Pagina 1 van 4

2-3 oktober, ONK Enduro en offroadrit Havelte

Geplaatst: zo aug 22, 2010 10:13
door henk-v
Onder de naam ‘Jos Leunissen Memorial’ organiseert MC Havelte in samenwerking met defensie op 2 oktober een ONK Enduro en op 3 oktober een offroadrit. Het evenement is ter nagedachtenis aan de in Afghanistan gesneuvelde militair en endurorijder Jos Leunissen. Zowel de enduro als de offroadrit voeren over het militair oefenterrein te Havelte en omgeving. In tegenstelling tot voorgaande jaren is de start niet op Camping de Klaverkampen, maar klinkt het startschot op het parkeerterrein voor de poort van de Johannes Postkazerne aan de Johannespostweg in Havelte.

Inschrijven Enduro

Inschrijvingen voor de enduro dienen uiterlijk 25 september binnen te zijn. Kosten voor inschrijving: € 30,-. Clubs en merkenteams betalen € 10,-. Kijk voor meer informatie op www.mchavelte.nl

Geplaatst: zo aug 22, 2010 13:25
door erwindob
Inschrijfkaarten sturen naar:
Mvr. G.J. Emmink Weerwilleweg 9 7958RV Koekange
Hoe zit dat met inschrijfkaarten? Die hebben we toch niet meer, of heb ik wat over het hoofd gezien?

Geplaatst: zo aug 22, 2010 22:26
door Herr DRénérZéele
Zie ook zo gauw niks staan over daglicenties.
Iemand daar enige info over?
Anders maar even bellen met Mevr. Emmink.

Geplaatst: di aug 24, 2010 23:37
door zappa.suzuki
Hey, is dat te doen met een kale KTM 640 Adventure?

Geplaatst: di aug 24, 2010 23:45
door Herr DRénérZéele
De off-road zou ik wel aandurven, maar de enduro zou ik links laten liggen met een adventure.

Geplaatst: wo aug 25, 2010 01:23
door zappa.suzuki
Thanks!

Ach, is meer een LC 4 met z'n cross koplamp en 18L tank [ dus geen voor subframe, cockpit en 29l tank]

Ga ook voor de offroad, evt met een 8L tank.. en heb 2 rondjes gered op de BIG op de OTR van handel vorig jaar :wink:
Zet hem in de agenda, heb zin in ff lekker knallen

Geplaatst: wo aug 25, 2010 08:32
door Houten Klaas
Volgens mij veel zwaarder dan Handel, 1 grote zandbak.

Geplaatst: wo aug 25, 2010 10:16
door folie
Houten Klaas schreef:Volgens mij veel zwaarder dan Handel, 1 grote zandbak.
Dat mag geen probleem zijn voor zo'n ding. Laat die 640 maar sleuren..

Geplaatst: wo aug 25, 2010 14:24
door speedphreax
Lekker, de vuurdoop is weer terug! Ik heb er zin an. Zal wel afzien worden in dat losse zand na al die luie zomermaanden.

Geplaatst: wo aug 25, 2010 18:02
door Noppy
Erwin,

We kunnen misschien even gaan trainen op Salz? Heb je het zo weer in de vingers uh banden!

Geplaatst: do aug 26, 2010 18:11
door gabe
dat van die inschrijfkaarten snapte ik ook niet dus ik heb maar gewoon een briefje gestuurd ;-)
ben erg benieuwd, wordt mijn eerste enduro. heb al nieuwe echte enduro banden in huis, nu nog een helm die op de knmv lijst staat ;-).

Geplaatst: vr aug 27, 2010 11:12
door crfrik
Ik heb er ook zin in wordt inderdaad afzien! Die helm controleren ze niet...

Geplaatst: vr aug 27, 2010 13:31
door Boerr
En als de weersomstandigheden hier nog eventjes zo blijven wordt het ploeteren!
Ik rij alleen de offroad op zondag dan, maar ben allang blij dat het dit jaar geen 'weiland in-weiland uit' rit meer is :P

Geplaatst: vr aug 27, 2010 15:39
door speedphreax
Ehh... het is pas over een dikke maand hoor. Het wordt vast nog wel effetjes een keer droog in september

Geplaatst: vr aug 27, 2010 18:06
door Boerr
Gekheid :wink: maarrr de basis ligt er al, je kunt hier nu niet eens lopen in 't bos..

Geplaatst: vr aug 27, 2010 22:26
door gabe
dan wordt mijn vuurdoop maar een waterdoop. ook goed ;-)

Geplaatst: za aug 28, 2010 13:18
door Boerr
Hoe zit het tegenwoordig met de bandencontrole tijdens een enduro met 1-dags licentie? Is het FIM keurmerk nog steeds van toepassing? Ik zie enkel een maximale nophoogte van 13mm beschreven in het reglement..

En is de controle bij de 1-dags licenties ook zo streng qua banden? Wil graag een enduro meerijden, maar achterop ligt een DOT bandje met 18mm noppen hmmm ik geef mezelf weinig kans :roll:

Geplaatst: zo aug 29, 2010 00:08
door Herr DRénérZéele
Inderdaad: Weinig (=geen) kans.
Zou om jezelf een hoop frustratie te besparen, toch maar even een bandje wisselen.

Geplaatst: zo aug 29, 2010 23:49
door Houten Klaas
Havelte kan heel veel water hebben.

Geplaatst: ma aug 30, 2010 16:45
door PR21
Kun je er ook een daglicentie reserveren ? Zal wel weer druk worden.

Geplaatst: ma aug 30, 2010 16:48
door Noppy
Gewoon een hotelletje boeken ter plaatse en de volgende ochtend als de kippen erbij zijn. Des te meer je voorin zit, des te later wordt je ingehaald door de inters;-)

Geplaatst: wo sep 01, 2010 13:34
door proemer
Als er getraind wordt op Salz doe ik ook mee!

Zo a.s. lekker naar Noord-Frankrijk om twee daagjes off-road te rijden. Ook goed ter voorbereiding op Havelte. Met die zandbaan inderdaad loodzwaar. Zin in!!

Noppy, rij jij de de off-road of enduro in Havelte?

Grt
Proemer

Geplaatst: wo sep 01, 2010 21:40
door Noppy
Enduro.

Geplaatst: zo sep 05, 2010 21:48
door Luuk_72
Ik zit er over na te denken om de offroadrit mee te rijden, dit is dan wel mijn eerste rit. Hoe zit dat met inschrijven o.i.d. heb namelijk weinig zin om er de ochtend te staan met de kar + motor en te horen dat het vol zit. aangezien ik een daglicentie moet kopen, kan zoiets uberhaupt uitverkocht zijn?

Bvd. Luuk

Geplaatst: ma sep 06, 2010 10:08
door johnny07
Luuk_72 schreef:Ik zit er over na te denken om de offroadrit mee te rijden, dit is dan wel mijn eerste rit. Hoe zit dat met inschrijven o.i.d. heb namelijk weinig zin om er de ochtend te staan met de kar + motor en te horen dat het vol zit. aangezien ik een daglicentie moet kopen, kan zoiets uberhaupt uitverkocht zijn?

Bvd. Luuk
maak je geen zorgen, een offroadrit is nooit vol (in ieder geval nog nooit meegemaakt).
de inschrijfprocesure is als volgt.
- eerst met je motor naar de keuring, denk aan banden met dotnummer, max 94 db, remmen, stepjes moeten kunnen inklappen, speling op lagers zoals wielen, balhoofd, achterbrug, en ook je verlichting kunnen ze checken.
- na goedgekeurd te zijn ga je naar de plek waar je kan inschrijven en koop je eerst een daglicentie (aparte tafel) en vervolgens schrijf je je in voor de rit met overleggen van keuringsbewijs en daglicentie, en zorg ook dat je de papieren van de motor bij je hebt(groene kaart, kenteken en rijbewijs)
- gas geven maar!!!!!

Veel plezier.