Hallo!
Ik heb sinds kort een yamaha yz450 uit 2005.
Ik moet nu voor de eerste keer olie vervangen, maar moet ik dan de hoeveelheid olie die eruit komt er ook weer in doen? of moet er gewoon een bepaalde hoeveelheid in? zoja heeft iemand voor mij een site oid waar ik dat kan vinden? of is er toevallig iemand die dat zo weet?
En is het verstandig om voordat je de olie gaat aftappen hem eerst te laten draaien of hoe of wat?
Groetjes Gert-Jan
Yamaha YZ450 2005 olie vervangen
Moderator: ghulst
Ik doe de olie er af als de motor warm is, dus na het rijden.
De hoeveel heid staat misschien wel op het blok, anders in een werkplaats handboek. Of één van de Yamaha rijders op het forum.
Waarschijnlijk zit er wel een peilglas of stokje ergenss.
De hoeveel heid staat misschien wel op het blok, anders in een werkplaats handboek. Of één van de Yamaha rijders op het forum.
Waarschijnlijk zit er wel een peilglas of stokje ergenss.
- de crossgoeroe
Dan zou ik ook direct het oliefilter in het blok vervangen en het filter in het frame schoonmaken/nakijken en bij slechte staat deze vervangen en vraag bij de Yamaha dealer welk type olie je moet gebruiken!!!!!!
Koop eerst een werkplaatshandboek,let op dat je echt het goede boek krijgt,
hier staat duidelijk in hoe je alles moet doen,ook de werking van de oliepomp
Koop eerst een werkplaatshandboek,let op dat je echt het goede boek krijgt,
hier staat duidelijk in hoe je alles moet doen,ook de werking van de oliepomp
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
Misschien eens handig om de eerste keer dit soort dingen even te doen met iemand die enige ervaring heeft.
Het zou heel jammer zijn als je straks door een kleinigheid het blok in de soep laat lopen.
Als ik zo je vraag leest heb je dit nog niet eerder gedaan, dus zoek even iemand die je kan helpen.
Het zou heel jammer zijn als je straks door een kleinigheid het blok in de soep laat lopen.
Als ik zo je vraag leest heb je dit nog niet eerder gedaan, dus zoek even iemand die je kan helpen.
CRF450X '08
Ja idd, ik heb ook even overal rondgevraagd en even met de dealer gebeld waar ik de motor vandaan heb maar graag hoor ik iets van meerdere mensen die nog andere tips enzo hebben!wr450f'05 schreef:Misschien eens handig om de eerste keer dit soort dingen even te doen met iemand die enige ervaring heeft.
Maar ik heb de olie al vervangen en gister nog gereden maar hij was helemaal goed! olie gepijld en was precies goed.
De manual is erg uitgebreid en kun je zo downloaden bij Yamaha.
http://www.yamaha-motor.eu/eu/services/ ... index.aspx
Maurice
http://www.yamaha-motor.eu/eu/services/ ... index.aspx
Maurice
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!