Baja Saxonia 22 - 24 april 2011

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, Rudy, Mars

Plaats reactie
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Baja Saxonia 22 - 24 april 2011

Bericht door henk-v »

Afbeelding

300 teams aan de start, met motoren, zijspannen, quads, auto's en trucks. Dat is de Baja Saxonia, die van 22 tot en met 24 april 2011 wordt verreden in Hohenmolsen bij Leipzig. De wedstrijd wordt verreden in een ruim 400 hectare groot mijnbouwgebied, met een special van tegen de 50km en meer dan 400 kilometer in de wedstrijd. Het is een prachtige wedstrijd om te rijden, met bijna alle soorten terrein, lange snelle paden, grote hoogteverschillen en indrukwekkende landschappen. Uit de 'geruchtenkeuken' hoorden we dat er wordt gewerkt aan een Europees 'Baja' kampioenschap, waar mogelijk ook een Nederlandse wedstrijd onderdeel van kan uitmaken. Aanmelden voor de Baja kan al sinds 1 januari, en het loopt snel vol.







In 2010 hebben de Nederlandse deelnemers een visitekaartje afgegeven. Rick Aarts en Ronald Schoolderman wisten podiumplaatsen te rijden, net achter Alexander Kovatchev uit Bulgarije. Bij de trucks reed Hans Bekx een tweede plaats, en afgelopen jaar kwamen ook Johan Elrink, Teun Stam en Marty van den Oever aan de start. Leon de Wit verdedigde met een vijfde plaats de eer van het amateurklassement bij de trucks. Bij de motoren reden Onno Baack en Jochem Schoolderman in de top10. Het Allroadmaniacs-forum werkt weer aan een gezellig motorkamp met kampvuur, meldt je vooral aan via het forum.

Aanmelden voor de Baja kan via http://www.baja-saxonia.de/

bron: http://www.rallymaniacs.nl/
Laatst gewijzigd door henk-v op zo feb 06, 2011 19:05, 2 keer totaal gewijzigd.
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Teilnehmerliste 2011

Bericht door henk-v »

109 Dobbelaar, Erwin Honda XR440 Rallye :lol:

126 Offringa, Jan-Wouter Husaberg FE 450

Zijn er nog meer die hier langskomen die zich hebben ingeschreven???
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

Bericht door erwindob »

jaja, vorig jaar moest ik met de TTR (ook leuk) omdat de XR toch echt versleten was na een rit in Tunesie.

Deze keer hoop ik wel met de volle rally power aan de start te staan.
#777 - Mijn fotoboekenplank
Plaats reactie