18 en 19inch verschil
Geplaatst: do feb 23, 2012 14:31
Hallo,
De enduromotoren worden standaard met 18Inch achterwielen geleverd
De crossmotoren worden standaard met 19inch achterwielen geleverd.
In theorie heeft een 18inch wiel minder vermogen verlies dan een 19inch wiel. (momentum)
Tenzij je dit weer compenseert met het motorvermogen.
Mocht de keuze van 18inch en 19inch wielen gebaseerd zijn op het geleverde vermogen, dan wordt dit toch weer te niet gedaan met de variatie in tandwiel verhouding?
Waarom niet alles in 18 of 19inch produceren. Dit is meer massaproductie = goedkoper?
Of is dit een bewuste keuze om o.a. onderscheid te maken in de machines?
Als ik nu in mijn KTM 450 EXC een 19inch wiel leg, tandwiel verhouding evenredig vergroot, zal het effect dan nul zijn?
De enduromotoren worden standaard met 18Inch achterwielen geleverd
De crossmotoren worden standaard met 19inch achterwielen geleverd.
In theorie heeft een 18inch wiel minder vermogen verlies dan een 19inch wiel. (momentum)
Tenzij je dit weer compenseert met het motorvermogen.
Mocht de keuze van 18inch en 19inch wielen gebaseerd zijn op het geleverde vermogen, dan wordt dit toch weer te niet gedaan met de variatie in tandwiel verhouding?
Waarom niet alles in 18 of 19inch produceren. Dit is meer massaproductie = goedkoper?
Of is dit een bewuste keuze om o.a. onderscheid te maken in de machines?
Als ik nu in mijn KTM 450 EXC een 19inch wiel leg, tandwiel verhouding evenredig vergroot, zal het effect dan nul zijn?