Even een vraagje wat mij al een tijdje bezighoud.
Waarom net heeft een crosshelm die typische vorm met scherpe kin en flap bovenaan en wrm niet gwn crossen met een gewone helm ?
mss geen interessante vraag maar zou er wel graag eens een uitleg over willen iem?
Crosshelm vs baanhelm
Moderator: ghulst
Klep voor opspattend modder en misschien ook wel de zon.
Kin stuk voor als je valt denk ik. Bij motorcross heb je een verhoogde kans dat je met de kin ergens tegen aan stoot. bij een gewone helm zal dit al snel naar binnen klappen denk ik.
Kin stuk voor als je valt denk ik. Bij motorcross heb je een verhoogde kans dat je met de kin ergens tegen aan stoot. bij een gewone helm zal dit al snel naar binnen klappen denk ik.
verstand op nul en nadenken
vroeg ik me ook wel eens af. Ik heb het gewoon geprobeerd. Crossen is best wel intensief en bij mij besloeg gelijk het vizier. Dus crossen met een gewone helm met vizier gaat bij mij niet, of je moet het vizier er afhalen en dan past een stofbril weer wat moeilijker dan bij een crosshelm.
Met de klep kan je toch wel kluiten van je voorganger opvangen, die anders tegen je gezicht aankomen.
Met de klep kan je toch wel kluiten van je voorganger opvangen, die anders tegen je gezicht aankomen.
Voorstuk heb je meer ruimte voor je gebit en het ademen gaat/lijkt beter te gaan.
En de modder pakt moeilijker op een spitser vlak of is het toch aerodynamica?
En de modder pakt moeilijker op een spitser vlak of is het toch aerodynamica?
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Aangezien crossers 'echte' sportmannen (en vrouwen) zijn hebben deze ook nood aan anabolen en steroiden (net als de rest van de atleten), waardoor, zoals jullie allemaal wel weten, je kin ook gaat groeien.
Het mondstuk dient dus enkel en alleen om de topsporters hun gigantische kin te herbergen.
De klep vanboven heeft dan weer tot doel dat als je met de motor door Afrika trekt het iets makkelijker is om goederen op je hoofd te vervoeren. (kwestie van de plaatselijke gebruiken eer aan te doen)
grtz
pHreaC
Het mondstuk dient dus enkel en alleen om de topsporters hun gigantische kin te herbergen.
De klep vanboven heeft dan weer tot doel dat als je met de motor door Afrika trekt het iets makkelijker is om goederen op je hoofd te vervoeren. (kwestie van de plaatselijke gebruiken eer aan te doen)
grtz
pHreaC
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Langer kinstuk is om te voorkomen dat je bij een val je stuur enzo niet in je gezicht krijgt..
Je hebt dus meer afstand tussen helm en gezicht bij een val..
Klep is om modder, stenen en takken af te weren en om de zon uit je ogen te houden.
En een cross helm is een stuk luchtiger en dus koeler..
Dus een aanrader als je offroad gaat, je hebt al een redelijke voor iets van e80
Je hebt dus meer afstand tussen helm en gezicht bij een val..
Klep is om modder, stenen en takken af te weren en om de zon uit je ogen te houden.
En een cross helm is een stuk luchtiger en dus koeler..
Dus een aanrader als je offroad gaat, je hebt al een redelijke voor iets van e80
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997