Pagina 1 van 1

crf450 bigbore moeilijker elektrisch starten?

Geplaatst: ma nov 14, 2011 13:48
door JarnoD
Beste noppers ,

Ik heb pas een crf450x gekocht met een grote roze cilinder erop ( rpm ice cube ).
Ik vind dat de motor moeilijk start met de elektrostart.

Nu vroeg ik me af of de startmotor harder moet werken door de grotere inhoud en compressie, Of blijft dit gelijk aan origineel omdat er een decompressie systeem op zit ( en hoeveel compressie blijft er nog over door het systeem? )
In dat geval zal hoogstwaarschijnlijk de accu gewoon opgepept moeten worden.

Hoop dat jullie er iets van afweten !

gr Jarno

Re: crf450 bigbore moeilijker elektrisch starten?

Geplaatst: di nov 15, 2011 10:45
door Zot
controleer of je decompressie nog wel werkt. Er is een modificatie van met een dikker nokje. De dunne nokjes willen wel eens afbreken

Re: crf450 bigbore moeilijker elektrisch starten?

Geplaatst: di nov 15, 2011 11:03
door JarnoD
ga ik doen!

Re: crf450 bigbore moeilijker elektrisch starten?

Geplaatst: di nov 15, 2011 11:07
door Rolando
EVentueel ook de startmotor nakijken.
Ik heb na 3 jaar mijn koolborstels moeten vervangen.

Re: crf450 bigbore moeilijker elektrisch starten?

Geplaatst: di nov 15, 2011 16:40
door JarnoD
Uhu klinkt aannemelijk...

start een 450x over het algemeen al moeizaam met de elektro start?

Re: crf450 bigbore moeilijker elektrisch starten?

Geplaatst: di nov 15, 2011 17:27
door Zot
nergens last van, maar ik heb deze erin zitten

http://www.trailtech.net/SR-8251.html

Re: crf450 bigbore moeilijker elektrisch starten?

Geplaatst: di nov 15, 2011 18:46
door wr450f'05
Het enige waar mijn x al heel lang last van heeft is een slechte accu.

Als de accu vol is start de x altijd elektrisch zonder enige problemen.

Ik heb echter dat asje in de nokkenas, dat asje met dat nokje erop om de klep te lichten ook kapot gehad. Dat nokje was niet afgebroken, maar krom waardoor hij de klep niet meer deed lichten.
Hadden ze bij HELI MOTORS nog nooit meegemaakt zeiden ze.

Re: crf450 bigbore moeilijker elektrisch starten?

Geplaatst: di nov 15, 2011 19:18
door Noppy
Je kunt ook een Shorai Li-ion plaatsen, die hebben meer startcapaciteit dan een conventionele accu.

http://www.shorai-eu.com/products/selector

Re: crf450 bigbore moeilijker elektrisch starten?

Geplaatst: di nov 15, 2011 19:57
door JarnoD
bedankt ! goede tips!

mijn x is voorzien van een hotcams stage 2 nokas, ice cube 500cc cilinder en een hogere compressie wiseco 13.5 : 1 zuiger, grotere acceleratie pomp ,aangepaste uitlaat en hpi cdi. Goed voor een 60 pk dacht de vorige eigenaar... :woow:

niet de meest ideale setup voor een elektrische starter dacht ik zo...
( laat staan voor de nieuwe eigenaar die een xr400r met 34pk gewend was :zwaaien:, wat een monster! )

kortom het starten gaat dus gepaard met redelijk wat geklap van ofwel de ontbranding in de uitlaat of het mechanisme van de startmotor, moeilijk te zeggen.
ik zal eens gaan kijken naar de nok van het decompressie systeem.

Re: crf450 bigbore moeilijker elektrisch starten?

Geplaatst: wo nov 16, 2011 16:20
door JarnoD
Zot schreef:controleer of je decompressie nog wel werkt. Er is een modificatie van met een dikker nokje. De dunne nokjes willen wel eens afbreken
Heb hier al het een en het ander over gezocht maar nog niets gevonden, heb jij hem er bij jouw ingebouwd? en wat zijn de verschillen?

Re: crf450 bigbore moeilijker elektrisch starten?

Geplaatst: ma nov 28, 2011 23:48
door mx jake
ik had op mijn yamaha 450 ook een bigbore 470cc met hotcams
en deze starte ook zeer moeizaam met de E-start

heb de standaard nokassen er nu weer in gezet een start stukken beter
het blokje loopt ook mooier statoinair, met de hotcams loopt de boel wat onregelmatig bij lagetoeren
het scheelt alleen wel een paar ponys

Re: crf450 bigbore moeilijker elektrisch starten?

Geplaatst: di nov 29, 2011 11:01
door JarnoD
Aah ok dus toch wel een verschil dan !

Heb de laatste weken de motor al beter leren kennen en met een volle accu gaat het al beter maar aan het einde van de dag heeft deze al niet genoeg puf meer om te kunnen starten.
na de winter zal ik eens een nieuwe accu proberen.

Verder is de motor ook wel gevoelig onderin met afslaan ... zal ook goed door die nokkenas kunnen komen.

Maar wat een super groot verschil met mijn xr400r waarbij de vering ook niet goed stond! Ben er echt super tevrede mee, de crf voldoet aan alle verwachtingen waarop ik de afgelopen jaren had gehoopt
bij de aanschaf van een nieuwere moderne fiets. Vooral de vering en het stuurgedrag zijn echt super fijn, over het vermogen maar niets te zeggen want dat is er altijd veel te veel :schieten: ...

hierbij nog ff een foto'tje

Afbeelding

Re: crf450 bigbore moeilijker elektrisch starten?

Geplaatst: di nov 29, 2011 15:19
door Rolando
Ik had bij mijn 450 ook dat de accu leeg was in het begin. Heb toen de Vapor teller niet via de lichtschakelaar laten lopen en het was opgelost.

Re: crf450 bigbore moeilijker elektrisch starten?

Geplaatst: di nov 29, 2011 15:27
door wr450f'05
hoe heb je hem dan laten lopen?

Met een apart schakelaartje?

Re: crf450 bigbore moeilijker elektrisch starten?

Geplaatst: di nov 29, 2011 16:01
door JarnoD
Rolando schreef:Ik had bij mijn 450 ook dat de accu leeg was in het begin. Heb toen de Vapor teller niet via de lichtschakelaar laten lopen en het was opgelost.
gewoon op de batterij van de vapor zeker...

de mijne is model 2005 en heeft nog de HM teller ipv de vapor... deze werkt niet helemaal naar behorens en ik heb nog een vapor liggen dus die bouw ik destijds wel over.

Re: crf450 bigbore moeilijker elektrisch starten?

Geplaatst: di nov 29, 2011 17:27
door Rolando
Nee, had een rechtstreeks kabeltje gelegd van accu naar HM/Vapor.
Dan kon het licht uit blijven staan. Voeding zat nl geschakeld via de lichtschakelaar.

Re: crf450 bigbore moeilijker elektrisch starten?

Geplaatst: di nov 29, 2011 18:23
door wr450f'05
Maar dan brand toch juist de hele tijd het licht van de teller als je dat doet?

Re: crf450 bigbore moeilijker elektrisch starten?

Geplaatst: di nov 29, 2011 20:52
door pHino
wr450f'05 schreef:Maar dan brand toch juist de hele tijd het licht van de teller als je dat doet?
maar dat verbruikt 2x niks. het gaat erom dat je je lichten kunt uitzetten, en dat de teller nog steeds werkt

Re: crf450 bigbore moeilijker elektrisch starten?

Geplaatst: wo nov 30, 2011 11:41
door Rolando
En na 20 minuten gaat de verlichting van de teller automatisch uit als deze niet gebruikt wordt!

Re: crf450 bigbore moeilijker elektrisch starten?

Geplaatst: wo nov 30, 2011 12:24
door wr450f'05
Ik vond het ding ook al aardig veel batterijen vreten.

Als ik weer capabel ben om in de schuur te komen zal ik dat direct eens even in elkaar freubelen, lijkt me altijd beter als zo'n beetje constant op de batterij laten lopen. Die paar keer dat ik met verlichting rij is ook op 1 hand te tellen denk ik.