Pagina 1 van 1

KTM 250-300 2T blok evolutie

Geplaatst: ma mei 03, 2010 23:11
door PH450
hello,

vorig jaar had ik een 2007 ktm 250 exc, en daar was ik heel tevreden van, helaas moest ik deze door omstandigheden verkopen maar nu kijk ik dus weer uit naar een nieuwe (occasie) 2T.

ik vroeg me alleen wat de grote veranderingen zijn geweest sinds 2006 aan de 250-300 blokken. ik weet dat sinds 2008 een elektrische start erop zit, maar is de rest van het blok drastisch verandert (beter of slechter?)

Groeten, Paul

Geplaatst: di mei 04, 2010 07:10
door Rico
hai,

Ik heb nu een jaar een 2009 300 exc-e en ben er ook prima tevreden over.

belangrijkste verschillen waren voor mij (kwam van een '02 380)

1. e-start (wel onderhouds gevoelig.... goed bijhouden!)
2. sterk verbeterde vering (met een goede veer achter héél tevreden over)
3. je kan je povervalves opening regelen met een set veren (hard, zachter, zachtst, nieuwe optie)
4. je kan je ontstekings timing (of mapping;) ) regelen met een optionele knop

blokken zijn in mijn beleving net zo goed, je mag 100 uur op een zuiger zetten en 200 op het blok. Over de bakken heb ik nog weinig gehoord en de koppeling ook niet eigenlijk. In de SX vervangen ze de koppeling vaak door een hinson die sterker zijn.

hij loopt niet zo hard en sterk als een 530, maar de rijder maakt alle verschil :)

Geplaatst: di mei 04, 2010 09:38
door huskie
Rico, 4-: niet de mapping verandert maar wel de timing. Die wordt iets later, danwel vroeger.

Geplaatst: di mei 04, 2010 10:28
door Rico
huskie schreef:Rico, 4-: niet de mapping verandert maar wel de timing. Die wordt iets later, danwel vroeger.
Ow exsqueeze me :)

je zou meer koppel krijgen voor trailen, ik persoonlijk merk meer aan het gebruik van een hardere veer. met de rode (zachte) veer erin kan ik "mappen/timen"wat ik wil maar merk het niet echt.

kom uiteindelijk toch tot de voorkeur om altijd "hoog vermogen" te rijden onderin is hij dan nog altijd heel goed vindt ik.

Al met al een hele fijne motor voor mij iig.

Geplaatst: di mei 04, 2010 10:38
door PH450
over kracht moet je me niets vertellen, ik hield met gemak (en haalde ze zelfs in) 450's bij... ik rij wel supermoto ermee :lol:

die veren van de PV kon je ook al vervangen bij mijn 2007, zat een gele in std (of groene, weet niet meer precies)

maar zijn de blokken van 2007 tot nu hetzelfde? uitgezondert de E-start

van die knop wist ik ook wel van, maar dat is principe gewoon een knop op de draad die std verbonden is (of niet) grijze draad dacht ik :!: :?:

Geplaatst: di mei 04, 2010 10:51
door Rico
nou, het is geen 380 dat kan ik je wel vertellen... die kon met dezelfde gearing wel harder doorstoken...

maar vermogen is prima hoor, net wat minder koppel zegmaar.

draad is standaard verbonden ja, en het blok kan ik geen onderlegde uitspraak over doen. Vaak zie je dat je een 2007 blok makkelijk onder een 09 fiets kan steken en vice versa. Weinig verschil verwacht ik.

Geplaatst: di mei 04, 2010 12:11
door PH450
ja 380 is niet niks :!: iemand op een amerikaans forum heeft een 380 blok in nieuw frame gelegd, dus veel power met modern frame/vering

al weet ik niet hoe een std 380 rijdt...

Geplaatst: wo mei 05, 2010 21:29
door PH450
vraagje, ik weet een 380 staan die niet meer loopt, zijn er nog makkelijk onderdelen te krijgen voor die motor of is dat een ramp? (1998 model)

technisch gezien kan ik alles zelf, dat is geen probleem

Geplaatst: wo mei 05, 2010 21:32
door Rico
PH450 schreef:vraagje, ik weet een 380 staan die niet meer loopt, zijn er nog makkelijk onderdelen te krijgen voor die motor of is dat een ramp? (1998 model)

technisch gezien kan ik alles zelf, dat is geen probleem
je kan alles gewoon bestellen, zou wel bij LV-motors bestellen, super ervaringen mee. de anderen willen je wel eens 300 of 250 spullen opsturen, dingen aan een 380 zijn echt anders.

zuigers kan hij ook nog de "goede soort" bestellen...

oudere motoren zijn onderdelen wel duur! bakkie kost je zo 8 meiers ;(

Geplaatst: wo mei 05, 2010 22:18
door PH450
en zijn het betrouwbare motoren?

Geplaatst: do mei 06, 2010 06:36
door Rico
In de beginjaren heb ik er veel stomme dingen mee gedaan, en zelf mee lopen rommelen...

De laatste 2 jaar heb ik het blok laten doen door LV en probleemloos de uren gehaald. in die periode startte hij ook makkelijk en kicken ging ook niet verkeerd. Carburatie en dat soort dingen schudt hij zo uit zijn mouw, ik weet er geen fuck van... :)

Geplaatst: do mei 06, 2010 09:57
door gassen
De 380, flinke fiets, meer een 500 met 125 eigenschappen ;)
Je kunt er niet zomaar iedereen opzetten.

Geplaatst: do mei 06, 2010 21:59
door PH450
klopt, maar het is voor supermoto mee te rijden, voor enduro zou ik dat niet direct zien zitten zo'n 380 :lol:

in supermotard kan je dat vermogen beter kwijt :wink:

Geplaatst: do mei 06, 2010 22:03
door Rico
ging supergoed op me 380 hoor, beetje hetzelfde als een 525 de 450's waren op vermogen niet zo sterk iig

een 380 is heel handelbaar iig wat mij betreft :) ga zaterdag naar een 380sx kijken, denk dattik um wel meeneem :P

maar we gaan of topic mannen :)

Geplaatst: do mei 06, 2010 22:09
door Rico
Ps. heb ook veel sm op veldhoven gereden met de 380 (zie: http://www.youtube.com/watch?v=QIkIUuAKLIE ) en het gaat leuk enzo maar trage bochten is het teveel deng deng... kan je echt beter viertakten ....

Geplaatst: do mei 06, 2010 23:30
door PH450
heb dat filmpje al 10 keer gezien, blijft mooi :lol:

offtopic is niet erg, als het maar over 2T gaat

Geplaatst: vr mei 07, 2010 19:55
door roen
en om dan meteen maar 1 van de meest extreme 2t supermoto's te laten zien:


http://www.youtube.com/watch?v=UcYyl5OK ... re=related

errug moeilijk om daar hard mee rond te gaan denk ik...

Geplaatst: vr mei 07, 2010 20:40
door Rico
http://www.youtube.com/watch?v=KmYOn5_OlJo

nog een van mijn 380 op CPZ (zandvoort) lang geleden zeg dat ik deze filmpjes zag :)

die 500 zie en hoor moeite hebben met die laatste bocht op het end, dat doe een viertakt veel strakker.

Geplaatst: za mei 08, 2010 01:58
door PH450
hmm, op bilstain had ik met me 250 hetzelfde probleem, op het supermoto circuit is er bovenaan een U-bocht, en met een 2takt verlies je daar zoveel tijd... zakt compleet weg in toeren...

btw, mooi filmpje daar op zandvoort! ben op zoek naar een 380 nu, maar er is niet veel aanbod (in belgie)...

dit was me 250 (op bilstain)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding