Pagina 1 van 1
GasGas 300 ec
Geplaatst: di apr 13, 2010 08:55
door Mister E F B
Vrienden off-road rijders
Krijg mijn probleem met mijn GasGas niet opgelost.
Motor wil niet voluitgaan,blijft hangen op een bepaald toerental.
Alles hebben we vervangen of gecontroleer, carbu,CDI,ontsteek,uitlaat klep, uitlaat + demper,cil + zuiger zijn oké.
Is er iemand die dit ook al eens heeft mee gemaakt of kunnen jullie me tips geven waar voor dank.
Greetz
www.misterefb.be
Geplaatst: di apr 13, 2010 11:03
door gassen
Bougiekleur: zwart..wit ..bruin?
Gaat de motor "viertakten"(te grote sproeier,luchtfilter vuil of te vet,aanzuigtraject niet open?) of houdt deze echt in (te kleine sproeier)
Gassen
Geplaatst: di apr 13, 2010 13:22
door Mister E F B
Bougiekleur is koffie met melk dus normaal goed.
Alle zaken die je op noemt, zijn gecontroleerd.
PPfffffffff dus geen simpel geval
Geplaatst: di apr 13, 2010 13:54
door huskie
Hoe heb je die uitlaatklep gecontroleerd?
en wanneer deed hij het voor het laatst goed?
GasGas 300 ec
Geplaatst: di apr 13, 2010 14:20
door Mister E F B
Uitlaatklep gecontroleerd met het deksel er af zo kan je ze zien open gaan.
Heb die 2 hands gekocht in volle vertrouwen???? ( stom
)
Als je lang genoeg het gas blijft open houden komt het beest in de 300 wel wakker maar duurt heeeeeel lang ( op de weg getest )
Geplaatst: di apr 13, 2010 14:47
door huskie
Haal die carbarateur er eens af, en geef door welke sproeiers er in zitten.
Misschien dat we daar wijzer worden. Ook naald nr en positie doorgeven.
Luchtfilter etc is wel vers, toch?
GasGas 300 ec
Geplaatst: di apr 13, 2010 15:08
door Mister E F B
Huskie,
Das om zot te worden maar carbu en CDI van een andere 300 opgezet die wel goed gaat en bij die van mij niet .
Rino cross uitlaat geplaatst met demper, nieuwe luchtfilter enz...
Geplaatst: di apr 13, 2010 16:04
door j. buikema
enkel suggesties:
power valve gaat niet open, membraam inlaat niet goed, oude benzine, benzine toevoer niet goed (verstopte tank/benzineslang), lostrillende stekertjes van bobine, bougiedop vervangen
GasGas 300 ec
Geplaatst: di apr 13, 2010 17:02
door Mister E F B
Dank u voor de suggesties.
Benz toevoer is ook oké want hij drinkt 1 tank op 65 km !!!!
Stekertjes die los zitten ofzo dan voel je de motor uitvallen.
Maar die blijft draaien maar heel lui.
Geplaatst: di apr 13, 2010 18:07
door Jo VdB
Bel anders naar Dany Crosset, de BENELux - invoerder
Voorlopig wel nog maar enkel in het Frans benaderbaar, maar hij is op zoek naar een Nederlandstalige hulp.
Jo VdB
Geplaatst: di apr 13, 2010 19:06
door huskie
Hmmm loopt die stationair wel goed? Is de compressie hetzelfde als die andere 300, die goed loopt?
Welke bougie zit erin? Een met een "R"? Wanneer geen "r" bougie wordt gebruikt bij digitalen onsteking loopt de motor niet vol toeren.
Al eens de zuiger bekeken via de uitlaat? Ziet die er nog redelijk uit?
Die powervalve blijf ik dan betwijfelen, of pijp/uitlaat. Geen uitlaatlek ergens?
Die powervalve kan veel speling hebben waardoor die bij volgas gaat resoneren en daardoor het volgas tegenwerkt. Powervalve moet strak open gaan, en niet halverwege blijven hangen. Dat neemt alle volgas snelheid weg.
Die carburateur die je hebt overgezet van die goede 300, had die de zelfde sproeierbezetting als die van jou? Niet elke cilinder is het zelfde, zelfs niet zelfde jaartallen.
GasGas 300 ec
Geplaatst: wo apr 14, 2010 08:35
door Mister E F B
Normaal was ik niet van plan dit op het forum te plaatsen .
Tja mijn GasGas is al bij 2 daelers binnen geweest en die vinden het ook niet, zelfs met de raad van de Benelux invoeder.
Toch vreemd, het zit hem waarschijnlijk in een klein hoekje hmmm
Geplaatst: wo apr 14, 2010 12:28
door huskie
Hmm
wel heel intressant dus.
Noem je bougie nog even. Het kan nml electronisch zijn.
Hebben ze compressie gemeten?
Was je er bij toen ze die andere cdi etc er aan hingen etc?
GasGas 300 ec
Geplaatst: wo apr 14, 2010 14:27
door Mister E F B
Huskie,
Ik wil hier niemand in het slechte dag licht gaan zetten.
Daarom mss verder mailen via,
info@misterefb.be
Je kan mss eens uw telefoon posten op die mail, praten is nog altijd een stuk makkelijker.
BTW : indien u dat wil natuurlijk.
Greetz
www.misterefb.be
Geplaatst: wo apr 14, 2010 20:33
door huskie
Ach, je noemt geen namen, dus het zal zo'n vaart niet lopen dat je mensen/dealers beschadigt.
en je kunt me altijd pm-en.
Maar zodra dingen via pm gaan, mis je natuurlijk de inbreng van andere technici die wellicht een betere kijk op speciaal gasgassen hebben, en het probleem herkennen.
Probeer anders eens op de usa site van gasgas. Die hebben ook een forum.
Geplaatst: wo apr 14, 2010 22:31
door RvD
En laat effe weten wat het probleem was als je het opgelost krijgt, altijd interessant !
Geplaatst: do apr 15, 2010 03:45
door Ger
Zoals Huskie als zei, op het gasgas forum in Amerika is veel te vinden, ook iemand met hetzelfde probleem:
[/url]
http://www.gasgasrider.org/forum/showth ... ed+300[url]
Hmm, zie net dat bovenstaande gaat over de CDI, maar dat had je ook al geprobeerd.
Re: GasGas 300 ec
Geplaatst: do apr 15, 2010 03:59
door Ger
Mister E F B schreef:Dank u voor de suggesties.
Benz toevoer is ook oké want hij drinkt 1 tank op 65 km !!!!
Stekertjes die los zitten ofzo dan voel je de motor uitvallen.
Maar die blijft draaien maar heel lui.
1 tank op 65 km is niet normaal.
Die van mij draai ik +- 100 km mee en een vriend van mij heeft ook een 300ec en die is wat dorstiger, maar die haalt altijd nog 90 km met de standaard tank (we hebben er nu een Clark-tank erop van 12 liter, waarmee ik ongeveer een 125 km haal).
Re: GasGas 300 ec
Geplaatst: do apr 15, 2010 12:18
door schildertje
Mister E F B schreef:Normaal was ik niet van plan dit op het forum te plaatsen .
Tja mijn GasGas is al bij 2 daelers binnen geweest en die vinden het ook niet, zelfs met de raad van de Benelux invoeder.
Toch vreemd, het zit hem waarschijnlijk in een klein hoekje hmmm
Durf het bijna niet te zeggen maar, Oerlemans al eens gepolst? zit toch voor onze belgische vrienden niet te ver van de grens.
Toch wel een autoriteit op GG gebied
, ondanks dat de fabriek dat niet door heeft, maar dit terzijde.
http://www.offroadshopoerlemans.nl/nl/contact
Geplaatst: zo apr 18, 2010 13:37
door kasu1
Wel, mijn KDX250 heeft ook juist dezelfde symptomen gehad. Mijn KDX kwam ook maar niet op toeren. En bij mij was het de powervalve die versleten was. De klep ging niet volledig meer open.
Dit zijn volgens mij de mogelijkheden:
-Uitlaat zit dicht
-powervalve werkt niet
Start de motor goed? Zoja dan ligt het al niet aan de uitlaat en blijft enkel de powervalve over.
Geplaatst: zo apr 18, 2010 20:51
door royke1
Heb je niet per ongeluk de homologatie stekker weer aangesloten? Dan loopt hij wel maar dan is het net een bromfiets...