Pagina 1 van 1
offroad erbij...welke
Geplaatst: ma jun 13, 2011 20:33
door ktmray
hoi
normaal rij ik met mijn 990 adventure over zandpaden en minder zware stukken maar afgelopen week een stuk mul zand met een heuveltje erin
en dat ging mis ,moest de ktm neerleggen ,en probeer hem dan maar weer overeind te krijgen ( gelukt met mede crosser)
dus er zal een lichtere ofroad/enduro moeten/mogen
komen die tegen een stootje kan .
zat te denken aan lc4 of 525 exc ,mischien 400 exc of een ander merk heb totaal geen ervaring met dit soort motoren
en het moet ook een beetje duurzaam zijn
iemand een tip uit ervaring
Re: offroad erbij...welke
Geplaatst: ma jun 13, 2011 22:50
door Joop
ktmray schreef:hoi
normaal rij ik met mijn 990 adventure over zandpaden en minder zware stukken maar afgelopen week een stuk mul zand met een heuveltje erin
en dat ging mis ,moest de ktm neerleggen ,en probeer hem dan maar weer overeind te krijgen ( gelukt met mede crosser)
dus er zal een lichtere ofroad/enduro moeten/mogen
komen die tegen een stootje kan .
zat te denken aan lc4 of 525 exc ,mischien 400 exc of een ander merk heb totaal geen ervaring met dit soort motoren
en het moet ook een beetje duurzaam zijn
iemand een tip uit ervaring
EXC KTM zijn de nieuwere zeer handelbare types (kwalitatief zeer goed); LC-4 zijn de oudere KTM enduro types (zeer duurzaam); hier kan ook zeer hard meegerden worden (kijk maar even naar het rijden van bijv, Erik Davids in het verleden met de LC-4; er staat nog een LC-4 te koop te koop hier op noppenforum.
offroad erbij...welke
Geplaatst: di jun 14, 2011 23:13
door ktmray
hoi
dus als ik het goed heb zou een 525 wat makkelijker rijden in het terrein
hij is wat lichter zag ik met net zoveel vermogen
heb ook een tt600 op het oog maar dat is misschien niet te vergelijken met een ktm . of wel met de lc4?
best nog wel lastig
gr
Re: offroad erbij...welke
Geplaatst: wo jun 15, 2011 00:15
door Joop
ktmray schreef:hoi
dus als ik het goed heb zou een 525 wat makkelijker rijden in het terrein
hij is wat lichter zag ik met net zoveel vermogen
heb ook een tt600 op het oog maar dat is misschien niet te vergelijken met een ktm . of wel met de lc4?
best nog wel lastig
gr
Een TT600 is wel te vergelijken met een LC-4. waarbij de LC-4 de voorkeur geniet.
offroad erbij...welke
Geplaatst: wo jun 15, 2011 23:15
door ktmray
zijn er misschien ook forumers die ervaring hebben met het type motoren
waar ik na op zoek ben
525,,,,,,625,,,,,tt600,,,,,,
qua onderhoud en rijden
gr
Geplaatst: do jun 16, 2011 07:28
door CrazyWezel
koop toch een kawa
Geplaatst: do jun 16, 2011 21:24
door ktmray
tja mooi groen is ook miet lelijk , maar staan er niet veel van te koop
Geplaatst: za jun 18, 2011 10:22
door ktmray
ga vanmiddag bij een ktm 400 exc kijken maar daar zit geen teller op.
en het is een import fiets
moet en normaal geen teller op zitten bij een exc ?
en waar moet ik op letten bij de aankoop
gr
Geplaatst: za jun 18, 2011 11:53
door de crossgoeroe
Het tellertje is goedkoop op te lossen door er een fietscomputer op te zetten.Doet het bij mij al jaren goed
Bekijk de motor goed:speling op de wielen,spaken,balhoofd ,compressie,dikte remschijven en blokken,de kettinggeleiders op tijd vervangen?,voor welk gewicht is ie afgeveerd,einddemper die niet teveel lawaai maakt enz.
Het zijn allemaal kleine dingen die de motor aardig duur kunnen maken succes
Geplaatst: za jun 18, 2011 18:43
door ktmray
effe wezen kijken vanmiddag
ketting af
speling balhooft
frame voor groot deel verroest
van de vering was niks bekend
omgebouwde crosser geweest
we zoeken verder
Geplaatst: zo jun 19, 2011 09:51
door roadrunner
heb nog een xr600r van 1994 staan????
Geplaatst: zo jun 19, 2011 17:40
door ktmray
das ja ,n honda
voorkeur ktm 450 ,,520,,525 van bouwjaar 2001-2005
die pas beter bij mijn oranje ktm adventure
Geplaatst: wo jun 22, 2011 22:29
door ktmray
de volgende is een ktm 520 die ik ga bekijken
heeft die een zwak puntje waar ik speciaal op moet letten
gr
Geplaatst: ma jun 27, 2011 17:59
door ktmray
ja hoor hij saat al in de garage
een nette ktm 520
Geplaatst: ma jun 27, 2011 23:12
door Bartuz
gefeliciteerd.
Wil bij zo'n 520 wel eens voorkomen dat de klinknagels uit het vliegwiel knappen en dat dan je ontsteking er aan gaat.
Verder goede motor
Geplaatst: wo jun 29, 2011 08:35
door Boerr
Gefeliciteerd!
Ik zou zeggen: Kijk even op ktmtalk.com voor alle info over de 520's of andere ktm's, daar is ongetwijfeld een lijst met terugroepacties/aandachtpunten te vinden van deze motor. (Nokkenaslagers ligt mij iets van bij).
Geplaatst: za jul 09, 2011 23:13
door ktmray
geen grote problemen met de 520
olie ,filtertje
nw gaskabel
nw plastic
licht gemaakt
verder geen grote problemen ,blijft een gok tweedehands natuurlijk
nu eerste maar rijden ( met grote grijns )