Bij mijn zoektocht naar waterdichte/valbestendige smartphones, heb ik er 3 gevonden;
Casio Brigade,
Motorola i1
Motorola Defy
De eerst 2 hebben dezelfde specificatie als de Sonim toestellen. Alleen de laatste is in NL te koop voor een kleine 300 euro.
http://www.gsmhelpdesk.nl/specs.php?id=3364
Iemand ervaring mee?
waterdichte smartphone
Moderator: ghulst
Ik heb 'm nu 2 maanden, die Defy. Met ViewRanger erop geïnstalleerd. Doet het goed en heeft voor een Android een ruime dag om GPS-tracks op te nemen.
Heeft 2 dagen zeikende regen overleeft tijdens het rijden van een AK-ritje, in mijn textiel buideltje. Flink wat foto's ermee gemaakt en toch geen storingen.
https://picasaweb.google.com/noppy123/L ... 6qSb7uPdCw#
Camera is niet slecht.
Heeft 2 dagen zeikende regen overleeft tijdens het rijden van een AK-ritje, in mijn textiel buideltje. Flink wat foto's ermee gemaakt en toch geen storingen.
https://picasaweb.google.com/noppy123/L ... 6qSb7uPdCw#
Camera is niet slecht.
Ik heb de Defy ook twee maanden maar nog niet op de motor meegenomen. Verder een tof ding en niet te lomp.
Ik vind de camera maar net aan redelijk. GPS ontvangst is goed.
Zal Viewranger eens checken. Gebruik zelf Maverick en GPSstatus uit de Andoid Market.
Ik vind de camera maar net aan redelijk. GPS ontvangst is goed.
Zal Viewranger eens checken. Gebruik zelf Maverick en GPSstatus uit de Andoid Market.
-
- Site Admin
- Contacteer:
Hoe zit het met synchroniseren met outlook?
M'n HTC (windows) hoef ik maar aan de PC hangen en hij wordt opgeladen en gesynchroniseerd.
Met m'n Samsung Wave(bada) moet ik eerst wachten tot Kies opgestart is (sloom)en dan handmatig kiezen voor synchroniseren.
M'n HTC (windows) hoef ik maar aan de PC hangen en hij wordt opgeladen en gesynchroniseerd.
Met m'n Samsung Wave(bada) moet ik eerst wachten tot Kies opgestart is (sloom)en dan handmatig kiezen voor synchroniseren.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Afhankelijk van je abo kan hij dat elke minuut doen. Dus ook zonder kabel.
Voor mijn vrouw heb ik 'm zo geconfigureerd dat hij haar privé pop-account uitlas. Maar haar werkaccount via MS Exchange Server kon hij ook zo uitlezen.
Daar had ze geen behoefte aan;-)
Gmail account is continue, zeg maar elke paar seconden.
Vraag is of je dat wilt, always on-line zijn.
Voor mijn vrouw heb ik 'm zo geconfigureerd dat hij haar privé pop-account uitlas. Maar haar werkaccount via MS Exchange Server kon hij ook zo uitlezen.
Daar had ze geen behoefte aan;-)
Gmail account is continue, zeg maar elke paar seconden.
Vraag is of je dat wilt, always on-line zijn.
-
- Site Admin
- Contacteer:
De vraag ging over synchroniseren met Microsoft Outlook (agenda) op de PC.
Heeft het trouwens zin om te wachten tot hij geleverd word met android 2.2 (2e kwartaal dit jaar) of voegt dit weinig toe?
Heeft het trouwens zin om te wachten tot hij geleverd word met android 2.2 (2e kwartaal dit jaar) of voegt dit weinig toe?
Freek
Ervaringen agenda synchroniseren met lokale outlook heb ik niet, wel met centrale outlook. Sorry.
Ik heb nu 2.1-update 1 en die bevalt prima. Wachten heeft geen zin want je krijgt toch wel de gratis laatste update 'over-the-air' binnen.
Ik heb nu 2.1-update 1 en die bevalt prima. Wachten heeft geen zin want je krijgt toch wel de gratis laatste update 'over-the-air' binnen.
De mijne synct met mijn Google agenda, a la seconde. (Agenda op de Defy is ook zonder internet-verbinding te raadplegen en aan te vullen).
Alle email loopt binnen in één universele box (als jij dat wilt) of apart.
Twitter, internet geen probleem (alles in NL natuurlijk; daarbuiten niet te betalen, tenzij over Wifi).
Geen computer nodig om de Defy actueel te houden behalve voor evt updates, die tot nu toe over de usb gaan en niet OTA.
Er zijn wat oudere series met oorspeaker (niet de externe dus) problemen, verder weinig klachten te lezen. Goeie garantie is altijd belangrijk. Ik heb de mijne via amazon.de (zit ook nl taal op).
2.1 is rap zat dus als in Q2 (beloofd) 2.2 komt eerst afwachten of die probleemvrij is.
2.2 heeft Apps naar Sd maar de Defy heeft veel intern geheugen dus dat is niet zo belangrijk.
Ik heb overigens verder geen vergelijk; dit is mijn eerste smartphone. Maar ik wil hem niet ruilen met de Iphone's van mijn kinderen.
Alle email loopt binnen in één universele box (als jij dat wilt) of apart.
Twitter, internet geen probleem (alles in NL natuurlijk; daarbuiten niet te betalen, tenzij over Wifi).
Geen computer nodig om de Defy actueel te houden behalve voor evt updates, die tot nu toe over de usb gaan en niet OTA.
Er zijn wat oudere series met oorspeaker (niet de externe dus) problemen, verder weinig klachten te lezen. Goeie garantie is altijd belangrijk. Ik heb de mijne via amazon.de (zit ook nl taal op).
2.1 is rap zat dus als in Q2 (beloofd) 2.2 komt eerst afwachten of die probleemvrij is.
2.2 heeft Apps naar Sd maar de Defy heeft veel intern geheugen dus dat is niet zo belangrijk.
Ik heb overigens verder geen vergelijk; dit is mijn eerste smartphone. Maar ik wil hem niet ruilen met de Iphone's van mijn kinderen.
Ow, wat spannend!!
Qua agendasysteem op je Android kan ik je Jorte van harte aanbevelen (zie Android Shop). Is gratis en benadert een papieren agenda 't beste.
Voor je kinderen is het uiterst belangrijk dan je Angry Birds installeert. Dat is vette kool!
Wil je een beetje op de hoogte blijven van het Nederlandse nieuws rond Anroid, dan zou je de AW reader uit de market kunnen installeren. Dat is de afkorting voor www.androidworld.nl
Leuke site met allerlei nieuwtjes over je Android, applicatietips etc.
Lekker zo vlak voor het weekend, een nieuw speeltje;-)
Qua agendasysteem op je Android kan ik je Jorte van harte aanbevelen (zie Android Shop). Is gratis en benadert een papieren agenda 't beste.
Voor je kinderen is het uiterst belangrijk dan je Angry Birds installeert. Dat is vette kool!
Wil je een beetje op de hoogte blijven van het Nederlandse nieuws rond Anroid, dan zou je de AW reader uit de market kunnen installeren. Dat is de afkorting voor www.androidworld.nl
Leuke site met allerlei nieuwtjes over je Android, applicatietips etc.
Lekker zo vlak voor het weekend, een nieuw speeltje;-)
-
Misschien waren ze bang dat dat ding nat werd en zijn ze preventief aan het schuilen voor de regen die komt...
Je mot ze ff belle om te vertellen dattie waterdicht is.
Ow ja...
je hep geen telefoon natuurlijk, die hebben zij..
Wat een problemen weer....
Je mot ze ff belle om te vertellen dattie waterdicht is.
Ow ja...
je hep geen telefoon natuurlijk, die hebben zij..
Wat een problemen weer....
EXC300
Ik gebruik een waterdichte OTTERBOX case.
Ideaal voor outdoor sport gebruik, waterdicht en slagvast!!
http://www.otterbox.com/otterbox-2000-c ... lt,sc.html
Ideaal voor outdoor sport gebruik, waterdicht en slagvast!!
http://www.otterbox.com/otterbox-2000-c ... lt,sc.html
-
- Site Admin
- Contacteer:
Ik gebruik'm nu ruim een week, een het bevalt goed.Noppy schreef:En?
Het virtuele toesenbord reageert prettiger dan mijn Samsung Wave (die z'n einde vond in de wasmachine).
Hij doet alles wat een Android smartphone hoort te doen goed. GPS ontvangst en navigeren gaat ook goed.
Een App gedownload met USA navigatie(kaarten op SD)(voor m'n vakantie) voor € 3,50. Bij Garmin zou me dat € 60,-- kosten.
De rubberen coating voelt prettig aan. Op USA sites zag ik voor een paar $ een rubber rand, die rond de gehele tel.rand past.
Het eerste wat ik eraan miste is een bevestigingsmogelijkheid voor een (pols)koordje. Altijd handig als je in je bootje zit te bellen.
De waterdichtheid heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar er zijn genoeg youtube's te vinden.
Uitwendig, zitten er maar 2 knoppen aan. De rest bedien je via het scherm.
Het schijnt momenteel de populairste studenten telefoon te zijn, omdat je'm probleemloos in een glas bier kunt gooien.
Altijd handig als je dood bier met de trilfunctie weer tot leven kunt wekken
Freek
Waar laat je hem onder het rijden zodat de GPS-ontvangst toch nog voldoende is ? (Yep, heb inmiddels ook die Defy besteld zodat ik voortaan niet alles meer los mee hoef te nemen).Noppy schreef:Met ViewRanger erop geïnstalleerd. Doet het goed en heeft voor een Android een ruime dag om GPS-tracks op te nemen.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!