Pagina 1 van 1

power klep

Geplaatst: zo okt 10, 2010 20:06
door henkie119
hallo
ik heb nu een ktm sx 250 2 takt uit 2007.
ik kom van een 4 takt af dus ik zou het wel makelijk vinden als ik ook onderin vermogen had.
nu red je dat nooit met een 2 takt zoals een 4 takt.
maar nu wou ik dus wel wat meer weten over een de power klep.
er staat heel weinig over gegschreven en nu vroeg ik mij af.
hoe stel je die af.
en waar moet je op letten bij het afstellen.
ik bedoel moet je ook de sproeier setting veranderen of niet
en is de standaart afstelling het beste.
en weet iemand hoe als die staat afgestelt van af de fabriek

groeten henkie

Geplaatst: zo okt 10, 2010 20:42
door gassen
Wel eens gelezen dat er voor deze klep 3 soorten veren te koop zijn. Hard, middel en soft. Is geloof ik weleens hier op het forum over geschreven. Even de zoekfunctie gebruiken

Geplaatst: zo okt 10, 2010 21:02
door JdM
De standaard uitlaatbocht erop zetten wil ook helpen, of is die nog standaard?
Vaak gaat er een pijp op een 2takt voor meer topvermogen, vandaar.

Geplaatst: zo okt 10, 2010 21:21
door henkie119
ik heb de zoek functie gebruik maar ik kan niks vinden.
en er zit nog een standaart bocht onder.
maar die klep is er toch voor om onder in toeren ook vermogen te krijgen.
en ik wou er gewoon wat meer over weten kwa afstelling.
wat je er allemaal mee kan

groeten

Geplaatst: zo okt 10, 2010 21:48
door gassen
http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=11086r

Hmmm, is waarschijnlijk alleen voor de nieuwere types.

Geplaatst: zo okt 10, 2010 22:17
door CrazyWezel
je kan 'm beter wel op toeren houden, anders heb je zo je big-end er uit..

Geplaatst: ma okt 11, 2010 00:09
door Herr DRénérZéele
Yep. Een 2T kun je maar het best rijden als een 2T. Als je het onderin zoekt toch maar een 4T. Of je koopt als compromis een EXC 300. Een echte 3T!

Geplaatst: ma okt 11, 2010 09:47
door Boerr
Meer koppel uit je 250'je kan heel goed!

Aan de rechterzijde (helemaal vóóraan) van je blok zit een boutje waar je met een platte schroefkop aan kunt draaien, hier achter zitten 2 veren die de uitlaatklep bedienen. Eén van deze 2 veren (de gekleurde) kun je vervangen.

Rood=vroeg openen v.d uitlaatklep dus een 'fel' karakter. Dan volgt er nog groen, blauw, etc.. Zet je motor even schuin linksom (zodat je olie er niet uitstroomt) en draai het kapje voor de veertjes er maar 's af.. Standaart zit er een blauwe in dacht ik.

Maar voor beter resultaat kun je het beste je compressie meten en kijken of daar meer uit te halen valt. 180psi moet bij een sx standaart zijn met nieuwe zuiger, tot 210 is sowieso haalbaar.

Geplaatst: ma okt 11, 2010 18:45
door henkie119
ja oke
ik had die veertjes al gevonden.
en die bout die erin zit daar kun je hem ook nog mee strakker zetten of losser
maar ik was gewoon even nieuwschierig of iemand er ervaring mee heeft.
om deze veren te vervangen.
en of het veel scheelde.
en moet je dan ook met je sproeier setting bezig of is dat niet nodig.