Pagina 1 van 1

Vermogensverlies O-ring ketting...

Geplaatst: di mar 22, 2011 21:12
door Donnie
Hallo,

Ik ben bezig met een nieuwe ketting en tandwielen. Alleen nu had ik vraag wat betreft een o-ring ketting.

Een o-ring ketting loopt zwaarder en dus vermogensverlies. Is dit merkbaar op een Husqvarna wr 250?

Alvast bedankt,

Thijs

Geplaatst: do mar 24, 2011 12:50
door Rolando
Ik ken jouw niveau niet, maar ik denk dat de gemiddelde rijder hier op het forum daar niks van merkt.
De voordelen van langere levensduur en betrouwbaarheid zal meer doorslag geven.

Geplaatst: do mar 24, 2011 14:05
door Donnie
Rolando schreef:Ik ken jouw niveau niet, maar ik denk dat de gemiddelde rijder hier op het forum daar niks van merkt.
De voordelen van langere levensduur en betrouwbaarheid zal meer doorslag geven.
Duidelijk! Ja ik dacht als het verlies dermate merkbaar is, dat dit dan jammer zou zijn

Geplaatst: do mar 24, 2011 14:25
door Noppy
Crossers willen het maximale vermogen 'uit hun ketting halen' en rijden zonder o-ringen. Is die WR een enduro of een crosser?

Geplaatst: do mar 24, 2011 17:16
door Donnie
Het is een enduro:)

Geplaatst: do mar 24, 2011 17:20
door Noppy
Dan zou ik niet twijfelen: gewoon ketting met o-ring monteren.

Geplaatst: do mar 24, 2011 20:52
door gassen
Helemaal mee eensch, of het nu een X-O of Z ring wordt , koop in ieder geval een goed merk/type

Geplaatst: do mar 24, 2011 21:21
door Noppy
Op eBay.de zit een gast genaamd Paul Heuermartin die goedkoop de DID kettingen VM 520 gold kan leveren. heuermartin apenstaartje gmx punkt de.

Geplaatst: do mar 24, 2011 21:51
door erwindob
M'n GPZ500 leek wel een paar (3-5) km/u harder te lopen op het circuit met een "zonder ringen" ketting (of dat was ook illusie en een beetje wind mee of zo)
Op een enduro/offroad eens (1x) geprobeerd maar nooit weer. Dat slijt echt heel snel. Vermogensverschil zul je er ook niet in merken.

Geplaatst: do mar 24, 2011 23:25
door Herr DRénérZéele
erwindob schreef:M'n GPZ500 leek wel een paar (3-5) km/u harder te lopen op het circuit met een "zonder ringen" ketting (of dat was ook illusie en een beetje wind mee of zo)
Op een enduro/offroad eens (1x) geprobeerd maar nooit weer. Dat slijt echt heel snel. Vermogensverschil zul je er ook niet in merken.
Wat je vooral zult merken is heel veel financieel vermogensverschil....

Geplaatst: vr mar 25, 2011 11:49
door Rolando
Noppy schreef:Op eBay.de zit een gast genaamd Paul Heuermartin die goedkoop de DID kettingen VM 520 gold kan leveren. heuermartin apenstaartje gmx punkt de.
DID 520VM zijn zeer goede kettingen.
In combonatie met Stealth achtertandwiel kun je lang onbezorgd rijden!!

En natuurlijk bij mij :lol:

Geplaatst: vr mar 25, 2011 12:24
door CrazyWezel
die van rolando doen het inderdaad lekker ;)

Geplaatst: vr mar 25, 2011 15:22
door huskie
Rolando schreef:
Noppy schreef:Op eBay.de zit een gast genaamd Paul Heuermartin die goedkoop de DID kettingen VM 520 gold kan leveren. heuermartin apenstaartje gmx punkt de.
DID 520VM zijn zeer goede kettingen.
In combonatie met Stealth achtertandwiel kun je lang onbezorgd rijden!!

En natuurlijk bij mij :lol:
Het is alleen wel een combi die je goed schoon moet rijden, want de toleranties zijn wat krap. Zand ertussen en je ketting staat snaarstrak.
:evil:

Geplaatst: za mar 26, 2011 17:44
door Herr DRénérZéele
Ja, laten we met z'n allen goed schoon gaan rijden!
Binnen blijven bij vies weer en zand en blub mannen!!! :lol: :roll: :evil: :D

Geplaatst: zo mar 27, 2011 15:53
door brommer
ff over kettings.. als de rolletjes heel los zitten in de ketting wordt het dan tijd voor vervanging?
tevens merk ik dat ik n aiedere rit mijn ketting moet spannen dat was voorheen niet?

Geplaatst: zo mar 27, 2011 19:37
door Donnie
Rolando schreef:
Noppy schreef:Op eBay.de zit een gast genaamd Paul Heuermartin die goedkoop de DID kettingen VM 520 gold kan leveren. heuermartin apenstaartje gmx punkt de.
DID 520VM zijn zeer goede kettingen.
In combonatie met Stealth achtertandwiel kun je lang onbezorgd rijden!!

En natuurlijk bij mij :lol:
Zijn dat die Non-O-ring DID kettingen van €51,-?

Geplaatst: zo mar 27, 2011 21:37
door Rolando
Donnie schreef:
Rolando schreef:
Noppy schreef:Op eBay.de zit een gast genaamd Paul Heuermartin die goedkoop de DID kettingen VM 520 gold kan leveren. heuermartin apenstaartje gmx punkt de.
DID 520VM zijn zeer goede kettingen.
In combonatie met Stealth achtertandwiel kun je lang onbezorgd rijden!!

En natuurlijk bij mij :lol:
Zijn dat die Non-O-ring DID kettingen van €51,-?
Nee de premium X-Ring ketting

http://www.jamopa.nl/shop/product_info. ... cts_id=146

Als je me mailt op info@jamopa.nl kan ik je meer "vertellen"

Geplaatst: di mar 29, 2011 22:50
door barry!
Vertel ons dan ook ff wat de premium X-ring ketting houd.
Misschien krijg je mij ook wel zo ver om er 1 aan te schaffen :wink:

Geplaatst: wo mar 30, 2011 14:08
door Rolando
barry! schreef:Vertel ons dan ook ff wat de premium X-ring ketting houd.
Misschien krijg je mij ook wel zo ver om er 1 aan te schaffen :wink:
http://didchain.com/chainSpecs.html

Geplaatst: do mar 31, 2011 16:33
door Donnie
Tering die x ring ketting van DID zijn onmogelijk om aan elkaar te bevestigen. Door die ringetjes krijg ik dat visje er maar niet om. Gewoon omdat ik te weinig ruimte daarvoor heb. Je moet op de één of andere manier die in mekaar drukken?

Geplaatst: do mar 31, 2011 17:21
door Donnie
moet je ze persen?

Geplaatst: do mar 31, 2011 18:46
door Donnie
Ik zag het al, mijn kippen kracht was het gewoon het probleem. Gelukkig is mijn pa een beer en die kreeg het wel voor elkaar:D:P

Geplaatst: do mar 31, 2011 19:21
door Rolando
Met visje is het altijds lastig.
Gebruik een klink barak, die slijt er ook niet af zoals het visje na verloop van tijd.

Geplaatst: vr apr 01, 2011 13:30
door jwrtuning
Klinken is inderdaad het beste..
Je kunt immers je wiel er uithalen zonder de ketting te demonteren.

Maar toch gebruik ik altijd het visje.
Griptang op de schakels, paar keer flink aanknijpen links en rechts op de schakel, en dan gaat het visje er redelijk probleemloos op...

Geplaatst: vr apr 01, 2011 15:48
door Donnie
jwrtuning schreef:Klinken is inderdaad het beste..
Je kunt immers je wiel er uithalen zonder de ketting te demonteren.

Maar toch gebruik ik altijd het visje.
Griptang op de schakels, paar keer flink aanknijpen links en rechts op de schakel, en dan gaat het visje er redelijk probleemloos op...
Zo hebben wij het ook gedaan, toen wou het redelijk makkelijk:)