Pagina 1 van 1

KTM 350 enduro

Geplaatst: wo okt 20, 2010 07:57
door Rolando
Hoi,

Ik hoorde gisteren het verhaal dat de nieuwe 350 al in enduro versie verkrijgbaar is en dat Jos van Vugt er al een 10-tal stuks heeft afgeleverd.

Wie kent er iemand en wie heeft er al ervaringen mee?

Geplaatst: wo okt 20, 2010 08:09
door Noppy
Omgebouwde crosser. Oppassen dat ze niet op EXC400 zijn gehomologeerd; daar krijg je een hoop shit mee met doorverkopen.

Ik heb er op de Enduro Promotie Dag al eentje zien staan, op kenteken.

Eigenaar vond het dé ideale fiets. Die persoon bouwde ook beroepsmatig crossers om op kenteken.

Maar in tegenstelling tot Jos haalde hij niet alle spulleboel eraf zodat je alleen het gele plaatje overhield. Jongen was ook heel begaan met geluid; hij had een keurige demper gemonteerd, met klein uitlaatgaatje in de killer. Zag er zo op het eerste oog heel 'stealthy' uit 8)

Geplaatst: wo okt 20, 2010 12:42
door RvD
Vriend van mij heeft er een, is er zeer tevreden over. Had een 530 (570 na Hapert afgelopen jaar). 350 is vele malen lichter en makkelijker te sturen.

Geplaatst: wo okt 20, 2010 17:06
door Rolando
Van het kenteken via een 400 had ik ook gehoord, maar blijkbaar waren er nu wel nieuwe.
Maat van me heeft hem via buitenland!? Dan imvoeren en kenteken omzetten.

Zo vertellen ze mij.

Geplaatst: do okt 21, 2010 12:41
door RvD
RvD schreef:Vriend van mij heeft er een, is er zeer tevreden over. Had een 530 (570 na Hapert afgelopen jaar). 350 is vele malen lichter en makkelijker te sturen.
Net gevraagd, staat als EXC400 op kenteken.
Zou ie daar problemen mee krijgen dan met doorverkoop ? Alles klopt toch gewoon, kenteken is in overeenstemming met framenr. etc.
Die 50 cc verschil is toch maar datail lijkt mij.

Geplaatst: ma okt 25, 2010 10:44
door Gilles
Zelf nu de 1e 500 km gereden met de nieuwe KTM 350 4 takt :D

Motor is licht ,soepel en handelbaar en toch een super vermogen.

Als je met een 2011 450 EXC rijdt lijkt het wel of je met 2 zakken aardappelen van 5 kg het stuk op je stuur rond rijdt.

5 versnellingsbak is geen probleem met een tandwiel verhouding 14-48 heb je een prima topsnelheid en heb je met kort stuurwerk (kruipdoor / sluidoor) elke keer de juiste versnelling.

Minpunt het niet hebben van een kickstarter , toch maar voor gekozen om er een Super B 5200 accu in te zetten , er zit wel een plug in het blok op de postitie waar de kickstarter zou kunnen zitten mischien komt er later in het seizoen nog wel een kit voor.

Voldoende tankinhoud , met zijn 7.5 ltr (dus 2 ltr. minder dan de EXC modellen) kom je per saldo net zo ver of zelfs nog verder meet een volle tank.

En nu maar hopen dat deze motor Productie wordt voor de 2012 Enduro modellen , zou me niet verbazen dat hij volgend jaar zomer leverbaar is.

Ktm heeft met Husaberg natuurlijk ook al een 390 injectie in de markt.

Geplaatst: zo okt 31, 2010 00:11
door mech

Geplaatst: zo okt 31, 2010 18:56
door Gilles
Super dat KTM deze motor in het WEC 2011 inzet , en voor 2012 bij op het programma komt.

Denk dat deze motor het in de WEC goed gaat doen.

Geplaatst: vr nov 05, 2010 18:45
door Noppy
Hier een filmpje van de crosser:

http://www.motorcycle-usa.com/835/Motor ... Video.aspx

Valt op dat ze in de USA zonder Akra bereden worden.

Geplaatst: za mei 21, 2011 16:45
door mech
Wel niet zo'n fijn brommertje!! Niet normaal hoe je met dat ding kan gooien en smijten! Helemaal toppie!