Pagina 1 van 1
ingaan en uitgaande demping
Geplaatst: vr nov 04, 2011 19:25
door duclamb
Goeie dag luitjes
Waar zit de instelling voor de ingaande demping en waar die voor de uitgaande demping. usd vork
grtz Henk
Re: ingaan en uitgaande dumping
Geplaatst: vr nov 04, 2011 20:15
door de crossgoeroe
En als je dat weet wat ga je er dan mee doen???
Re: ingaan en uitgaande dumping
Geplaatst: vr nov 04, 2011 21:23
door duclamb
Dan ben ik weer een beetje wijzer. wijsneus
Re: ingaan en uitgaande dumping
Geplaatst: za nov 05, 2011 18:21
door de crossgoeroe
Dan wil je natuurlijk ook nog weten hoe je deze moet verstellen
.Hoeveel clicks in en uit van de in-en uitgaande demping en wat het effect van de verschillende combinaties is......dan wordt je ook een wijsneus
Re: ingaan en uitgaande dumping
Geplaatst: za nov 05, 2011 20:39
door duclamb
Yep. Heb je ook een goede setting voor een w
r400 ?
Re: ingaan en uitgaande dumping
Geplaatst: za nov 05, 2011 22:23
door gassen
Onderin de poot (achter een rubberdop) de Ingaande (COMP) Geheel in draaien tot je niet verder kunt en dan 14 clicks uit is standaard. Max 20 clicks uit.
Bovenop de uitgaande demping (REB) (kleine sleufschroef. Standaard?? Ook max 20 clicks uit.
Setting is mede afhankelijk van je rijkunsten en je rijkunsten zijn mede afhankelijk van je setting
Re: ingaan en uitgaande dumping
Geplaatst: zo nov 06, 2011 18:25
door de crossgoeroe
Maar nu even serieus:
Als je meer wilt weten over de algehele afstelling van je vering,dan kun je eens op de site van Van Laar Suspension kijken,
hij heeft een duidelijke richtlijn staan voor het afstellen van de Kayaba (KYB) wat jij dus hebt,en wat het effect is van de verschillende mogelijkheden.
Of de motor ook op jouw gewicht is afgeveerd volgt vanzelf uit de uitkomsten van de SAG afstelling
Succes ermee,wijsneus.....
Re: ingaan en uitgaande dumping
Geplaatst: ma nov 07, 2011 07:47
door duclamb
Dankvoor je advies . Ik wist wel dat ik hier aan het juiste adres was.
Re: ingaan en uitgaande dumping
Geplaatst: zo nov 20, 2011 06:20
door Jeroentje151
Reactie op gassen: voor het instellen voor je compressie moet je juist je bovenste schroef nemen. En voor het instellen voor je rebound moet je de schroef hebben die aan de onderkant van je vork zit. Je zou kunnen proberen ze eerst helemaal op hard te draaien, en dan een paar rondjes rijden. En daarna zet je ze helemaal op zacht, en ga je een paar rondjes rijden. Zo voel je het verschil en kan je hem helemaal naar jou wens instellen. Mocht ie te stijf zijn zou het misschien de hoeveelheid olie zijn of misschien de spanning van de veer. Voor een deskundig advies zou ik ff met een specialist bellen.
Re: ingaan en uitgaande dumping
Geplaatst: zo nov 20, 2011 11:21
door gassen
Uit WR400 manual (ter informatie)
Re: ingaan en uitgaande dumping
Geplaatst: zo nov 20, 2011 13:58
door duclamb
Jongens bedankt voor de info. Ik heb mijn vering ondertussen bij van Laar suspension liggen. V lgd week in Hengelo de eerste meters ermee rijden. Hou jullie op de hoogte.
Re: ingaan en uitgaande demping
Geplaatst: ma nov 21, 2011 10:59
door Zot
dumping > demping