Ik heb een KTM 620 waarvan de drijfstang is vastgelopen .
Nu blijkt dat het olieframe afgekoppeld was.
Als ik het blok ga reviseren wil ik het olieframe terug gebruiken .
Hoe kan ik dat frame best reinigen?
olie frame reinigen
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Welke dombo had dat gedaan?
Hmm spoelen met remreiniger? vardampt snel..
Wel doen als het blok er nog uit is
Hmm spoelen met remreiniger? vardampt snel..
Wel doen als het blok er nog uit is
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Volgens mij maakt het niets uit dat het olieframe is afgekoppeld. Alleen de wegmodellen hebben olie in het frame de otr modellen niet.
Op mijn lC 4 620 verving ik om de 400 km / 10 uur de olie. Nooit problemen gehad, alleen zand kilometers.
Let op bij olie- met filterwissel: draai de banjo bout die de bigend smeert los om goed te ontluchten, anders duurt het veel te lang voordat het bigend weer olie krijgt. Of is de big end daarom stuk gegaan???
Banjo zit links vooraan het blok, volgens mij komt die vanaf het micro filter.
Op mijn lC 4 620 verving ik om de 400 km / 10 uur de olie. Nooit problemen gehad, alleen zand kilometers.
Let op bij olie- met filterwissel: draai de banjo bout die de bigend smeert los om goed te ontluchten, anders duurt het veel te lang voordat het bigend weer olie krijgt. Of is de big end daarom stuk gegaan???
Banjo zit links vooraan het blok, volgens mij komt die vanaf het micro filter.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ontluchten hoeft niet, gewoon bovenaan het frame 0,6 liter olie er in tot er niks meer in wil en het er uit loopt...
M'n KTM heeft het zwaarder tijdens een offroad rit met lange harde zandpaden vol op het gas in de 5 dan tijdens een OTR..
Dan zweet m'n kop geen olie
Die 0'6 liter olie meer maakt op zich niet zo veel uit, wel dat de olie koeler blijft door de extra koeling van het frame.. KTM heeft dat niet voor niks bedacht
M'n KTM heeft het zwaarder tijdens een offroad rit met lange harde zandpaden vol op het gas in de 5 dan tijdens een OTR..
Dan zweet m'n kop geen olie
Die 0'6 liter olie meer maakt op zich niet zo veel uit, wel dat de olie koeler blijft door de extra koeling van het frame.. KTM heeft dat niet voor niks bedacht
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: wo aug 08, 2007 18:46
@zappa,zappa.suzuki schreef:Ontluchten hoeft niet, gewoon bovenaan het frame 0,6 liter olie er in tot er niks meer in wil en het er uit loopt...
M'n KTM heeft het zwaarder tijdens een offroad rit met lange harde zandpaden vol op het gas in de 5 dan tijdens een OTR..
Dan zweet m'n kop geen olie
Die 0'6 liter olie meer maakt op zich niet zo veel uit, wel dat de olie koeler blijft door de extra koeling van het frame.. KTM heeft dat niet voor niks bedacht
Heb je daar mss ook een foto van hoe je dat bedoeld met dat olie
in het frame. Ik heb volgens mij alleen carterontluchting via het frame.
Of is dat alleen voor de modellen met een schroeffilter.
Groetjes.
Als je een olieframe hebt zit er onderaan een schroeffilter.
Ik ben er nu ook achter gekomen dat er modellen zijn zonder olieframe maar die zullen dan een groter carter hebben.
Zij vullen 1.4 liter olie en ik kreeg er maar 0.75 liter in.
Ik ben er nu ook achter gekomen dat er modellen zijn zonder olieframe maar die zullen dan een groter carter hebben.
Zij vullen 1.4 liter olie en ik kreeg er maar 0.75 liter in.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hmm, ik weet nog niet zo veel van de KTM LC4 620/640 maar je hebt ze met alleen olie in het blok en dat zou dan 1,4 liter zijn en de modellen met nog 0,6 in het frame erbij..
Als je manual en je type en jaartal googled dan vind je zo een download site
Let dan op wat er veranderd tijdens de jaartallen
Als je manual en je type en jaartal googled dan vind je zo een download site
Let dan op wat er veranderd tijdens de jaartallen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997