Pagina 1 van 1
de nieuwe husqvarna...bmw
Geplaatst: ma apr 26, 2010 23:07
door brommer
http://motocrossactionmag.com/Main/News ... -6879.aspx
toch de swingarm in lijn met VTW.
met link systeem maar boven de brug!
Geplaatst: di apr 27, 2010 07:47
door Sjokske
Ziet er al een stuk strakker uit (dan zowel de BMW als de Husky). Frame ziet er ook een stuk degelijker uit met soort van wieg (oftewel pijpies vóór het blok), en de ophanging van het scharnierpunt van de achterbrug is ook degelijker geworden.
Ben benieuwd of er ook iets dergelijks in enduro-vorm komt.
En dan afwachten wat de betrouwbaarheid van het blok zal zijn (hmmm, Kymco
).
Geplaatst: di apr 27, 2010 08:45
door huskie
Niemand meer afgeven op die goedkope chinese pitbikes, dat ze hun geld niet waard zijn, want zelfs bmw gebruikt nu een chinese motor van Kymco Taiwan
Dat heet markt werking
Geplaatst: di apr 27, 2010 09:12
door Houten Klaas
ach hoelang duurt het nog voordat de blokken van KTM uit India komen?
Geplaatst: di apr 27, 2010 09:12
door Sjokske
Of Husaberg-blokken uit Oostenrijk
Geplaatst: di apr 27, 2010 09:30
door brommer
de cross verse tc, de TXC (crosscounrty) en ene street legal TE (enduro)
wat is het verschil tussen een crosscountry en een enduro? alleende lampjes?
vraag me af of de bak van de cross gelijk is als van de enduro.
Kun je in een blok de overbrenging veranderen?
Gewicht? het frame vande bmw is minimaal, opde husq is het frame traditioneeler en een link systeem erbij. Het blok is gelijk, wat zou het gewicht zijn van de nieuwe husq?
Geplaatst: di apr 27, 2010 09:31
door speedphreax
De kwaliteit van BMW is ook duidelijk niet meer wat het geweest is sinds de verkoop explosie na de Long Way Round serie.
Geplaatst: di apr 27, 2010 09:35
door Sjokske
brommer schreef:vraag me af of de bak van de cross gelijk is als van de enduro.
Kun je in een blok de overbrenging veranderen?
Bij Husa heeft de X-country (is weer net iets anders dan een cross- of enduro-uitvoering) een andere bak dan de enduro, volgens mij iets langere 1 en 2 en kortere 5 en 6.
Andere versnellingsbakverhouding zal misschien wel lukken, alleen zul je dan je blok open moeten maken en een hele hoop tandwielen verwisselen.
Geplaatst: di apr 27, 2010 10:00
door brommer
Ik vroeg me dat af, of ze dat bij het blok vande bmw voor de cross idd andere tandwielen/verhoudingen erin zouden doen.
Aangezien het blok oorsponkelijk voor enduro is bedoelt.
x counrty rijden is meer offroad zonder de boomstammen/en rare proefen die je bij de enduro steeds meer ziet?
Re: de nieuwe husqvarna...bmw
Geplaatst: di apr 27, 2010 10:06
door folie
brommer schreef:
toch de swingarm in lijn met VTW.
met link systeem maar boven de brug!
Ah.. Ze geven het nog niet op...
Maar waar je die BMW nog een beetje kon fixen door het blok te kantelen met een beugeltje hebben ze nu een wiegframe gemaakt.
No squat. Dat wordt lachen..
Re: de nieuwe husqvarna...bmw
Geplaatst: di apr 27, 2010 11:54
door huskie
folie schreef: ]
Ah.. Ze geven het nog niet op...
Maar waar je die BMW nog een beetje kon fixen door het blok te kantelen met een beugeltje hebben ze nu een wiegframe gemaakt.
No squat. Dat wordt lachen..
Hmm dat heb ik allemaal wat gemist, dat beugeltjes werk. Wie deden dat en waarom?
Dat no squat verhaal, gaat dus nu weer gewoon verder met husqvarna
Re: de nieuwe husqvarna...bmw
Geplaatst: di apr 27, 2010 13:48
door folie
huskie schreef:folie schreef: ]
Ah.. Ze geven het nog niet op...
Maar waar je die BMW nog een beetje kon fixen door het blok te kantelen met een beugeltje hebben ze nu een wiegframe gemaakt.
No squat. Dat wordt lachen..
Hmm dat heb ik allemaal wat gemist, dat beugeltjes werk. Wie deden dat en waarom?
Dat no squat verhaal, gaat dus nu weer gewoon verder met husqvarna
Ik heb er een gezien waarbij ze het blok hadden gekanteld in het bovenste ophangpunt, met een beugeltje tussen het onderste ophangpunt, zodat het voortandwiel VOOR het scharnierpunt van de achtervork kwam te staan. Weet eigenlijk niet meer wie en waar.
Waarom dat mag je zelf invullen.
Geplaatst: vr apr 30, 2010 22:54
door Frank!
Vet ding - ben benieuwd naar de eerste test.