Voorvork WR 450 2009
Geplaatst: wo aug 11, 2010 22:57
Graag jullie standpunt.
Mijn huidige yamaha WR is de 5e (na 2* 400, 1 * 426, 1*450/2006) yamaha op rij. Bij alle voorgaande was ik goed te spreken over de vering, voor mij ruim voldoende.
Bij mijn huidige motor is de voorvering ver onder de maat, de demping is naadje en voelt gewoon slecht aan.
Een vering specialist geraadpleegd, deze meldt: Klopt, klagen ze allemaal over. Yamaha heeft om kosten te sparen een eenvoudiger binnenwerk/principe gekozen.
Vraag: Welke yamaha moet ik dan aanschaffen die wel goede onderdelen heeft. Ik dacht dat de WR 450 het topmodel van yamaha was.
Bij bv een WR 250 R (zo'n 4-klepper) kan ik mij dat voorstellen, kost de helft.
Hoe kan het gebeuren dat een fabriek voor zijn topmodel bespaart op onderdelen die in deze sport zo belangrijk zijn??
Bovendien dacht ik altijd dat het rijwielgedeelte van de YZ en de WR gelijk was, dit blijkt dus niet zo te zijn.
Ik vind dit een behoorlijke misser van yamaha, en jullie?.
Gonzales
Mijn huidige yamaha WR is de 5e (na 2* 400, 1 * 426, 1*450/2006) yamaha op rij. Bij alle voorgaande was ik goed te spreken over de vering, voor mij ruim voldoende.
Bij mijn huidige motor is de voorvering ver onder de maat, de demping is naadje en voelt gewoon slecht aan.
Een vering specialist geraadpleegd, deze meldt: Klopt, klagen ze allemaal over. Yamaha heeft om kosten te sparen een eenvoudiger binnenwerk/principe gekozen.
Vraag: Welke yamaha moet ik dan aanschaffen die wel goede onderdelen heeft. Ik dacht dat de WR 450 het topmodel van yamaha was.
Bij bv een WR 250 R (zo'n 4-klepper) kan ik mij dat voorstellen, kost de helft.
Hoe kan het gebeuren dat een fabriek voor zijn topmodel bespaart op onderdelen die in deze sport zo belangrijk zijn??
Bovendien dacht ik altijd dat het rijwielgedeelte van de YZ en de WR gelijk was, dit blijkt dus niet zo te zijn.
Ik vind dit een behoorlijke misser van yamaha, en jullie?.
Gonzales