Pagina 1 van 1
onderdelen verkrijgen van oude motoren
Geplaatst: wo mei 12, 2010 22:22
door boer125
hallo,
ik ben op zoek naar onderdelen van een ktm 500cc 2 takt uit 83.
waar zit iemand die mij hiermee kan helpen?
ik zoek namelijk best veel vervangingsonderdelen.
mvg erwin
Geplaatst: wo mei 12, 2010 22:47
door roen
marktplaats of vmx-service?
Geplaatst: wo mei 12, 2010 23:41
door frankn
Geplaatst: do mei 13, 2010 13:36
door boer125
bedank voor de snelle reacties!
ik ben erachter gekomen dat de motor die ik gekocht heb een 495 is uit 82. ik heb op marktplaats een man gevonden die verschillende onderdelen aanbied gevonden.
ik ben van plan om de motor op te knappen. ik heb hem vanmorgen aan het lopen gekregen. de koppeling is helemaal op deze slipt nog met het aanduwen in een versnelling. verder missen er een paar kapjes en is de lak op het frame helemaal kapot. er gaan dus nog voldoende sleuteluurtjes inzitten om hem weer helemaal netjes te zetten.
ik heb nog een paar vragen voor verder te kunnen:
weet iemand messchien de kleurcode van het frame? dit omdat de orginele kleur helemaal weg is zelfs onder de tank was er met een kwast geverf, ik durf namelijk zelf niet te zeggen welke kleur nu orgineel is
.
als de koppeling moet ontkoppelen moeten de platen van de koppeling vrij komen, hoe heet de ''plaat'' welke je tegen de koppelingsplaten aanschroef?
deze is namelijk gebroken op de plek waar de veren ertegen drukken.
mvg erwin
Geplaatst: do mei 13, 2010 15:59
door adje
boer125 schreef:
als de koppeling moet ontkoppelen moeten de platen van de koppeling vrij komen, hoe heet de ''plaat'' welke je tegen de koppelingsplaten aanschroef?
deze is namelijk gebroken op de plek waar de veren ertegen drukken.
mvg erwin
Dit noemen ze een drukplaat
Re: onderdelen verkrijgen van oude motoren
Geplaatst: do mei 13, 2010 16:14
door Joop
Geplaatst: do mei 13, 2010 18:16
door gassen
Dat is toch zo'n fijn sturende soepele motor met een lichte koppeling??
Ik kan me het eerste ritje op zo'n ding nog herinneren, ik had er geen moer over te zeggen.
Blok is later in een zijspan gezet , toen hadden er twee de handen vol aan
Succes met je project en maak er iets moois van.
Geplaatst: do mei 13, 2010 18:33
door boer125
ik heb er helaas nog niet goed op kunnen rijden ivm de koppeling, deze werkte niet meer en was alleen maar slippen.
ik heb al verschillende adressen waar ik de onderdele kan krijgen wat ik nodig heb.
morgen gaat het frame naar het straalbedrijf en hopelijk word het dan dit weekend nog gecoat.
toen uik vandaag de cilinderkop er afpakte verschrok ik me wel van de grootte van de zuiger
zat een 92,25mm zuiger in.
gelukkig is de cilinder ect nog in goede staat.
morgen de onderdelen bestellen die ik nodig heb en dan verder met het opbouwen.
bedank voor de reacties en als ik verdere vragen ect heb dan horen jullie het wel.
heeft er trouwens iemand ervaring met deze motor?
mvg erwin
Geplaatst: do mei 13, 2010 21:24
door henk-v
foto's ? anders vertellen we niets meer!
Geplaatst: do mei 13, 2010 22:47
door roen
ik niet, "super hunky"
wel:
the 495 was a powerful brute of a bike that was actually faster than a 490 Maico in a drag race. We tested one at the time and geared it up to do 123.75 miles per hour at El Mirage Dry Lake with Rod Bush at the controls. The bike vibrated badly and tired a rider quickly, but it had enough power to let you gear it to the moon and still trail ride it.
en:
I used to own a 1983 Maico 490 Sandspider. That was by far the fastest bike I have ever owned or ridden. Even now any bike that I ride, I always compare it to "THE MAICO". The only problem that I had was finding parts.
Mjr You’re right, in that the 490 was a missile. It can still pull a hole-shot against a modern open class bike. The only bike I’ve ever ridden that was faster –through the gears and top end - was the 495 KTM. It was a real brute to ride, though, and beat you up physically when you rode it hard.
ik heb een 83er 490 maico staan, kunnen we een keertje samen herrie maken.
Geplaatst: vr mei 14, 2010 17:15
door boer125
helaas is foto''s maken nu niet mogelijk, dit omdat de gehele motor uit elkaar ligt
. ik heb vandaag het frame in de ontvettersbak gegooit en alles netjes schoon gemaakt. het straalbedrijf heeft nog geen tijd om mijn frame te stralen en coaten dit word wat voor volgende week:(. ben verder gegaan met alles netjes schoon te maken. de carburateur die bleef overlopen dit is allemaal al verholpen.
zodra ik hem in elkaar kan zetten zal ik foto's maken.
erwin