op gashevel).. maar is nog nie helemaal goei..
Heb zelf een tijd last gehad van afslaan neigingen , moest dan een haartje gas houden
tijdens remmen.
Dat was zwaar irritant , vooral omdat ik er nooit uitgekomen ben, sproeiers, naalden
van alles geprobeerd.
Ander setje carbs was bij mij de truuk , denk dat er toch ergens een kanaaltje
of sproeier[stationair] ivm met ouderdom, oxidatie, vervuiling, en waarschijnlijk het
erop en eraf halen iets aan de hand was.
Op het oog zie ik geen verschil, misschien dat ultrasoon reinigen helpt.
Maar nu je biggetje voor de rest weer lekker loopt, zou je ff een ander setje kunnen proberen ?!
tijdens remmen.
Dat was zwaar irritant , vooral omdat ik er nooit uitgekomen ben, sproeiers, naalden
van alles geprobeerd.
Ander setje carbs was bij mij de truuk , denk dat er toch ergens een kanaaltje
of sproeier[stationair] ivm met ouderdom, oxidatie, vervuiling, en waarschijnlijk het
erop en eraf halen iets aan de hand was.
Op het oog zie ik geen verschil, misschien dat ultrasoon reinigen helpt.
Maar nu je biggetje voor de rest weer lekker loopt, zou je ff een ander setje kunnen proberen ?!
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Dat is nu juist het rare.. het andere blok deed het zelfde!! Dit is ander setje carb's...
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
zou het het vlotter nivo zijn? kleiner voorwiel, carbs meer naar voren gekanteld, benzine nivo te hoog van voren?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
good thinking zappa, analitisch denkvermogen, toen ik het las dacht ik zappaaaaa oh nee dat was tjakkaaaaa
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Dus lucht uit de achterband
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Uhm.. heb gewoon 21"?
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Extra lucht in de achterband dan?
Big Bigger Tiger en weer Big
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Uuhhh
Big Bigger Tiger en weer Big
Ik ben heel benieuwd naar de oplossing, want ik heb hetzelfde probleem. Afslaan bij hard remmen (dus naar voren duiken). Er was al verbetering na het vervangen van mijn zwaar vervuilde luchtfilter, maar het is nog niet helemaal weg. Zelf heb ik nog niet de moed gehad om de carb's los te halen...
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
BlubMonstersmurf schreef:Uhm.. heb gewoon 21"?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997