Pagina 1 van 1
beschermers tegen lekken van voorvorkkeringen
Geplaatst: za jul 12, 2003 11:19
door jan
Ik heb nogal eens mijn voorvorkkering lek bij mijn ktm 520.
Ik las hier een artikel over beschermers tegen lekken van voorvorkkeringen.
http://www.thumpertalk.com/bike/pages/pr_sealsavers.htm
iemand hier ervaringen mee???
volgens mij is het en soort sok....
je kunt ze online kopen bij
http://www.sealsavers.com/abi002/showpr ... =1&CATID=1
weet iemand ze ook in nederland te koop???
heeft er iemand ervaringen mee????
Geplaatst: za jul 12, 2003 18:37
door Jo VdB
Het zijn gewoon neopreen-"sokken" die je rond je poot doet.
KTM heeft ze zelfs tegenwoordig in hun "Hard Parts"-gamma
Sommigen zweren erbij, andere verfoeien ze.
Vaak kwestie van persoonlijke smaak.
Ik gebruik ze niet. Als keerring stuk is, dan vervang ik ze wel zelf effen. (is niet moeilijk bij een WP-vork)
Jo VdB
Geplaatst: za jul 12, 2003 19:27
door Rudy
Jo VdB schreef:Het zijn gewoon neopreen-"sokken" die je rond je poot doet.
KTM heeft ze zelfs tegenwoordig in hun "Hard Parts"-gamma
Sommigen zweren erbij, andere verfoeien ze.
Vaak kwestie van persoonlijke smaak.
Ik gebruik ze niet. Als keerring stuk is, dan vervang ik ze wel zelf effen. (is niet moeilijk bij een WP-vork)
Jo VdB
Opzich is het loshalen enzo niet zo'n probleem. Vervelendste vind ik altijd die keerringen er weer inslaan... (ps jo je had nog een site waar ze die keerring insla dingen hebben)
Geplaatst: zo jul 13, 2003 12:29
door john b
ff maken op, de draaibank heb je ze zo in alle maten je bent handig genoeg toch aan de fotos te zien van je intensieve sleutelwerk)
Geplaatst: vr aug 01, 2003 23:26
door Andries
Heb het vandaag ook nog gedaan, alleen hoe doe je dat met de olie, er zit nieuwe olie in, en alles weer in mekaar en er zitten 2 ontsluchtinsschroefjes bovenin de poot, wat is daar de bedoeling van???
BTW is het een upsdwn vork van mijn CR125 uit `91
hier nog een keer in de staat die hij was oordat ik de keeringen kreeg
Geplaatst: za aug 02, 2003 01:42
door Rudy
Andries schreef:Heb het vandaag ook nog gedaan, alleen hoe doe je dat met de olie, er zit nieuwe olie in, en alles weer in mekaar en er zitten 2 ontsluchtinsschroefjes bovenin de poot, wat is daar de bedoeling van???
BTW is het een upsdwn vork van mijn CR125 uit `91
hier nog een keer in de staat die hij was oordat ik de keeringen kreeg
bedoeling is ontluchten (oudere vorken kan je er mee oppompen..)
john b schreef:ff maken op, de draaibank heb je ze zo in alle maten je bent handig genoeg toch aan de fotos te zien van je intensieve sleutelwerk)
Is idd best zelf te maken (we hebben een draaibank enz) maar is veel werk
Geplaatst: za aug 02, 2003 08:15
door Bart M
Andries schreef:Heb het vandaag ook nog gedaan, alleen hoe doe je dat met de olie, er zit nieuwe olie in, en alles weer in mekaar en er zitten 2 ontsluchtinsschroefjes bovenin de poot, wat is daar de bedoeling van???
@Andries:Olie gooi je er gewoon weer in langs boven(+niveau controleren), dop (met ontluchtingsventiel) erop schroeven en poot weer inbouwen. Lucht aflaten terwijl je motor niet opgebokt staat en klaar. In theorie zou je telkens je goed gegast hebt die lucht moeten aflaten (wel wachten tot de olie volledig afgekoeld is!). Ik vergeet da meestal.
@Rudy&John: waarvoor heb je die insla-ringen eigenlijk nodig
. Ik doe dat gewoon met de oude keerring, en tot nu toe gaat dat prima
Bart
Geplaatst: za aug 02, 2003 17:57
door Andries
Dus gewoon de motor neerzetten en dan beide ontluchtingsschroefjes los en weer vast draaien????
Geplaatst: zo aug 03, 2003 01:06
door Gast
idd, meer moet dat niet zijn.
Bart, weer niet automatisch ingelogd.