Pagina 1 van 1

stickers

Geplaatst: vr okt 08, 2010 22:50
door henkie119
hallo
ik heb een nieuwe motor gekocht. een ktm 250 sx van 2007
en nu ben ik van plan om er een enduro motor van te maken.
maar om nu een koplamp erop te zetten van het model 2010.
moet ik er ook een ander voor spatbord op zetten.
maar daar zitten dus wel mooie stickers op.
nu is mijn vraag hoe kan ik deze stickers nu over zetten.
op mijn nieuwe voor spatbord.
dus zonder dat ze er gelijk weer af gaan. of gaan scheuren met het over zetten.
wie heeft hier ervaring mee.

mvg roelof

Geplaatst: za okt 09, 2010 00:27
door Kuipe
Heb dat ooit eens geprobeerd en moet zeggen was wel een boeltje maar resultaat was wel goed.
1.stickers aftrekken met behulp van lijmrestenverwijderaar
2.achterkant stickers volledig afwassen dat alle kleefboel eraf is
3.beide oppervlakken inlijmen met houtlijm
4.sticker erop kleven en laten drogen

volgens mij moet er wel een betere manier zijn om dat te doen heb zelf wat geprobeerd en moet zeggen dat het wel een smerig boeltje is.

Geplaatst: za okt 09, 2010 09:17
door Noppy
Voorspatbord: Moet dat spatbord er écht af? Kan je niet wat afsnijden van de onderkant van de koplamp?

Achterspatbord: Zou het een idee zijn om een DRC-kontje bij www.snelmotoren.nl te bestellen, misschien wat versteviging onder het spartbord en klaar is klara?

Vergeet ook niet een originele EXC-demper in je budget in te calculeren!

Geplaatst: za okt 09, 2010 18:12
door silbertanne
Noppy schreef:Vergeet ook niet een originele EXC-demper in je budget in te calculeren!
er ligt nog een nieuwe bij wpm (exc-f) voor 250 euries.

Geplaatst: zo okt 10, 2010 12:55
door singlerider1
Ik heb hele goede resultaten gehad met het schoonmaken van de lijmlaag met Innotec seal / bond-verwijderaar en daarna lijmspray van hen om het weer te plakken (zit nu inmiddels 2 jaar op een 65 wedstrijd ktm en nog steeds nergens los)

Geplaatst: zo okt 10, 2010 13:32
door henkie119
hey
ik denk dat ik het even ga proberen met dat innotec spul.
dat hebben we wel op het werk liggen.
en over de demper.
ik wou er gewoon een soort van db killer in zetten.
meschien dat hij er dan wel door komt .
en het is een 2 t en geen 4 t maar wpm heeft eventuuel.
nog wel van die nieuwe exc dempers liggen.

mvg henkie

Geplaatst: zo okt 10, 2010 15:13
door CrazyWezel
een db-killer voor een 2T= nieuwe demperwol of een ander soort demper?

Geplaatst: di okt 12, 2010 18:24
door djezzer
gewoon crossdemper laten zitten, ben met 'n hgs crossdemper altijd door de keuring gekomen. meestal controleren ze die 2t geeneens

de stickers van het oud type voorspatbord passen qwa model maar slecht op het nieuwe model, zal niet mooi zijn. kunt het altijd proberen.

Geplaatst: di okt 12, 2010 19:36
door roen
[quote="djezzer"]gewoon crossdemper laten zitten, ben met 'n hgs crossdemper altijd door de keuring gekomen. meestal controleren ze die 2t geeneens



goedzo knul, lekker antwoord!

iedereen zit hier z'n best te doen om de hobby te kunnen blijven beoefenen (dus iig niet te veel herrie maken) en dan krijgen we weer zo'n antwoord.

zet er maar mooi een stille demper op, is voor jezelf ook fijner.
en je hoeft echt niet giga veel vermogen in te leveren!

Geplaatst: di okt 12, 2010 20:15
door Boerr
Niet veel? Helemaal niks! Een goede stille demper kan evengoed meer vermogen opleveren..

En je bent toch helemaal geen ander voorspatbord nodig? Ookal zouden die steeltjes afgebroken zijn (waarmee de koplamp vastklemt), die lamp blijft zonder ook prima zitten..

En mocht je het 2008> model koplamp + voorspatbord gekocht hebben, wat als setje verkocht wordt, dan passen je stickers daar weer niet op :wink:

Edit: Ohja, en nieuwe stickersetjes zijn niet reuze duur: www.ktm-shop.nl (nee ik sponsor niet :lol: )

Geplaatst: wo okt 13, 2010 17:01
door djezzer
[quote="roen"] goedzo knul, lekker antwoord!

iedereen zit hier z'n best te doen om de hobby te kunnen blijven beoefenen (dus iig niet te veel herrie maken) en dan krijgen we weer zo'n antwoord.

ach heb al een tijdje 'n 4 takt en die maakt heel wat meer herrie(door de keuring in havelte) dan mijn vorige 2 takt die ook gewoon door de keuring kwam. met crossdemper dus goed is toch goed?

tussen een enduro en crossdemper voor 'n 4 takt zit zeker verschil qwa geluid. Dan moet je zeker een endurodemper hebben