Pagina 1 van 1

Uitlaat exc 250

Geplaatst: ma aug 02, 2010 01:00
door Kuipe
Welke prestatieuitlaat steek je best op een KTM 250 EXC (2t) bj 2010?
in het powerparts boek van ktm staan er 2: één van Doma en één van FMF.
Beide kosten een kleine €400

Welke zou het beste zijn of zijn er nog andere merken die een gelijkaardige uitlaat leveren ,ook in diezelfde prijsklasse ongeveer

Geplaatst: ma aug 02, 2010 07:11
door Sjokske
Een maat had de Doma op zijn ex 2007 EXC, en daar hij heel erg netjes op (meer vermogen van onderuit). De sproeierbezetting moest wel bijgesteld (groter) worden :idea:

Geplaatst: ma aug 02, 2010 07:32
door RvD
Ik heb bij mijn 300 van '10 alleen de einddemper vervangen door een FMF. Vervangen van alleen de einddemper schijnt niet uit te maken of je kiest voor de FMF of Doma. Bij JTX zeggen dat dit de meeste 'makkelijke' winst oplevert.

De bocht heb ik niet veranderd omdat die van 2010 al heel goed schijnen te zijn. Lees op buitenlandse pagina's wel dat verhogen van de compressie veel brengt. Maar in jou geval praat je natuurlijk wel over een 250 en geen 300, maar dat zou toch niet zoveel verschil uit moeten maken lijkt mij.
Kijk maar eens bij www.ktmtalk.com (wel account aanmaken).

Geplaatst: wo aug 04, 2010 21:57
door Rico
Ben ook al een jaar aan het frotten met een exc 300...

je moet gewoon een sxs bocht nemen fmf/hgs/doma/ktm en de originele demper voor het netste geluid (ik rij nu met een sxs demper (orgi ktm) en dat scheelt niet héél veel) maar de bocht wel dus. FMF zou mijn eerste keus zijn vanwege de looks (nikkel)

wil je nog meer power? dan moet je met je ontsteking aan de gang, ook weer sxs nemen zonder lichtspoel. is wel een omgekeerde ontsteking dus knap wat werk :)

succes

Geplaatst: do aug 05, 2010 08:16
door KTM-Schuimpie
Zelf 250 2T gereden, zoals Rico zegt SX pijpje, ik had deze zelf laten chromen. (koste wel 100euri extra)

Re: Uitlaat exc 250

Geplaatst: do aug 05, 2010 10:11
door Noppy
[quote="Kuipe"

Welke zou het beste zijn of zijn er nog andere merken die een gelijkaardige uitlaat leveren ,ook in diezelfde prijsklasse ongeveer[/quote]

HGS staat vrij goed aangeschreven in de tweetaktwereld. Je kunt eens vragen bij www.buitenhuisracing.com wat hij kost.

Weet niet of dat een mooi stil pijpje is. Houd ons op de hoogte!

Geplaatst: do aug 05, 2010 10:50
door Rico
http://link.marktplaats.nl/363925136

:)

je eigen dempert erop met keuringsdagen en lekker knallen 250 voor een 2e hands is normaal denk ik wel.

Lv motors heeft ook vaak bochten die nog knap zijn voor strakke prijzen...

Geplaatst: do aug 05, 2010 18:38
door Kuipe
Ben voorlopig nog bericht aan het af van "Van Hasselt".
Heb daar gevraagd wat het kostte voor een volledige uitlaat.

Geplaatst: do aug 05, 2010 19:56
door Redski
Na alle suggestie over Doma, FMF of origineel KTM SXS (=Doma) gaan zitten wachten op een reply van van Hasselt (waar niemand mee rijdt of over schrijft)...... vraag dan niks.

Geplaatst: do aug 05, 2010 20:15
door Kuipe
Op mijn crf zit een van hasselt en ben daar heel tevreden van,
vandaar dat ik er naar informeer.

Wie daar mee rijdt of wie juist niet maakt mij niets uit.

Nu om u tevreden te stellen heb ik een uurtje geleden via-via een HGS bocht van een sx op de kop kunnen tikken (weliswaar met een klein deukje in).

Dit weekend eens testen.

Geplaatst: do aug 05, 2010 22:06
door Redski
Wie daar mee rijdt of wie juist niet maakt mij niets uit.
Nogmaals, vraag dan niks :lol:
4 stroke engines are like tampons
Lees ik nu goed dat je een CRF hebt?

Geplaatst: do aug 05, 2010 22:50
door Noppy
Wel goed dattie de Nederlandse economie wat sponsort!

Geplaatst: do aug 05, 2010 23:04
door Ehick
Ik heb op mijn 250EXC een HGS bocht met een orginele EXC demper. Omstanders zeggen dat hij veel herrie maakt als je langscheurt, maar op ongeveer 50 a 100 meter valt het reuze mee met het "lawaai".

Geplaatst: vr aug 06, 2010 17:54
door Kuipe
@ Redski:

Heb idd een crf 250 staan bj'04 tot over 2 jaar altijd mee gereden maar sinds de overstap naar 2t zul je mij niet snel nog op een 4t krijgen.

Geplaatst: vr aug 06, 2010 19:06
door mech
Bij het fabrieksteam van KTM rijden ze allemaal met een originele SX (cross) uitlaat met Akrapovic eindemper. Beste vermogen en veruit het stilste. 2 meter max test net 100dB, dus met de oude test methode 92dB

Geplaatst: za aug 07, 2010 19:48
door solexcross
Wie weet of een sxs crossuitlaat van een ktm gelijk is of anders dan een FMF gnarly uitlaat.
En dan gelijk de vraag waar loopt zo'n 300 beter op?

Geplaatst: zo aug 08, 2010 07:55
door roen
volgens mij zijn de gnarly uitlaten meer op koppel op lage toeren gericht.
heb er eentje onder m'n 380 hangen.
is ook van dikker materiaal gemaakt en daardoor stiller.

Geplaatst: zo aug 08, 2010 08:27
door Noppy
Je kunt ook de voorbocht inpakken met zwarte glasvezeltape. Blijft keurig want modder hecht niet.

Geplaatst: za aug 14, 2010 21:08
door Kees
Wil je meer vermogen uit je 250 EXC simpelweg een cilinderkop van een 250 SX (crosser) monteren.
Comp. verhouding is hoger wat meer koppel oplevert,gaat gewoon veel beter over de maisplakken.

Geplaatst: za aug 14, 2010 21:33
door Kuipe
Heb onlangs een HGS bocht van een sx op de kop getikt (weliswaar gedeukt),bleek dat er daar waar de steun is opgelast om te bevestigen aan de kader de las gescheurd was ,laten weten aan diegene vanwie ik hem gekocht had geld terug geen probleem.

Daarom deze voormiddag een KTM (Doma) uitlaat van een sx gekocht en deze gemonteerd.

Nu kan ik jullie verzekeren, nu gaat hij HARD !!! voor mij heeft deze nu meer dan genoeg vermogen !!!

bedankt voor de vele tips

Geplaatst: di aug 24, 2010 10:39
door JOPAT
Noppy schreef:Je kunt ook de voorbocht inpakken met zwarte glasvezeltape. Blijft keurig want modder hecht niet.
Glasvezeltape?? Wat is dit voor spul? en waar is het verkrijgbaar?