yamaha yzf carburateur/start problemen
Geplaatst: vr feb 17, 2012 12:54
Dag mensen,
Ik ben recentelijk in het bezit gekomen van een yamaha yzf 426 uit het jaar 2003, motor heeft een 1,5 jaar stil gestaan en wil het graag starten.
Nou heb ik gisteravond de carburateur schoongemaakt sproeier en dergelijke schoongeblazen (perslucht) opnieuw gemonteerd. Bougie krijg ik er niet uit ivm speciaal gereedschap waar ik nog niet van in het bezit ben.
Nu heb ik het hele zaakje weer in elkaar gezet maar stroomt de benzine er rijkelijk uit via het rechterslangentje (als je op de motor zit gezien) en dan de onderste. Denk dat dit het overloopslangentje is. Zelf heb ik ervaring met sleutel in de kartwereld en dan niet met 4takt maar met 125cc icc motoren en mij lijkt het grootste gedeelte het zelfde (afgezien van de cilinderkop en andere kleine zaakjes).
Nu lijkt mij de vlotter niet goed te zitten, maar wou eerst kijken of de motor wel aansloeg. Dus achter de auto gehangen omdat ik het trappen enigszins gehad heb. Nee het halve industrieterrein afgereden sloeg hij wel aan. Liep niet stationair maar wel wat kunnen spelen met het gas. Uiteindelijk sloeg de motor af. Nu wil ik de vlotter goed zetten maar als ik het vlotterbakje eraf haal en de vlotter bekijk ziet het er goed uit. Gaat makkelijk op en neer en als ik de tank eraan zet en de vlotter omhoog duw stroomt de benzine niet verder door zoals het hoor.
Mijn vraag is dus aan jullie hoe moet de vlotter komen te staan ( als je deze kan afstellen) of is er een ander probleem wat jullie weten? Tevens hoe start je een 426?
alvast bedankt voor het lezen van het gehele verhaal :p
groetjes Toon
Ik ben recentelijk in het bezit gekomen van een yamaha yzf 426 uit het jaar 2003, motor heeft een 1,5 jaar stil gestaan en wil het graag starten.
Nou heb ik gisteravond de carburateur schoongemaakt sproeier en dergelijke schoongeblazen (perslucht) opnieuw gemonteerd. Bougie krijg ik er niet uit ivm speciaal gereedschap waar ik nog niet van in het bezit ben.
Nu heb ik het hele zaakje weer in elkaar gezet maar stroomt de benzine er rijkelijk uit via het rechterslangentje (als je op de motor zit gezien) en dan de onderste. Denk dat dit het overloopslangentje is. Zelf heb ik ervaring met sleutel in de kartwereld en dan niet met 4takt maar met 125cc icc motoren en mij lijkt het grootste gedeelte het zelfde (afgezien van de cilinderkop en andere kleine zaakjes).
Nu lijkt mij de vlotter niet goed te zitten, maar wou eerst kijken of de motor wel aansloeg. Dus achter de auto gehangen omdat ik het trappen enigszins gehad heb. Nee het halve industrieterrein afgereden sloeg hij wel aan. Liep niet stationair maar wel wat kunnen spelen met het gas. Uiteindelijk sloeg de motor af. Nu wil ik de vlotter goed zetten maar als ik het vlotterbakje eraf haal en de vlotter bekijk ziet het er goed uit. Gaat makkelijk op en neer en als ik de tank eraan zet en de vlotter omhoog duw stroomt de benzine niet verder door zoals het hoor.
Mijn vraag is dus aan jullie hoe moet de vlotter komen te staan ( als je deze kan afstellen) of is er een ander probleem wat jullie weten? Tevens hoe start je een 426?
alvast bedankt voor het lezen van het gehele verhaal :p
groetjes Toon