Pagina 1 van 1

KTM 620 LC4 dut het net...

Geplaatst: za dec 11, 2010 18:50
door Mad-Max
Heb de motor afgelopen week gekocht, en ik denk dat mijn onsteking kapot is. Hij geeft over sommige draden ipv 165 ohm maar iets van 27 ohm weerstand. Nou weet ik dat het wat kouder is dan de aangegeven 20 graden, maar dit lijkt me wel duidelijk.

Iemand een tip? Op marktplaats is niks te vinden. Wel heb ik WPM motors gevonden en die gemaild of ze er eentje hebben liggen. Edit: Hier mail van terug, volgens hen is het niet te repareren. Ze hebben een SEM onsteking liggen, 260 euro :X

Dit zijn de draden waar ik over heb gemeten, ziet er niet echt fris uit. De 2 witte komen van de dodemansknop. Als de dodemansknop geen contact maakt geeft hij geen waarde voor volgens mij Rood/Zwart.
Afbeelding

Dit schema hield ik aan:
Afbeelding
Maar is dit wel de goeie? Op deze website staat dat zwart/groen 25ohm moet geven ipv 165ohm. http://www.electrexworld.co.uk/st5500l- ... 298-0.html

Geplaatst: za dec 11, 2010 20:05
door zappa.suzuki
Dacht ook een ontstekingsprobleem te hebben maar was de bougiedop van m'n LC4..
Begin daar eens mee..

Geplaatst: za dec 11, 2010 22:00
door han
Een LC4 heeft een droge ontsteking,dus zit niet in de olie.
Als je water in de ontstekingsruimte krijgt vernield oxidatie aan het vliegwiel de ontsteking.
Er zit een rubberen dop in de ontstekingsdeksel,als je hierin blaast met lucht kan je zien of deze droog is of niet.
Is deze nat,deksel demonteren en droog blazen.
Onderhouds punt van de LC4

Geplaatst: zo dec 12, 2010 01:01
door Mad-Max
Oke bedankt voor de tips, ik zal morgen meteen kijken.

Weet iemand verder wat de weerstandswaarde moet zijn over zwart/groen ?

Geplaatst: ma dec 13, 2010 12:40
door Mad-Max
Spul open gehaald:
Afbeelding

Volgens mij stond hij ook helemaal niet goed afgesteld, ik heb hem afgesteld op de 2mm boring op de rotor. Maar niks..

Op MF kreeg ik de tip om een ontsteking van Electrexworld te halen, dus dat is wat ik nu ga doen, ben benieuwd 8)

Geplaatst: ma dec 13, 2010 13:33
door huskie
Toch wel een handige manier om een onsteking te plaatsen. Door de kap te verdraaien stel je de timing af. Alles vanaf de buitenkant te doen. :)

Geplaatst: ma dec 13, 2010 14:42
door gassen
Info http://www.transmic.net/en/sem.htm

Zijn dat breuken in de magneet op je foto?