Pagina 1 van 1

tijd voor vervangen

Geplaatst: zo jul 03, 2011 22:17
door Marktm
ik ben sinds januari weer actief begonnen met motorcross. en het bevalt me zo goed dat ik volgend jaar weer wedstrijden wil rijden.

het probleem is ik rijdt nu een ktm 380 uit 2001. zeer fijne motor en ik heb geen problemen met het rijden van deze motor. heerlijk die power.
een echte gooi fiets

maarr. ik wil me eige toch gaan voorzien van een frissere motor. maar ik kom er niet uit wat voor motor ik zal nemen.
ik weeg 92 kilo en ben 1.95 lang. ik heb zitten kijken naar een 150cc 2t ktm of een ktm 250 4t.
ik ben bang dat ik veel koppel ga missen vergeken met mijn 380, en daardoor beter een 250 4t kan halen. of zit hier weinig verschil in.

heel graag jullie hulp

Geplaatst: ma jul 04, 2011 09:18
door Boerr
Ik denk dat die 380 stuuuukkken sneller is dan een 250 4t! Op alle fronten. Waarom geen nieuwere 300cc 2-takt van ktm?

Geplaatst: ma jul 04, 2011 09:29
door barry!
Ik verwacht als je van een 3802takt komt dat je met een 2504takt de meeste overeenstemming hebt.
de 1502takt moet je continu in zijn powerband laten janken om vooruit te komen, de 2504takt heeft het iets minder nouw doorat deze meer koppel heeft.

Hoe dan ook, in beide gevallen is het een enorme verandering in motorkarakter.
Vergeet niet dat je op 1 van de sterkste crossmotoren rijd die er zijn en een overstap maakt naar de 'beginners' modellen.
Dit kan prima natuurlijk, soms ga je er zelfs beter op rijden omdat het handelbaarder is! Maar een overgang is het zeker!

Ga eens naar een testdag waar je zulke modellen kan proberen.

Geplaatst: ma jul 04, 2011 09:38
door silbertanne
Ik heb gisteren voor het eerst op mijn "nieuwe" 250 SXF gereden in Munster. Qua power en koppel voor mijn gevoel sterker dan een 300 2T en de 250 SXF voelt ook minimaal net zo licht aan.