Spanningsregelaar YZF400?

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
erwindob

Maatje van me heeft een tot enduro omgebouwde YZF 400 gekocht. Er zit licht op en dat doet het ook maar we kunnen nergens een spanningsregelaar vinden. Ik zie er zelfs geen in een electrisch schema dat ik ergens vond van een YZ250F.

Iemand enig idee waarom dit zo werkt of dat er wellicht toch ergens de spanning geregeld wordt en waar dan?

Uiteindelijk moet er ook gelijkspanning komen om een electrisch roadbook aan te sluiten. Iemand nog tips welke spanningsregelaar met gelijkrichter goed geschikt is voor deze motor?
#777 - Mijn fotoboekenplank
mmrizio

Crossers hebben toch meestal geen spanningsregelaar - behalve misschien de nieuwe injectie-fietsen?

Ik weet niet wie jouw fiets heeft omgebouwd en hoe, maar ik kan me voorstellen dat ze 'm met WRF onderdelen hebben opgebouwd voor de keuring. Wat er na de keuring is blijven zitten is altijd een vraagteken. Knipperlichten zitten er ook vast niet (meer) op....

Kortom: Zoek een schema van een WR400F, zoek de gelijkenissen. En volg de bekabeling van je koplamp naar je lichtspoel en zoek naar aluminium blokjes die aan het frame geschroefd zijn.
Alternatief is de multimeter: Als je geen gestabiliseerde gelijkspanning hebt, dan weet je het ook wel...
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
erwindob

gemeten heb ik nog niet maar ik ga (misschien ten onrechte) er eigenlijk vanuit dat een ongeregelde generator de lampjes per direct opblaast als je boven stationair uitkomt.

Mijn XR kwam op 26 volt toen de regelaar stuk was bij iets boven stationair.
#777 - Mijn fotoboekenplank
Plaats reactie