Garmin quest

GPS, (detail)kaarten enz.

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy

Plaats reactie
Fritske
Berichten: 36
Lid geworden op: di mar 01, 2005 14:16

Garmin quest

Bericht door Fritske »

Hee hallo,

Als ik een opgededelde route naar mijn quest stuur, krijg ik direct de melding "mijn locaties"is vol , route wordt opgedeeld.

Vooraf had ik een herde reset gedaan en leek alles leeg te zijn.

Een route mag volgens mij max 250 punten zijn, maar bij hoeveel routes zit het "mijn locaties" geheugen vol? Want als ik daar in kijk lijkt dat ook tot 250 punten te gaan, of is het zo dat je dus maar 1 roiute van maximaal 250 punten er op kan zetten.

p.s. weet iemand of een harde reset alles goed wist?
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Bericht door speedphreax »

Volgens mij mag je gewoon meerdere routes hebben maar geldt het maximum aan routepunten voor alle routes bij elkaar. Ik heb ook regelmatig dat niet alle routes er op passen maar afzonderlijk wel (of een paar bij elkaar)
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Bericht door zappa.suzuki »

Hoi, ik denk dat je de verkeerde waypoints gebruikt en dat die in mijn locaties worden opgeslagen..

ik zet vaak tracks om in routes en laad zo 10 routes met 249 punten..

kijk hier maar ff hoe je tracks omzet..
http://www.elsinga.net/quest.html\

http://www.elsinga.net/206.html

Wingdb
http://www.sackman.info/
Zet die op "converteer tracks naar routes met zichtbare via punten"
max 250 punten
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Fritske
Berichten: 36
Lid geworden op: di mar 01, 2005 14:16

quest

Bericht door Fritske »

Het lijkt er op dat het nu lukt.
In wingdb open ik de gereden track en converteer ik hem met nr 22, en dan gelijk de route opsplitsen in een bepaalde lengte en ook meteen filteren in maximum 250 punten.

Dan wordt het dus een route, als ik die in map-source open, krij ik dus bv een route in 4 delen, zend ik die naar de quest dan krijg ik 4 routes in beeld die dus samen mijn gereden track is.

Als het goed is kan ik nu dus een gereden track (met mensen meegereden) later zelf navigeren.

Binnenkort maar eens proberen. weet ook niet hoe dit zich verhoudt met het feit dt je vaak niet op de openbare weg rijdt en de quest dus alleen de richting heeft?

Klopt het wat ik hier boven schrijf of heeft iemand nog tips.

Gr Fritske
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Bericht door zappa.suzuki »

klopt aardig..

wat k zelf doe is een gereden track in brokken van zeg 700 punten knippen, die filteren naar 250 punten en dan om zetten.
[als je te veel filterd gaan er afslagen verloren]

bij het na rijden zet ik bij kaartinstellingen->opmaak de navigatie text uit en de data velden uit maar laat de aflsag wijzer aan.
Dan de kaartinstellingen-> kaart autozoom uit en weg vast uit

dan krijg je meer kaart in beeld en een blauw blokje met daarin over hoeveel meter de volgende afslag :wink:

Mocht de route zich ergens kruisen dan kan je aan de waypoint nummers zien welke kant je op moet :wink:

l
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie