Pagina 1 van 1
ktm 300 schakel / versnelling probleem
Geplaatst: za nov 19, 2011 22:09
door Patrik
Goedendag,
Een vraag over het schakelen van mijn Ktm 300 uit 2008.
Ik heb nu een aantal keer gehad dat bij het opschakelen naar de derde of vierde versnelling dat hij weigerde.
Om precies te zijn ging het schakelen wel, dus de versnellingspook klikte wel naar boven maar de versnelling bleef in zijn drie of vier draaien
Na 2 of 3 keer opnieuw schakelen, schakelt de bak wel door.
Iemand ervaring met dit gegeven
Alvast bedankt voor de reactie.
Re: ktm 300 schakel / versnelling probleem
Geplaatst: za nov 19, 2011 22:38
door Redski
Aan het schakelasje zit in de bak een gaffel met een schuifplaat die zorgt dat de nulstand weer terugkomt. Het pennetje dat beide delen verbindt is waarschijnlijk los. Reparatie goed te doen. Pook eraf, motor op de linkerkantleggen.
http://www.ktmpartfinder.com/pictureDis ... eight=600s
Ik bedoel nr5 op het fiche.
Re: ktm 300 schakel / versnelling probleem
Geplaatst: za nov 19, 2011 23:07
door Patrik
Redski schreef:Aan het schakelasje zit in de bak een gaffel met een schuifplaat die zorgt dat de nulstand weer terugkomt. Het pennetje dat beide delen verbindt is waarschijnlijk los. Reparatie goed te doen. Pook eraf, motor op de linkerkantleggen.
http://www.ktmpartfinder.com/pictureDis ... eight=600s
Ik bedoel nr5 op het fiche.
Bedankt voor je snelle reactie
ik neem aan dat je bedoel om de motor op de rechterkant te leggen.
Re: ktm 300 schakel / versnelling probleem
Geplaatst: zo nov 20, 2011 00:29
door Redski
Nee, als de pook er af is leg je hem op die kant, links. Nu de koppelingsdeksel eraf en dan kom je bij de schakelas.
Re: ktm 300 schakel / versnelling probleem
Geplaatst: zo nov 20, 2011 14:10
door Patrik
Redski schreef:Nee, als de pook er af is leg je hem op die kant, links. Nu de koppelingsdeksel eraf en dan kom je bij de schakelas.
Oke, dan weet ik het zeker :thumbsup
Re: ktm 300 schakel / versnelling probleem
Geplaatst: vr dec 16, 2011 22:05
door Patrik
Ik heb de koppelingsdeksel los gemaakt maar vanuit het koppelingshuis kan je verder niets zien.
Kickstarter los,koelvloeistof eruit en de slangen los.
Verder alle bouten los en het rechter carter delen.
Dit zal de bedoeling zijn geweest, want inderdaad zie je dan links onder een plaatje.
Helaas (of niet) zit dit plaatje goed vast en verder niets afwijkend te zien.
Wat nu, iemand nog een advies