even een vraagje, ik heb afgelopen weekend in tsjechie een gekneusde rib opgelopen, dit is redelijk pijnlijk.
ik wil toch graag havelte rijden aanstaande zondag (was altijd een toprit).
ik zal hier toch wat pijnstillers voor nodig hebben, ik heb van de dokter het advies gekeregen paracetamol te gebruiken, echter dit werkt niet echt.
iemand een advies voor een goede pijnstiller?
Johnny
pijnstillers
Moderator: ghulst
Paracetamol i.c.m. ibuprofen hebben een versterkend samenwerkend effect en mogen samen ingenomen worden.
Mijn vrouw heeft een heupoperatie gehad, super pijnlijk, en daar gaven ze ook die combi.
Wat je zou kunnen doen is de paracetamol innemen en een ibuprofen 600 in poedervorm (is citroensmaak met suiker er door) in je 2L Camelback gooien.
Gewoon elke paar minuten even een teugje uit de Camelback en feitelijk zit je aan een pijnstillerinfuus .
Zorg echter wel dat je iets gegeten hebt want die Ibu staat er om bekend om maagzweren te veroorzaken als je er gevoelig voor bent.
Kortom: lees de bijsluiter of vraag advies aan je apotheker!
Mijn vrouw heeft een heupoperatie gehad, super pijnlijk, en daar gaven ze ook die combi.
Wat je zou kunnen doen is de paracetamol innemen en een ibuprofen 600 in poedervorm (is citroensmaak met suiker er door) in je 2L Camelback gooien.
Gewoon elke paar minuten even een teugje uit de Camelback en feitelijk zit je aan een pijnstillerinfuus .
Zorg echter wel dat je iets gegeten hebt want die Ibu staat er om bekend om maagzweren te veroorzaken als je er gevoelig voor bent.
Kortom: lees de bijsluiter of vraag advies aan je apotheker!
-
Rijden met één of meerdere gekneusde ribben is wel een opgave. Je kan nog Ibuprofen proberen; dat is vrij verkrijgbaar, maar ik denk niet dat je dan niets meer voelt. Herstel van gekneusde ribben duurt meestal een week of 6, maar dan is het seizoen alweer voorbij... Zwaardere middelen dan Ibuprofen zou ik niet inzetten, want die beïnvloeden de rijvaardigheid behoorlijk negatief omdat ze "gedeeltelijk verlammend" werken op het centrale zenuwstelsel. Dit soort medicijnen krijg je overigens alleen op recept. Dus of doorbijten of niet rijden... Sterkte in ieder geval.
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
-
Hey Frank, we kunnen wel samen een pillenshop beginnen!
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
bedankt voor de tips, ga maar eens met ibuprofen evt in combinatie met paracetamol testen vanmiddag en morgen, dan merk ik snel genoeg of dit de pijn voldoende stilt om te kunnen rijden zondag.
ik ga er zeker niet vanuit dit de pijn volledig weg zal zijn, maar als het maar draaglijk is.
eigenlijk valt het zo wel mee met de pijn maar het is voornamelijk als ik hik ,boer, kuch, slik of lach, dan moet ik dat maar achterwege laten op de motor, en erop blijven zitten natuurlijk.
en ik doe wel wat rustiger aan (als dat lukt).
verdere tips nog welkom, en hopelijk tot zondag.
ik ga er zeker niet vanuit dit de pijn volledig weg zal zijn, maar als het maar draaglijk is.
eigenlijk valt het zo wel mee met de pijn maar het is voornamelijk als ik hik ,boer, kuch, slik of lach, dan moet ik dat maar achterwege laten op de motor, en erop blijven zitten natuurlijk.
en ik doe wel wat rustiger aan (als dat lukt).
verdere tips nog welkom, en hopelijk tot zondag.
-
Wacht gewoon 3 tot 4 weken,daarna gaat het wel weer. Kun je kampioen worden ?
Rijden gaat pijn doen dat verzeker ik je.
Rijden gaat pijn doen dat verzeker ik je.
ik kan uiteraard geen kampioen worden, maar ik was zo blij dat de rit in Havelte weer op het militair oefenterrein is, en misschien is het wel weer de laatste.
ik weet inderdaad niet of het verstandig is maar ik heb nog een dag bedenktijd.
Mijn ervaring is (maar dat wil je dus waarschijnlijk niet horen) dat gekneusde ribben gewoon zes weken plezier opleveren bij lachten, hoesten, verdraaien, slapen etc.
Pijnstillers werken maar beperkt, afgelopen weekend is een clubmaat na drie weken geleden aan boomknuffelen gedaan te hebben toch halverwege de rit afgehaakt (en hij hoort geloof ik niet echt tot de categorie "Pussies") omdat de knippenpaden op den langen duur toch wat minder fijn aanvoelden.
Zelf heb ik een paar jaar geleden in Turkije met een rug die na vijf dagen niet meer op of neer wilde op een leuke dosis Diclofenac van een medereiziger toch nog de Yoshimoto-zesdaagse kunnen volbrengen. Nadeel was wel dat ik niet van iedere bocht het idee had dat ik hem ook daadwerkelijk moest nemen en dat ergens onderweg tijdens de barbecue aan de route enkele bomen ondergesproeid werden met wat bruin sap uit m'n onderkant.
Pijnstillers werken maar beperkt, afgelopen weekend is een clubmaat na drie weken geleden aan boomknuffelen gedaan te hebben toch halverwege de rit afgehaakt (en hij hoort geloof ik niet echt tot de categorie "Pussies") omdat de knippenpaden op den langen duur toch wat minder fijn aanvoelden.
Zelf heb ik een paar jaar geleden in Turkije met een rug die na vijf dagen niet meer op of neer wilde op een leuke dosis Diclofenac van een medereiziger toch nog de Yoshimoto-zesdaagse kunnen volbrengen. Nadeel was wel dat ik niet van iedere bocht het idee had dat ik hem ook daadwerkelijk moest nemen en dat ergens onderweg tijdens de barbecue aan de route enkele bomen ondergesproeid werden met wat bruin sap uit m'n onderkant.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Dyclofenac idd, en inderdaad niet te dicht langs de kantjes rijden met dat spul is er in werkelijkheid wat minder ruimte dan je denkt. rijden gaat wel goed verder maar je maakt wel echt meer fouten. Nooit gaan trialen iig!
ik heb altijd diazepam en dyclofenac bij voor een eventueel gestresste onderrug
ik heb altijd diazepam en dyclofenac bij voor een eventueel gestresste onderrug
KTM 300 EXC a world of joy
Wat Codegroen betreft wordt dit zeker niet de laatste maar juist de eerste van een serie waarbij Defensie weer meewerkt. De geluiden die we van de vrijwillige geluidscontrole bij Gebben in Rogat kregen was goed:
- vorige jaren was het leeuwendeel endurist, dus voor de zaterdag
- dit jaar lag de nadruk op de off-roads, dus voor de zondag
Dealers die de dB dawg verkopen merkten een aanzienlijke groei in het aantal telefoontjes en email aanvragen.
It geht oan!! Of was dat een andere provincie?:D
- vorige jaren was het leeuwendeel endurist, dus voor de zaterdag
- dit jaar lag de nadruk op de off-roads, dus voor de zondag
Dealers die de dB dawg verkopen merkten een aanzienlijke groei in het aantal telefoontjes en email aanvragen.
It geht oan!! Of was dat een andere provincie?:D
johnny07 schreef:ik kan uiteraard geen kampioen worden, maar ik was zo blij dat de rit in Havelte weer op het militair oefenterrein is, en misschien is het wel weer de laatste.
zo net even paracetamol 500 mg en ibuprofen 400 mg gehaald en ik had nog dyclofenac liggen van een vroegere jicht aanval, ik denk dat ik de zondag wel doorkom, bedankt voor de tips!
P.S. alleen nog even de juiste mix samenstellen.
P.S. alleen nog even de juiste mix samenstellen.
Hoi, ik heb ook ervaringen met diclphenac icm met paracetamol. Dat is een goede pijnstiller, maar zeker niet ongevaarlijk, want je reactievermogen wordt fors minder.
Het scheelt als je een eenmalige dosis ca een uur voor het rijden neemt. Als je al enkele dagen slikt, kom je in een soort permanente roes terecht, volgens mij levensgevaarlijk icm een crossmotor.
Het scheelt als je een eenmalige dosis ca een uur voor het rijden neemt. Als je al enkele dagen slikt, kom je in een soort permanente roes terecht, volgens mij levensgevaarlijk icm een crossmotor.
ben ook van plan om het wat rustiger aan te doen, maar wil hem gewoon rijden. zeker gezien het weer.
gister even getest met ibuprofen, al bijna pijnvrij.
dus ik ben er bij zondag.
allemaal bedankt voor de tips.
dus ik ben er bij zondag.
allemaal bedankt voor de tips.
@johnny met gekneusde ribben heb ik gelukkig geen ervaring en kan ik je dus ook geen tips geven.
maar jij hebt wel iets voor mij, we willen ook naat tsjechie gaan rijden.
waar ben je geweest, welke gids, waar overnachten enz.
graag lees ik van je
suc6 morgen
mich
maar jij hebt wel iets voor mij, we willen ook naat tsjechie gaan rijden.
waar ben je geweest, welke gids, waar overnachten enz.
graag lees ik van je
suc6 morgen
mich
WR450 - 08
met erwin bloemen en een tsjechische gids.
super rijden daar.
http://www.belmotoren.nl/pageID_7250494.html
Groeten,
Johnny
super rijden daar.
http://www.belmotoren.nl/pageID_7250494.html
Groeten,
Johnny
En hoe is het gegaan vandaag?
afgelopen 2 weken aan de tramadol gezeten. dat is een verkapte vorm van morfine. dat werkt pas goed.
Echter beinvloed dat je rijgedrag ook wel
afgelopen 2 weken aan de tramadol gezeten. dat is een verkapte vorm van morfine. dat werkt pas goed.
Echter beinvloed dat je rijgedrag ook wel
verstand op nul en nadenken
-
Je gaat er heel ontspannen van rijden.
EXC300
1 rondje gereden met ibuprofen, was toch minder leuk dan anders.
ondanks dat ik niet veel pijn voelde was ik toch banger dan normaal om te vallen, dus is een beetje een toerritje geworden, maar geen spijt dat ik er heen ben gegaan.
het was wel verschikkelijk druk in Havelte!
ondanks dat ik niet veel pijn voelde was ik toch banger dan normaal om te vallen, dus is een beetje een toerritje geworden, maar geen spijt dat ik er heen ben gegaan.
het was wel verschikkelijk druk in Havelte!