Pagina 1 van 1
EICMA 2011
Geplaatst: vr nov 11, 2011 19:33
door oossie
afgelopen woensdag naar de EICMA in Milaan geweest.
Wat mooi te zien dat de sport zich ontwikkeld en dat er veel nieuwe modellen te zien zijn. Op alle vlakken qua Offroad/Enduro maar ook Allroad.
Diverse Scramblers voorbij zien komen en als klap op de vuurpijl de dames! jemig zeg het is en heuse catwalk.
Hier (klikker de klik) lees je meer in deel1 .
wat teasers:
Ossa Enduro
KTM Freeride
Dame bij honda
Re: EICMA 2011
Geplaatst: za nov 12, 2011 18:10
door oossie
en deel 2 staat online
deel 3 is veel meer offroad/enduro met het lekkerste tot het laatst...... babes
Re: EICMA 2011
Geplaatst: zo nov 13, 2011 10:46
door huskie
oa KTM 2013, een heel licht je zuigertje voor de 4takt en ander moois.
http://blog.mxbars.net/2011/11/09/un-po ... 2011-foto/
Re: EICMA 2011
Geplaatst: wo nov 16, 2011 19:02
door oossie
laatste deel van het EICMA verslag staat nu online.
EICMA deel 3, klikker de klik
Re: EICMA 2011
Geplaatst: wo nov 16, 2011 22:27
door schildertje
Zeg andre, als je de importeur zoekt van fantic:
http://www.performancetrading.nl/.
Geert snellenberg heeft afgelopen zomer een xtreem enduro in luxemburg met een cabellero 300 gereden.
http://www.enduro-talk.com/enduronetwor ... qcvoiepmls
Eigenlijk gewoon een GasGas 300 met wat eigen werk, maar mooi spul.
Re: EICMA 2011
Geplaatst: do nov 17, 2011 10:10
door Boerr
Mooie ontwikkelingen zeg! En goede foto's btw
Edit: Ben wel nieuwsgierig hoe dat link systeem van die Ossa enduro werkt, hij zit in het verlengde één achterbrug-poot?
Re: EICMA 2011
Geplaatst: vr nov 18, 2011 10:44
door folie
Aan de andere kant loopt de achterbrug door en scharniert op de 'normale' plaats, om de as door het frame die je aan deze kant ziet zitten.
Als je een lijn trekt door de achteras en het scharnierpunt van de achterbrug , dan ligt het scharnierpunt van de link in de achterbrug op die lijn. Als scharnierpunt van de link in het frame ook op de lijn zou liggen, dan zou de link 'niets' doen, alleen meebewegen met de achterbrug.
Zo te zien heeft de aluminium link z'n scharnierpunt in het frame echter iets lager zitten.
Dat betekent dat het 'achterblijft' als de achterbrug omhoog scharniert. Omdat het andere scharnierpunt aan de achterbrug vastzit zal de link daarbij dus gaan kantelen waardoor de schokbreker progressief wordt ingedrukt. maw de hefboom wordt kleiner tijdens de inveerslag, waardoor de schokbreker dieper in de slag meer effect krijgt.
Snap je het nou wel ??
Re: EICMA 2011
Geplaatst: vr nov 18, 2011 10:52
door Boerr
Haha helemaal goed, ik snapte de gedachte erachter inmiddels, maar vond alleen maar brakke foto's op internet
Re: EICMA 2011
Geplaatst: za nov 19, 2011 11:41
door oossie
Dat het GasGas blokken zijn had ik ook gezien, wel logisch hou je de ontwikkelingskosten lekker laag.
Ok dat wist ik weer niet! Thx.
Mooi zijn ze zeker, dat is de italianen wel toe te vertrouwen. Kijk maar naar de Ossa, man wat een plaatje
Het link systeem is uit het midden geplaatst om ruimte te maken vor de uitlaatdemper, en dat hebben ze weer eens mooi opgelost met een fraai link systeem. Ben wel benieuwd wat het doet in reactie in het frame want die worden bij de kop van de schok ook asymetrischs verdeeld.