Pagina 1 van 1
De onleesbare kentekenplaat.
Geplaatst: do okt 14, 2010 16:21
door Noppy
Ik zou graag eens willen inventariseren hoeveel mensen hier op hun ros een slecht leesbare kentekenplaat hebben (los van modder natuurlijk).
Hoeveel mensen zijn hun kentekenplaat off-road al eens verloren en waarom? Ondeugdelijke bevestiging, verkeerde hoek etc?
Geplaatst: do okt 14, 2010 17:30
door wr450f'05
Ik heb alleen wat kleine vouwtjes erin zitten van een paar kleine bodemonderzoekjes.
Verder heb ik hem netjes zitten zoals het hoort, vaak zit deze toch al vol met modder en uiteraard doe ik nooit wat fout.

Geplaatst: do okt 14, 2010 17:43
door speedphreax
Wat is omgevouwen? Over de breedte of twee keer in de lengte aan de zijkant? Voor de rest zal ik de geodriehoek er eens naast houden. Het is geen 45 maar ook geen 80 (denk ik).
Geplaatst: do okt 14, 2010 17:46
door Noppy
Twee keer in de lengte, dus aan de zijkant.
35 is de norm, maar ik besef dat de meesten dat niet halen....
Geplaatst: do okt 14, 2010 22:36
door zappa.suzuki
Waarom deze poll?
En waarom in het topic code groen ipv van een ander topic?
Geplaatst: vr okt 15, 2010 13:05
door Sjokske
Maakt het voor die politiepet iets uit dan of de plaat 45° of 80° omgebogen is ?
Lijkt me eigenlijk weinig verschil maken, fout = fout toch ?
Of bedoel je de hoek van de plaat t.o.v. het vloeroppervlak ?
Geplaatst: vr okt 15, 2010 16:10
door Rolando
Sjokske schreef:Maakt het voor die politiepet iets uit dan of de plaat 45° of 80° omgebogen is ?
Lijkt me eigenlijk weinig verschil maken, fout = fout toch ?
Of bedoel je de hoek van de plaat t.o.v. het vloeroppervlak ?
Denk het wel.
Dat is ook het verschil tussen de EC goedgekeurder achterlamp icm kentekenplaat houder.
Geplaatst: vr okt 15, 2010 16:34
door Noppy
Ik denk dat 45 graden op het randje is; de wet schrijft 35 graden voor. Het gaat er om of je je 'kwetsbaar' op wilt stellen. Bij 80 of zelfs 90 graden is hij volstrekt onleesbaar, ook al is hij schoon.
Mijn plaat staat in een keurige 30 graden maar is na een half uur ook onleesbaar hoor!
Ik kan overigens iedereen die met een Acerbis-kontje in zijn / haar maag zit aanraden eens te kijken naar de DRC achterlichten van Ro:
www.snelmotoren.nl.
Dat is een LED-achterlicht, kan dus bijna niet stuk. Er zit een witte kentekenplaatverlichting in en een degelijke nummerplaathouder. Ik heb die op mijn DRZ gehad en nooit last gehad van trillingen waardoor metaalmoeheid optrad.
Mijn RMZ heeft een soort DRC-look-a-like en dat ding trilt bijna als een KTM. Toch geen probleem met metaalmoeheid bij een volstrekt rechte plaat.[/img]
Re: De onleesbare kentekenplaat.
Geplaatst: wo jan 04, 2012 21:52
door JoeBaR
omgevouwen , verkeerde hoek en altijd besmeurd met bagger , op mn KTM ben ik m 2 keer kwijt geweest omdat de plaat ondanks de redelijk grote m8 carressorie ringen toch scheurde rond de bout gaatjes .
nu inmiddels zit er linksboven in de hoek van de plaat een 4 mm gaatje geboord en zo ook op de houder van de plaat en hierdoor heb ik een staaldraadje geregen , mocht de plaat nu weer loskomen , blijft ie toch aan de motor bengelen ,en mocht ik dit optijd opmerken dan kan ik even stoppen en de plaat in mn binnenzak veiligstellen.
Re: De onleesbare kentekenplaat.
Geplaatst: wo jan 04, 2012 22:13
door Noppy
Ik had de prachtige alu constructie van KTM. Foetsie, afgebroken.
Nu zit hij, voorzien van een laagje vilt tegen de klappen van stenen, wel goed vast.
Re: De onleesbare kentekenplaat.
Geplaatst: za apr 07, 2012 23:01
door RvD
Gewoon een kleine sticker gemaakt en op een polycarbonaat plaatje geplakt, mooi klein en scheurt niet.
Verbaal krijg je toch wel, schoon ie is toch zelden.
Re: De onleesbare kentekenplaat.
Geplaatst: zo apr 08, 2012 19:05
door wr450f'05
RvD schreef:Gewoon een kleine sticker gemaakt en op een polycarbonaat plaatje geplakt, mooi klein en scheurt niet.
Verbaal krijg je toch wel, schoon ie is toch zelden.
Dat heb ik tegenwoordig ook ja gewoon een kleinere kentekenplaat uitgeprint, gelamineerd en op een plaatje kunststof geplakt.