Pagina 1 van 1
revisie exc 250
Geplaatst: wo feb 22, 2012 18:00
door lecram006
Hallo,
Ben bezig met de revisie van mijn ktm 250 exc van 2002.
Nu kwam ik dit tegen...
Iemand een idee wat ik hier mee moet doen of nog kan doen.
En of dit erg is en wat de oorzaak kan zijn??
Alvast bedankt
Re: revisie exc 250
Geplaatst: wo feb 22, 2012 22:03
door gassen
Hmmm kan niet zien hoe diep, maar is vlakken een optie en daarna de kop en o-ring groeven iets uitdraaien? Ik zou er wat aan doen.
Re: revisie exc 250
Geplaatst: wo feb 22, 2012 23:44
door lecram006
daar is het denk ik te diep voor.
mischien kan ik het laten oplassen of zo en dan vlakken.
iemand een adresje????
Re: revisie exc 250
Geplaatst: do feb 23, 2012 11:22
door klaas tt350
Lijkt op detonatie (hoe ziet bovenkant zuiger eruit)welk soort benzine tank je ron 95?
Maar dit kan opzich geen kwaad ,gewoon zo laten (zit voor de o-ring dus sluit goed af)
Om dit in de toekomst te voorkomen dikkere voetpakking gebruiken (daardoor iets minder compressie) of eventueel vliegtuigbenzine gebruiken (ron 100) wel duur!!!))
Re: revisie exc 250
Geplaatst: do feb 23, 2012 15:31
door lecram006
de zuiger ziet er nog als nieuw uit zonder enige beschadeging.
en zeker om dat hij er al een tijd in zit (80 uur) volgens de uren teller.
en ik rij op 95 .
maar de putten zijn redelijk diep en komt dicht bij de pakking.
Re: revisie exc 250
Geplaatst: do feb 23, 2012 15:45
door klaas tt350
Zowiezo op ron 98 rijden voor de rest zou ik er verder niks aan doen, geeft niks dat het dicht bij de o-ring zit.
Re: revisie exc 250
Geplaatst: do feb 23, 2012 17:31
door barry!
Vind het verdacht veel op Detonatie lijken.
ff 1 voetpakking extra plaatsen.
Re: revisie exc 250
Geplaatst: do feb 23, 2012 20:08
door JoeBaR
barry! schreef:Vind het verdacht veel op Detonatie lijken.
ff 1 voetpakking extra plaatsen.
dat tekent zich dan toch ook af op de zuiger ? hoe ziet die eruit ?
smeer je wel rijk genoeg ? staat je carb niet te arm ? juiste bougie gemonteerd ? (te heet)
als je motor valse lucht zuigt buiten de carb om , kan ie ook gaan detoneren.(mengsel wordt dan te arm door te veel lucht)
Re: revisie exc 250
Geplaatst: do feb 23, 2012 20:42
door huskie
Lecram, gewoon nieuwsgierig.
Het is jouw eigen motor, nieuw gekocht in 2002. Liep altijd als een raket, zonder pingelen en/of andere rare symptomen? Laatste keer dat je een nieuwe zuiger stak, zag je nog geen enkele aanleiding voor de huidige situatie? Op de huidige zuiger van 80 uur is niets te zien, wat enigzins lijkt op de foto van je cilinderkop?
Hmmm raadselachtig.
Re: revisie exc 250
Geplaatst: do feb 23, 2012 23:52
door lecram006
Hey hallo.
Nee heb de motor niet nieuw gekocht.
Heb hem nu anderhalf jaar,en doe nu voor het eerst een revisie hier op.
Maar inderdaad op de zuiger is geen spoor van dit geen te zien.
Ik denk dat de vorige eigenaar dit probleem al heeft gehad en de zuiger heeft vervangen.
Zonder dit te melden natuurlijk,en dus de tijd die op de urenteller staat niet juist is.
ik heb er verder nooit iets van gemerkt,weet ook niet hoe ik het moet merken.
en hoe merk je dat pingelen.
ik ken de motor alleen als een aggressivief monster die er altijd zin in had.
Re: revisie exc 250
Geplaatst: vr feb 24, 2012 14:27
door huskie
Aha, ik snap hem.
Dan heeft de vorige eigenaar dit absoluut wel gemerkt, hoor. Misschien met slechte brandstof gereden, of te warme bougie etc....
Maar jij merkt er dus niets van, dat is mooi.
Wat je in dat andere topicje probeert: probeer een nieuwe kop te vinden. Die zijn niet al te duur. En laat die cilinder even vlakken, paar micron is wel genoeg.
Kijk bij monteren even je squish hoogte na, rond de 1,2 of zo is redelijk. Anders even een pakkingje onder de cilindervoet erbij.
Niet teveel aan doen.
suc6
Re: revisie exc 250
Geplaatst: za feb 25, 2012 00:54
door lecram006
Hey hallo,
Super bedankt man voor jullie hulp.
Zoek inderdaad een andere kop en hoop dat ik er een vind.
en dat met de squish hoogte hoe meet je dat,is dat dat truckje met dat stukje tin wat plat wordt gedrukt en je dan op meet?
en huskie of iemand anders heb jij mischien een adres waar ik de cilinder kan laten vlakken?
ik zal morgen het blok splitten en alle lagers vervangen,hoop dat ik niet alteveel ongein tegen kom.
marcel.