Pagina 1 van 1
KTM 530 exc
Geplaatst: za mar 05, 2011 17:07
door allardcr250
Hallo mensen ik ben van plan om een KTM 530 exc uit 2008 te gaan kopen.
Nou is mijn vraag waar moet ik vooral opletten bij de aanschaf van een KTM 530 exc ?
Met andere woorden wat zijn de minder goede punten van een KTM 530 exc uit 2008?
Alvast bedankt Allard
Geplaatst: wo mar 09, 2011 16:20
door Sjokske
Bij ons in de ploeg (en ik heb wel meer van die verhalen gehoord) zijn gevallen bekend van olieverbruik (uit het voorste gedeelte van het blok, dus daar waar de verbranding plaatsvindt, hetgeen niet zo fijn is als je daar maar pakkumbeet 0,6 liter hebt zitten).
Geplaatst: wo mar 09, 2011 17:17
door folie
Sjokske schreef:Bij ons in de ploeg (en ik heb wel meer van die verhalen gehoord) zijn gevallen bekend van olieverbruik (uit het voorste gedeelte van het blok, dus daar waar de verbranding plaatsvindt, hetgeen niet zo fijn is als je daar maar pakkumbeet 0,6 liter hebt zitten).
Inderdaad. 2008 is de eerste jaargang van het nieuwe model blok.
Daar zaten nog wat kinderziekten in, oa de keerring die het carter en de versnellingsbak scheidt. Dan zijn er issues geweest met klepgeleiders die lekten (buitenom) en de zuigerveer is veranderd.
Een nieuwe zuigerveer is nog niet zo'n probleem, maar het carter splitsen kan toch een pijnlijk dure reparatie opleveren, waarbij het nog maar de vraag is of het probleem structureel wordt opgelost.
Weet je iets van de historie ? Misschien kun je zien of het blok al open is geweest ?
Nou ja, om jouw vraag te beantwoorden: ik zou persoonlijk bij een 2008 530 uit de buurt blijven. Lees anders eens op KTM-talk.
Geplaatst: wo mar 09, 2011 19:41
door B
Rij zelf met het nieuw model 2011 en hoop dat bij deze modellen alles is opgelost.
Toch nog niks opgemerkt en heb nu 2200km of over de 40 uren.
Volg mijn oliewissels wel goed op gelijk mijn dealer zegt.
Motorolie 500km en transmissieolie en oliefilter op 1000km.
Geplaatst: do mar 10, 2011 10:53
door folie
B schreef:Rij zelf met het nieuw model 2011 en hoop dat bij deze modellen alles is opgelost.
Toch nog niks opgemerkt en heb nu 2200km of over de 40 uren.
Volg mijn oliewissels wel goed op gelijk mijn dealer zegt.
Motorolie 500km en transmissieolie en oliefilter op 1000km.
Schijnbaar betreffen de kinderziekten alleen de eerste jaargang. (en gedeeltelijk de tweede)
Geplaatst: do mar 10, 2011 12:20
door speedphreax
Volgens mij hebben de nieuwste types nog steeds wel last van het opboeren van olie langs de ventilatieslangetjes bij je carburateur.
Oliemigratie door de keering en olieverbruik door de zuigerveren is wel voorbij.
Ik heb trouwens zelf een 2008 maar die heeft nooit last gehad van verbruik, verlies of oliemigratie. Er zijn er dus wel die geen problemen hebben. Toen ik hem uit elkaar haalde bleek ook dat hij al dat nieuwe type keering had op de oliepomp.
De revisie bij mij was door mijn eigen schuld: Luchtfilter niet goed gemonteerd dus zand in de motor.