Pagina 1 van 1

Yam wr400-450 tips

Geplaatst: zo jul 13, 2003 16:09
door Rachez
Kwam de volgende tips tegen in Dirtbike magazine van augustus 2003.
Met name voor de Keihin carburator: gasnaald hoogte veranderen, throttle stop e.d.
Niks spectaculairs, maar kan toch wel handig zijn.

Ik heb geen scanner dus maar een foto (2 pagina's) gemaakt. Hij is 600kb groot, anders is de tekst niet goed leesbaar:
http://home.planet.nl/~arnou010/Afbeelding002.jpg

Geplaatst: zo jul 13, 2003 22:39
door wilm
Mijn engels is niet zo goed, maar als ik het goed begrijp moet je de grijze kabel doorknippen om de toerental begrenser uit te schakelen??

wie helpt?

Geplaatst: zo jul 13, 2003 22:51
door Rudy
idd de grijze

Maar zit die begrenzer eerder dan bij de yz400/426?

Geplaatst: ma jul 14, 2003 20:13
door wilm
Je hebt gelijk rudy,

De begrenser ligt in een heel hoog toerental,
volgens mij is het niet nodig om deze uit te schakelen.

lijkt me zeker niet verstandig.


De voorvork is wel erg slap van de wr450, vind je ook actualludo?

Geplaatst: ma jul 14, 2003 20:19
door Rudy
wilm schreef:Je hebt gelijk rudy,

De begrenser ligt in een heel hoog toerental,
volgens mij is het niet nodig om deze uit te schakelen.

lijkt me zeker niet verstandig.


De voorvork is wel erg slap van de wr450, vind je ook actualludo?
Daarom vroeg ik het ook :wink: . Meeste toerenbegrijzers zijn er niet helemaal voor niks (denk aan zuigersnelheden en dergelijken). En meestal is het vermogen toch al helemaal weg dus heeft het zowizo geen zin hem langer door te trekken dan de begrenzer al zit.

Geplaatst: ma jul 14, 2003 20:58
door Arno
Inderdaad wilm, de voorvering is ook erg slap, heb er nu dikkere olie in laten doen en nu gaat het wel, achter veer heb ik ook al op max staan en bij een beetje sprongen wil hij ook wel raken

hebben jullie geen last van backfire bij het gas loslaten ??

Geplaatst: ma jul 14, 2003 21:13
door Rachez
Arno schreef: hebben jullie geen last van backfire bij het gas loslaten ??
Daar heeft mijn wr400 ook wel een handje van. Nog niks op kunnen vinden.
Komt dat nou door een te rijke of een te arme afstelling :?: Iemand tips?

Geplaatst: ma jul 14, 2003 21:24
door Rudy
Rachez schreef:
Arno schreef: hebben jullie geen last van backfire bij het gas loslaten ??
Daar heeft mijn wr400 ook wel een handje van. Nog niks op kunnen vinden.
Komt dat nou door een te rijke of een te arme afstelling :?: Iemand tips?
Te rijke denk ik omdat je bij een te arme geen brandstof heb die kan verbranden :wink: .

Geplaatst: ma jul 14, 2003 22:21
door Rachez
Rudy schreef:
Rachez schreef:
Arno schreef: hebben jullie geen last van backfire bij het gas loslaten ??
Daar heeft mijn wr400 ook wel een handje van. Nog niks op kunnen vinden.
Komt dat nou door een te rijke of een te arme afstelling :?: Iemand tips?
Te rijke denk ik omdat je bij een te arme geen brandstof heb die kan verbranden :wink: .
Klinkt logisch, vond ik ook.
Alleen hoor ik dat het dus ook van een te arme afstelling zou kunnen komen

Geplaatst: ma jul 14, 2003 22:36
door wilm
Knallen in de uitlaat bij het gas loslaten wordt wel degelijk veoorzaakt door een te kleine stationair sproeier.
eventueel de naald iets omhoog brengen, maar als hij in het middengebied goed loopt hier niet aankomen.


Ook kan valse lucht in het uitlaatsysteem deze knallen veroorzaken, controleer daarom de uitlaatpakkingen eventuele scheuren in de bocht

Geplaatst: ma jul 14, 2003 22:51
door Rachez
wilm schreef:Knallen in de uitlaat bij het gas loslaten wordt wel degelijk veoorzaakt door een te kleine stationair sproeier.
Weet je ook de reden waarom dit zo is?

Geplaatst: ma jul 14, 2003 22:55
door BSX
een armer mengsel verbrand langzamer, de verbranding is dus nog bezig als de uitlaatklep al opent.
en klappen in je uitlaat is geen backfire, een backfire is een klap terug in je inlaatkanaal waardoor je carburateur kan beschadigen.
vaak veroorzaakt door nagloejende roetdeeltjes op je klep, zuiger of een te hete bougie

Geplaatst: ma jul 14, 2003 22:56
door wilm
Zo is het

redelijk veel race ervaring

Geplaatst: ma jul 14, 2003 23:01
door Rachez
kee, tnx!

Geplaatst: di jul 15, 2003 15:37
door Rudy
BSX schreef:een armer mengsel verbrand langzamer, de verbranding is dus nog bezig als de uitlaatklep al opent.
en klappen in je uitlaat is geen backfire, een backfire is een klap terug in je inlaatkanaal waardoor je carburateur kan beschadigen.
vaak veroorzaakt door nagloejende roetdeeltjes op je klep, zuiger of een te hete bougie
Klopt idd , heb ik ook al eens geleden (niet zo snel aan gedacht :oops: ).

Het komt trouwens zowizo wel eens voor bij motoren met behoorlijk extreme klepoverlap.

Geplaatst: wo jul 16, 2003 18:07
door actualludo
wilm de voorvering is voor mij geen probleem tot nu toe (heb nog maar 250 kilometer) maar ik weeg ook maar 62 kg dus ik denk dat die voor mij wel stug genoeg zal zijn ,zaterdag ga ik eens naar een crossterrein(in komen ) en dan zal ik denk ik al meer weten over de vering al moet deze nog serieus los komen khou je op de hoogte
:lol:

Geplaatst: wo jul 16, 2003 23:23
door wilm
heb de voorvering veranderd,

luchtkamer nu 11cm (was12)

Zwaardere veren gemonteerd.

ik weeg zelf ook 65 kilo zonder kleding

vanavond getraind op crossbaan en een perfect resultaat.

voorwiel duikt niet meer in de knippen, en sluit niet meer door na steile springbulten.

en ik rij op een laag recreatie niveau

deze veranderingen waren zeker de moeite waard