Pagina 1 van 1

Honda 2T slaat af

Geplaatst: ma jan 02, 2012 17:36
door gilbert100
Mijn honda 250 2T, is na een valpartij uitgevallen.
Sindsdien niet meer aan de praat te krijgen. Ik heb de carburator gereinigd en uitgeblazen met perslucht . Sproeiers zijn open en proper net als alle andere openingen/kanalen. Er zat wel wat water in de carburator.( misschien van de valpartij, misschen van het afspuiten? ) Er zit een nieuwe bougie in en een schoon luchtfilter. Nu start de motor wel maar slaat onmiddelijk weer af, ook als je aan het gas komt slaat hij af. Contacten en massa lijken me goed aangezien hij wel effe aanslaat.
Iemand een idee wat de oorzaak is en wat ik eraan kan doen?

Thx.

Re: Honda 2T slaat af

Geplaatst: ma jan 02, 2012 21:18
door klaas tt350
Zal toch maar eens de massa controleren(meten) voordat je dure onderdelen gaar vervangen.

Re: Honda 2T slaat af

Geplaatst: ma jan 02, 2012 23:05
door gilbert100
Hoe kan je de massa doormeten? Contacten en massa zijn volgens mij proper...
Zal voor de zekerheid alle punten eens losdoen en de bekabeling bekijken.

Re: Honda 2T slaat af

Geplaatst: di jan 03, 2012 00:23
door mx jake
ik zou je uit knopje even vant stuur af halen

kan best dat daar iets niet 100% zit

Re: Honda 2T slaat af

Geplaatst: di jan 03, 2012 10:41
door klaas tt350
gilbert100 schreef:Hoe kan je de massa doormeten? Contacten en massa zijn volgens mij proper...
Zal voor de zekerheid alle punten eens losdoen en de bekabeling bekijken.
Met een ohm(multimeter) :D

Re: Honda 2T slaat af

Geplaatst: di jan 03, 2012 12:50
door Noppy
Ik ben ook eens in Frankrijk hard ter aarde gestort.

Door het verdraaien van het handvat de draad naar de dodemansknop geknapt, terwijl aan de buitenkant aan het harnas niets te zien was.

Einde vakantie (het was toch de laatste dag)

Re: Honda 2T slaat af

Geplaatst: di jan 03, 2012 20:58
door jack888
ik heb de doodemans knop ook al is kapot gehad maar die ging helemaal niet aan :( :(

Re: Honda 2T slaat af

Geplaatst: vr jan 06, 2012 01:17
door JoeBaR
had je nog ergens schade aan de motor wat je kon zien ? en je weet niet zeker of het water in de carb is gekomen na he afspuiten ? waar ben je in gevallen dan ? water?

is het ontstekingsdeksel al losgeweest? misschien zit er een scheurtje in door de valpartij , en is er na het afspuiten water in gekomen ?

welke kleur is de bougie na een aantal keren starten?

Re: Honda 2T slaat af

Geplaatst: zo jan 08, 2012 17:51
door gilbert100
Bedankt voor alle antwoorden!

Stopknop heb ik erafgehaald, geen verbetering. Knop lijkt me dus niet de oorzaak te zijn.
De contacten heb ik nagekeken, lijkt goed maar ik kan voor de zekerheid deze ook wel aan elkaar solderen. Goed idee of beter niet doen?

@ joebar, Onstekingsdeksel is erafgeweest, geen schade of vocht zichtbaar.
Ik vermoed dat het water er na het afspuiten in de carburator is ingekomen, ben niet in een plas water ofzo gevallen.

Re: Honda 2T slaat af

Geplaatst: za mar 03, 2012 22:36
door gilbert100
Ondertussen de hele ontsteking erafgehaald en alles doorgemeten met de ohm meter.
Ontsteking, bobine, stopknop , bougiekabel en kop, alles zit binnen de opgegeven waardes. Nieuwe bougie met de juiste waarmtegraad.
Massa is proper. Ook het halve maantje ( spie ) aan het vliegwiel zat nog op zijn plaats...
Carburator is ok. Volgens de manual is dan de cdi de meest verdachte.

Wat denken jullie? Nieuw is zo een cdi te duur aangezien de leeftijd van de motor, maar ik kan via e-bay wel een tweedehandse gaan zoeken. Is zo een cdi te repareren of is een tweedehandse een betere optie?

Re: Honda 2T slaat af

Geplaatst: ma mar 05, 2012 19:11
door helmut
Je kan je cdi doorlaten meten bij garmo electronics,kost ongeveer 45 euro kunnen soms ook repareren of nieuwe leveren.

Re: Honda 2T slaat af

Geplaatst: di mar 06, 2012 15:09
door barry!
Pak een CDI van een goedlopende vergelijkbare motor af en sluit die aan.
Scheelt tijd en geld.

Re: Honda 2T slaat af

Geplaatst: di mar 13, 2012 18:54
door gilbert100
Ik heb een cdi te leen van een 94er.
Met deze cdi start de motor en blijft ook draaien. Als je de motor laat warmdraaien reageert hij goed op het gas, althans enkele keren, valt vervolgens wat terug maar slaat niet af. Lijkt alsof hij teveel of te weing benzine krijgt. Carburator heeft de juiste sproeiers en luchtschroefregeling volgens de manual )
Carbu ( vlotter ) is oke, luchtfilter ook, demper is open. Zouden de reedvalves, die plaatjes/membraan , het probleem kunnen zijn?