vraagje: GPS-apparaat & Track Log/recording

GPS, (detail)kaarten enz.

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy

Plaats reactie
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 22:41
Locatie: Botlek/Europoort

vraagje: GPS-apparaat & Track Log/recording

Bericht door CamoKat »

Hya,

ik heb ... eh ... had een Garmin Quest .... daarvan is nu de battery gepoft.
En een nieuwe battery (en doetie het dan nog?) is bijna net zo duur als een andere 2e-hands gps-apparaat ... dus dat wordt een andere vrees ik.

(binnenkort dus een quest voor onderdelen, touratech afsluitbare houder, boekjes, CD's e.d. in de verkoop)

Maarûh ik wil dus een vervanger .. het enige wat ik wil is:
- dat er vrij recente kaarten op staan/kunnen
- dat ik routes die ik rij kan opslaan .. in m'n computer kan zetten, al dan niet bewerken en weer terug kan laden om ze nog een keer te rijden.
- dat ik op de computer een route kan maken (desnoods dwars door een weiland of een sloot) en die dan kan laden om de route te rijden
- ...en dat ie waterdicht is natuurlijk :lol:

ik ben niet van plan honderden euro's uit te geven (dus me een nieuwe mercedes aanraden, terwijl ik bwvz het geld voor een 3ehands corsa heb, heeft geen zin)


Mijn vraag is dan ook naar welk merk en type zou ik dan eens moeten kijken?

(voldoet een Garmin Streetpilot3 aan mijn voorwaarden?)

cheers,
Dennis
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Bericht door zappa.suzuki »

Yo bro. wat bedoel je met geploft?
Te lang niet gebruikt? :wink:

http://www.fixya.com/support/t465869-qu ... ry_problem

http://www.google.nl/search?hl=nl&rlz=1 ... =&aql=&oq=

Elke garmin kan wat jij wil.. repareer je quest of koop een 2e hands map 60 C[s]X, colorado/daytona..

Wanneer kom je eens bollen jonguh?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 22:41
Locatie: Botlek/Europoort

Bericht door CamoKat »

Hya Zap,

yep :oops:

Dussûh jij raad een 60c[s]X aan? ga ik daar eens op studeren.
die streetpilot3 is't niet denk je?

'k denk niet dat ik die quest ga repareren ... kost toch een boel geld en 't blijft een ouder model met verouderde kaarten

Zodra de 400 klaar is (foto's op m'n site) ... moet nog ff een subfreempje lassen en dat DR750 achterwiel pas maken :D
... nahja ... ff ... zo snel mogenlijk, en dan kom ik als de sodemieter jou kant op op zeker :!: :D
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Bericht door zappa.suzuki »

Weet niet wat jij aan een 2e hands Garmin kwijt denkt te zijn maar een nieuwe batterij is toch echt iets goedkoper..

http://www.batteryship.com/htmlos/htmlo ... =IA3A227A2

Volgens mij is de streetpilotIII ouder dan de quest :wink:

De 60 zie je nu het meest bij ritten en is ook 2e hands te vinden, zelf nooit mee gereden maar aangezien ie het meest gebruikt word... :wink:

O je bent al bijna klaar zie ik :lol:
Mooie werkplek heb jij 8)
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 22:41
Locatie: Botlek/Europoort

Bericht door CamoKat »

Thanks :D ... ben ook wel blij met m'n hokkie ... 1 van de redenen dat we het huis gekocht hebben :wink:


Die Quest ... als je daar de accu uithaald en je sluit 'm aan op de lader/netstroom ... moet hij het dan doen?

want als hij het moet doen dan kan ik beter geen nieuwe batterij kopen .... want hij doet namelijk helemaal niets :?
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Bericht door zappa.suzuki »

Je bent een beetje lui of niet Dennis? :wink:
Antwoord staat gewoon in een link die ik geplaatst heb.. :lol:

I had close to the same problem. My Garmin Quest would not work with any type of power supply, truck or home office. I opened the Quest up and removed the battery and now it will work either the home office power supply or truck power supply.

Dus deze gast had het zelfde als jij, schroef het ding open in verwijder de batterij, hang hem dan aan de externe voeding.. als ie het dan doet bestel je een nieuwe batterij :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 22:41
Locatie: Botlek/Europoort

Bericht door CamoKat »

ah okay .... sorry :oops: ... maar bij die link haakte ik af toen ik zag dat de verzendkosten hoger waren dan de prijs van die accu :|

Maarûh ... 'k had de accu er al uitgehaald en hem én aan de computer gehangen én aan de netstroomoplader en in beide gevallen doet ie nada nieks noppes nothing nul ziltsch .... het niet dus :(

M.a.w. .... dat wordt op zoek naar een Garmin 60 dan :idea:

hoop dat ik dan wel in de gelegenheid kom om 'm daadwerkelijk ook eens te gebruiken voor de verandering :lol: :oops: :lol:
Plaats reactie