Pagina 1 van 1

Rij eigenschappen 200 EXC

Geplaatst: za jul 10, 2010 20:38
door Lazerrups
Hallo Allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van een 200exc uit 2001 dit is mijn eerste enduro nu heb ik deze van een particulier gekocht en ben tegen ed volgende problemen aan gelopen.

De uitlaatklep was niet goed gemonteerd en de ontsteking stond er ook naast dit heb ik d.m.v. het werkplaats handboek weer goed weten te zetten maar ik heb het idee dat hij nog niet erg goed loopt ik heb nu als hoofdsproeier een 180 gemonteerd en de gasnaald is een 1468D ik weet even zo gauw niet wat de stationairsproeier is maar de motor start perfect maar loopt erg langzaam top op de teller is nog geen 80km/h

Kan iemand mijn zijn ervaringen vertellen van een 200 exc.

Thx

Dave

Geplaatst: do jul 15, 2010 21:37
door JOPAT
Ik rij zelf al jaren op een 200 exc. Het is gewoon een kwestie van afstelling. Zowel de carburatie alswel de uitlaatklep. De top van mijn 200 is, afhankelijk van de gearing, gelijk aan de 250 en 300 exc.

Geplaatst: vr jul 16, 2010 08:48
door Lazerrups
Hallo Jopat,

Ik heb hem al een stuk beter maar ik vind hem wat dof klinken voor een 2-takt hij loopt nu rustig maar mis een beetje power denk ik?

Geplaatst: vr jul 16, 2010 18:43
door JOPAT
Ik denk dat jij het probleem in de uitlaatklep moet zoeken. Normaal gesproken loopt een 200 als een 250.

Geplaatst: di jul 20, 2010 20:24
door Lazerrups
Was afgelopen zondag op de maasvlakte met de motor en volgens andere crossers smoort de motor bougie was ook nog wel wat nattig ik ga nog even een andere gasnaald bestellen en even het membraam na kijken uit welk jaar is jouw 200?

Geplaatst: di jul 20, 2010 22:22
door huskie
Lazerrups,
probeer ktmtalk.com eens. Do een zoekertje op 200exc en jaartal, en zie wat er naar boven komt.
Mocht dat niet lukken, laat mij even je carb setup weten, en de staat van je motor. Want een slecht onderhouden motor loopt natuurlijk voor geen meter.
:oops: lees net even terug en zie dat je een 180 hoofdsproeier hebt, etc..
en begrijp nu dus ook dat de geschiedenis van deze motor ongewis is.
Kijk eens door de uitlaatpoort en zeg even hoe de cilinder er van binnen uitziet. Als je de compressie kunt testen, dat zou ook mooi zijn.

Geplaatst: vr jul 23, 2010 16:21
door JOPAT
Lazerrups schreef:Was afgelopen zondag op de maasvlakte met de motor en volgens andere crossers smoort de motor bougie was ook nog wel wat nattig ik ga nog even een andere gasnaald bestellen en even het membraam na kijken uit welk jaar is jouw 200?


Mijn 200 is van het bj. 2009. De blokken verschillen echter niet zoveel van elkaar. Dus daar zit hem niet in.