Yamaha YZ450R verliest water
Geplaatst: ma apr 04, 2011 11:08
Buiten het offroadseizoen kart ik. Sinds eind vorig jaar met een MS-Kart met een (oud type) YZ450R blok erop.
Sinds gisteren verliest hij koelwater. Via de overloop van de radiateur liep het eruit, maar na bijvullen heeft hij daar weinig meer gelekt. Toch was hij weer een kwart liter kwijt. Toen viel me wel op dat de uitlaat van binnen wat grijzig was. Bij het tussendoor bijvullen viel me niet echt olie op in de radiator, achteraf heb ik eigenlijk niet gecheckt. Koelwatertemperatuur bleef steeds ok, maar ik heb 'm ook niet helemaal leeg gereden.
Eerste gedachte: Koppakking lek. Als je op het grote internet zoekt op YZ450 en koppakking kom je voldoende hits tegen. Voor de zekerheid de volgende vragen:
1: Zijn er nog andere opties die ik kan checken? Ik ben lui, onhandig en eigenwijs, dus hoe minder ik sleutel, hoe minder kans op nevenschade
2: Waar moet ik op letten als ik de kop eraf haal? Het wordt de eerste keer dat ik dit doe bij een viertakt.
3: Kan het eraan liggen dat ik met water als koelmiddel moet rijden, ipv koelvloeistof? Het viel me op na het starten na 4 maanden winterstop. Dat ging ook niet helemaal lekker, lekker tegen de compressie in staan hakken met de externe starter. Maar het lijkt me sterk dat ik daar iets mee kan slopen?
Sinds gisteren verliest hij koelwater. Via de overloop van de radiateur liep het eruit, maar na bijvullen heeft hij daar weinig meer gelekt. Toch was hij weer een kwart liter kwijt. Toen viel me wel op dat de uitlaat van binnen wat grijzig was. Bij het tussendoor bijvullen viel me niet echt olie op in de radiator, achteraf heb ik eigenlijk niet gecheckt. Koelwatertemperatuur bleef steeds ok, maar ik heb 'm ook niet helemaal leeg gereden.
Eerste gedachte: Koppakking lek. Als je op het grote internet zoekt op YZ450 en koppakking kom je voldoende hits tegen. Voor de zekerheid de volgende vragen:
1: Zijn er nog andere opties die ik kan checken? Ik ben lui, onhandig en eigenwijs, dus hoe minder ik sleutel, hoe minder kans op nevenschade
2: Waar moet ik op letten als ik de kop eraf haal? Het wordt de eerste keer dat ik dit doe bij een viertakt.
3: Kan het eraan liggen dat ik met water als koelmiddel moet rijden, ipv koelvloeistof? Het viel me op na het starten na 4 maanden winterstop. Dat ging ook niet helemaal lekker, lekker tegen de compressie in staan hakken met de externe starter. Maar het lijkt me sterk dat ik daar iets mee kan slopen?