Pagina 1 van 1

vervolg probleempje/ filmpje

Geplaatst: zo feb 20, 2011 14:47
door Marktm
zoals jullie weten heb ik mijn blok open gehad. alles was 100 % in orde en goed in elkaar gezet.
nu starte ik hem en zit er een tik in het blok. komt een beetje bij de cilinder/ powervalve vandaan.
zuiger kan het haast niet zijn die was echt 100 % heb der ook nieuwe zuigerveren op gestoken dus ja. bigend was zeer goed en lagers ook.
vind hem ook traag bovenin de toeren, net of hij inhoud
daar kan ik eventueel ook nog wel een filmpje van maken.
hij start wel echt goed, heetf ie nog nooit gedaan zo goed, je merkt ook niks als je rijdt, het geluid is als je ook maar een beetje gas geeft gelijk ook weg. vreemd:)
hier een link mischien horen jullie een bekend probleempje of zo

http://www.youtube.com/watch?v=zP0q3H6A0s0
mvg mark

Geplaatst: zo feb 20, 2011 17:03
door Marktm
hey. ik zit nu dus al een lange tijd filmpjes te kijken op youtube enz van een ktm 380. elke keer hoor je bij die filmpjes zon zelfde tik als de mijne.
dit filmpje is een mooi voorbeeld hier van

http://www.youtube.com/watch?v=nNc2_074StQ

Geplaatst: zo feb 20, 2011 22:31
door Ehick
Je bedoelt het geratel snel achter elkaar neem ik aan?

Is dat niet gewoon het openen/sluiten van je inlaatmembraamplaatjes?

Je weet zeker dat je cilinder nog netjes pas is op de zuiger? Bij mijn 250 liep de zuiger heeeel lichtjes aan op de powervalve klep die beweegt. Cilinder nieuwe nicasilwand en nieuwe zuiger erin gezet en alles is weer goed.

Heb je de powervalve "besturing" (stangetje aangesloten op de veer) wel op de goede manier vastgemaakt? Dat je je klep bijvoorbeeld nu in tegengestlede richting werkt? Dat zou bij montage erin geslopen kunnen zijn door de tandwieltjes/hevels die in de powervalve zitten. Als je ze verkeerd om monteerd doet je klep niets en kan het zijn dat hij op hogere toeren niets extra's doet?

Geplaatst: ma feb 21, 2011 22:31
door Marktm
100% cker dat de cilinder helemaal tip top is. de zuiger ook en de veren.
maar ik hoor wel bij al die filmpjes dat geratel ook. mijn pa zegt dat hij het ook deed voor dat me blok uit elkaar ging. ik weet het eerlijk gezegt niet zeker meer.

ik zat zelf ook aan die powervalves te denken. na mijn idee heb ik alles goed in elkaar gezet. maar ja. heb het handboek er bij gehad namelijk die heb ik gedownload

Geplaatst: ma feb 21, 2011 22:50
door Mario2t
Hou je voet eens tegen de uitlaat (met een laars aan)..
Check je kickstarter of die tegen het blok rammelt..

Is het niet gewoon een bijgeluidje?

Geplaatst: ma feb 21, 2011 23:30
door huskie
is het geluid van de sloppy tandwielen van de primaire aandrijving/koppelingshuis.
Als de krukas lagers gewoon ok zijn, alles netjes in mekaar is gezet, dan no worries en gaan rijden. Ze maken gewoon een takke herrie.
Voor de lol zou je eens naast een oudere ktm, of oudere husa moeten gaan staan. J schrikt je een ogeluk van die herrie. :lol:

Geplaatst: di feb 22, 2011 12:06
door mouser
Klinkt als een big end dat op zijn eind is...zeker omdat je het niet meer hoort als het toerental oploopt.

Heb je big end laten nameten of gewoon gevoeld met de hand?

Geplaatst: di feb 22, 2011 21:18
door roen
als je m in de versnelling zet en stil blijft staan en het geluid is weg dan is het zeker het koppelinghuis.
de meeste motoren hebben dat, ook mijn 380 heeft dat heel erg.

Geplaatst: di feb 22, 2011 21:48
door Marktm
Als ik hem in de versnelling zet is het geluid er nog steeds. Bigend is nagemeten en goed. Cilinder en zuiger enzo is echt gewoon goed. Daar komt het geluid ook niet vandaan.

Geplaatst: wo feb 23, 2011 13:14
door Mario2t
Klinkt mij toch alsof er mogelijk iets buiten het blok resoneert..

Geplaatst: do feb 24, 2011 05:25
door roen
bij mijn 380 kwam de uitlaat bij een bepaald toerental tegen het ontstekingsdeksel aan (fmf gnarly), een deuk erin meppen was de oplossing...
is dit bij jou ook niet het geval?
de koppelingskorf was niet ruim?


net even het filmpje bekeken.
het klinkt bekend, de mijne heeft t wel iets minder denk ik.
het zijn gewoon blok en/of uitlaat geluiden.
geen zorgen maken en rammen met dat ding!
maarrrrrr,
het zou ook nog kunnen zijn dat de powervalve tegen de aanslag rammelt.
haal het dekseltje aan de linkerkant van de cilinder af en beweeg het stangetje omhoog of omlaag met draaiende motor. je moet m altijd na het monteren van de cilinder afstellen volgens boek.
en tot slot,
ZE ZIJN NIET ERG STIL!

Geplaatst: do feb 24, 2011 19:05
door Marktm
ik zla zaterdag eens naar de powervalve gaan kijken. heb weinig tijd daar baal ik echt van. uitlaat is hetzoiezo niet.
voor mijn gevoel komt het geluidje beetje daar ook vandaan dus vandaar

mvg mark

Geplaatst: vr feb 25, 2011 02:37
door roen
[quote="roen"]haal het dekseltje aan de linkerkant van de cilinder af en beweeg het stangetje omhoog of omlaag met draaiende motor.


dat moet de rechterkant zijn!

Geplaatst: vr feb 25, 2011 02:37
door roen
[quote="roen"]haal het dekseltje aan de linkerkant van de cilinder af en beweeg het stangetje omhoog of omlaag met draaiende motor.


dat moet de rechterkant zijn!

Geplaatst: vr feb 25, 2011 11:23
door Marktm
ow haha oke. ik ga vandaag of morgen even kijken.
geluid komt trouwens wel van de linkerkant vandaan() als je op de motor zit)

Geplaatst: zo feb 27, 2011 13:51
door jwrtuning
Mark,

Misschien moet je eens nieuwe veertjes op de uitlaat zetten.
Ze resoneren namelijk flink, en zijn waarschijnlijk nog de eerste fabrieks-af veertjes. Een maat van mij had ook een vreemd gerammel op z'n 300 en door het monteren van nieuwe (strakke) veren tussen cilinder en voorbocht was het een stuk minder!
Verder ff checken of alles goed is aangedraaid, slangklemmen bijvoorbeeld!

Ik denk niet dat het iets ernstigs is. Zoals gezegd maakt een 380 wel wat bijgeluiden.

Geplaatst: zo feb 27, 2011 19:05
door Noppy
Dit is wel een heel erg bijgeluid. Zitten de boutjes die de spoel van je dynamo borgen wel goed vast? Er lijkt iets aan te lopen of heel erg te resoneren.

Zet eens een schroevendraaier met het handvat tegen een gehoorbeschermer. Dan hoor je de meeste bijgeluiden niet meer maar het onderdeel dat dit getik veroorzaakt des te beter!

Geplaatst: wo mar 09, 2011 00:19
door Marktm
ik ben er voor de ckerheid langs een zaak met de motor gereden.
die zeide dat ik me nergens druk over hoefde te maken dat die 380 s zoiezo en kut geluid geven.
dus hijs klaar voor de zomer;)

Geplaatst: zo mar 13, 2011 11:10
door Marktm
vandaag mijn motor getest. de 380. ben gelijk maar weer naar huis gegaan. hij trekt nog geen frikandell uit een bakje mayo momenteel.

onderin doet hij alles goed. maar dat is het ook. hij gaat niet in de hooge toeren. volgens mij stopt hij waneer de powervalves in moeten gaan.
kan het zijn dat die uitlaat klep gewoon niet zijn werk doet of zo?

Geplaatst: zo mar 13, 2011 19:09
door jwrtuning
klinkt inderdaad als een powervalve die niet werkt...
heb het ook gehad met m'n oude 300. Nieuwe zuiger gemonteerd en op de een of andere manier had ik de powervalve los zitten.
hoge toeren niet bereikbaar en weinig vermogen.

Geplaatst: za apr 02, 2011 13:17
door Marktm
Kan hij daardoor ook dat tikken doen? Gisteren met een maat nog een 380 bij behaalt. Die tikt helemaal niet namelijk. Mvg mark

Geplaatst: za apr 02, 2011 20:08
door roen
kijk nu gewoon eens een keer naar de valve bediening met draaiende motor.
en meet dan gelijk het toerental waarbij die opengaat. (als ie al opengaat :lol: )

Geplaatst: do apr 14, 2011 12:53
door Marktm
Nou hij is weer de oude hoor. Het tikken is het waterpomp tandwiel. Dit is namelijk van aluminium bij een 380.
Het vermogen te kort, geen idee wat het was. Mischien dat de uitlaat klep bleef hangen of zo. Kon ook niks vreemds vinde, alles weer laten nameten op speling. Gewoon een fris blokje alles was goed.Ik heb hem nu weer in elkaar gezet en hij ris niet te houde. Echt weer een beest.

Bedankt voor alle reacties. Groeten mark

Re: vervolg probleempje/ filmpje

Geplaatst: za nov 17, 2012 18:32
door Ilja
Kwam dit oude topic tegen... wat toevallig, ik heb PRECIES hetzelfde probleem. Nieuw topend setje en nu een tikkie wat meeloopt met de toeren..

Vorige week mijn radiator lek gehad en een stuk zonder koelvloeistof gereden, dus het kan heel goed het waterpomp tandwiel zijn!
Even checken...